מה זה ביטוח צד שלישי?



ביטוח צד שלישי הוא החלק של פוליסת ביטוח שמגן עליכם עם מוגשת נגדכם תביעה בגין נזק גופני או נזק לרכוש של מישהו אחר. כיסוי זה נקרא גם "כיסוי לחבות משפטית", וחלק זה בפוליסת ביטוח הבית או הרכב שלכם מוגדר לכיסוי פרמטרים כמו שכר טרחת עורך דין, סכום הכסף שעליכם לשלם על מנת ליישב תביעה והוצאות נלוות אחרות

יחצ

כך שאם אתם רוצים להגן על עצמכם מפני הוצאות שאינן מתוכננות, שעלולות לקרות ולהיות מצערות, אתם זקוקים לביטוח שמכסה נזקים והפסדים של צד ג'. אז איך ביטוח צד שלישי עובד? ולמה הוא כל כך חשוב? הה התשובות לשאלות האלה, ולתהיות נוספות.

למה ביטוח צד שלישי כל כך חשוב?

תאונות מתרחשות, גם כשנוקטים בכל הצעדים הנכונים למניעתן, וברוב המקרים הן מובילות לתביעות משפטיות שעשויות להיות להן השלכות כספיות חמורות. התרחישים השונים שעלולים להוביל להגשת תביעות נגדכם עשויים לכלול אחריות משפטית לפגיעות או לפגיעה ברכוש של אנשים אחרים.

תביעות משפטיות יכולות להיות יקרות, אבל ביטוח צד שלישי מבטיח שלא תידרשו לממן מכיסכם את ההוצאות הבלתי צפויות.

כמה ביטוח צד שלישי אתם צריכים?

עליכם לרכוש ביטוח צד שלישי בשיעור מספיק כדי להגן על הביטחון הכלכלי שלכם. לאחר שתביעה מוגשת נגדכם בתרחיש שחורג מהמגבלות בפוליסה שלכם, תהיו אחראים לתשלום היתרה שנותרה, אשר בהתאם לחומרת המצב, עלולה להוביל לצרות כלכליות או אפילו לפשיטת רגל.

במילים אחרות, ככל שיש לכם יותר כיסוי, כך לא תצטרכו לשלם הרבה אם תהיו מעורבים בתביעה. הגדלת מגבלת האחריות בפוליסת ביטוח הרכב או הבית עשויה לעלות פחות ממה שאתם חושבים, ולכן כדאי ליצור קשר עם יועץ הביטוח שלכם על מנת לגלות כמה יעלה לקחת את הכיסוי שלכם לשלב הבא.

מה אם אתם זקוקים לכיסוי אחריות נוסף?

אם יש לכם הרבה נכסים להגן עליהם, יתכן שתזדקקו לכיסוי אחריות רב יותר מהכלול בפוליסות ביטוח הבית והרכב שלכם. פוליסת ביטוח מטרייה מאפשרת לכם להרחיב את הכיסוי של ביטוח צד שלישי מעבר למגבלות הנוכחיות שלכם. צרו קשר עם יועץ הביטוח שלכם על מנת לברר אם מדיניות מטריות מתאימה לכם.

טיפ לסיום

למרות שביטוח צד שלישי משרת את המטרה המשפטית, הוא עדיין אינו מספיק, אז הנה תובנה חשובה: בביטוח רכב, מומלץ תמיד לרכוש ביטוח מקיף כי הוא לא מכסה רק את הנזקים שנגרמו לצד ג', אלא מכסה גם הפסדים ונזקים שנגרמו לרכב שלכם.

אז עכשיו, רוב הסיכויים הם שביטוח צד שלישי נשמע יותר פשוט, נכון? כי הבנה היא הצעד הראשון למערכת יחסים טובה, והקשר שלכם עם חברת הביטוח רק יתחזק ככל שתבינו יותר את המרכיבים השונים של פוליסת הביטוח שלכם, וכשכל מונח מקצועי יהיה מופשט, כך שתוכלו לבחור את הפוליסה שהכי מתאימה לצרכים שלכם.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה