מה זה חסה לאליק ומה הם יתרונות בריאותיים לאכילת חסה



כל אדם יודע שחשוב ביותר להעשיר את התזונה היומיומית שלו בירקות. ניתן למצוא כיום מגוון רחב של סוגי ירקות אשר כדאי לצרוך אותם בתזונה שלנו. חסה מהווה את אחד מהירקות הפופולאריים ביותר אשר ניתן לשלב אותו בכריכים, בסלטים ואפילו לאכול אותה סתם כך. המרקם שלה פריך, הטעם שלהם עדין ומרענן והיא ללא ספק יכולה לשדרג כל ארוחה. ניתן למצוא כיום מגוון רחב של סוגי חסות, כאשר אחת מהחסות שכדאי לכם לאכול היא: חסה לאליק.

קרדיט לתמונות FREEPIK

מה צריך לדעת על חסה?

לא מעט אנשים מכנים את החסה: "חסה ערבית", אך חשוב מאוד לדעת כי בשאר העולם מכירים את  החסה כחסה רומאית. המקור של החסה הוא אמנם במדינות ערב, אך היא הגיעה לאירופה ומשם לשאר העולם על ידי הרומאים והיוונים. החסה היא נצר למשפחת ירקות ענפה ורחבה וניתן לומר כי היא קרובה רחוקה של העולש על כל הסוגים שלו, של הארטישוק, של החמנייה ושל הארטישוק הירושלמי. בעבר, חסה הייתה מרירה מאוד ועל כן, היא היוותה את המרור בליל הסדר וכיום היא ממשיכה למלא את תפקיד המרור על אף שכיום העלים שלה כבר איבדו מהמרירות שלה. גם במצרים התייחסו לאכילת החסה כדבר חיובי מאוד ולא מעט אנשים ראו בה ירק המסמל מיניות ומקדם אהבה ופוריות. אין ספק כי חסה מאז ומתמיד הוכרה כירק מיוחד ואיכותי, בעל יתרונות בריאותיים רבים.

זנים שונים של חסה

כיום כמעט בכל מכולת, סופר או חנות ירקות תוכלו למצוא מגוון רחב של זני חסה. בין אם מדובר על חסה עגולה, בין אם מדובר על חסה ערבית ועוד. בשדות כיום מגדלים יותר מ30 זנים של חסות לרבות חסת פריזה שיש לה עלים עדינים בלי צורה משוננת וטע עדין מיוחד, חסת מישי או חסת סלנובה שהעלים שלה הם רכים ונעימים ביותר למאכל וכן חסת בייבי ג'אם שהיא חסה שידועה בעולם בשל הגודל הקטן שלה. עוד סוג של חסה הוא חסה לאליק .

מהי חסה לאליק?

חסה לאליק היא חסה עסיסית במיוחד. הטעם שלה עדין והצבע שלה הוא ירוק קריסטלי ויפה. מדובר על חסה שניתן לשלב אותה בצורה טובה בכל סלט, אך מעבר לכך בשל העובדה שיש לה מרקם פריך היא מצוינת בשילוב בהמבורגר או בכריכים שונים. אם אתם רוצים להנות מהיתרונות הבריאותיים של חסה מחד ומאידך, מטעם איכותי ומשילוב מושלם בסוגי מאכלים שונים, אין ספק כי חזה לאליק מהווה את הבחירה הנכונה עבורכם.

היתרונות הבריאותיים של החסה

ראשית כל, החסה היא בעלת ערך קלורי נמוך ועל כן ניתן לשלב אותה בתפריט כאשר מעוניינים לרדת במשקל. מעבר לכך, עלי החסה מכילים ויטמינים חשובים שונים וכן חומצה פולית ובטא קורטן שהם נוגדי חמצון חזקים. היתרונות הבריאותיים הרבים של החסה, ללא ספק הופכים אותה לירק מבוקש ביותר בכל מטבח ועל כן, אם אתם מעוניינים לרכוש חסה מכל סוג, לרבות חסה לאליק שמהווה סוג פופולארי ביותר, חשוב שתבחרו את המקום הטוב ביותר לרכוש אותה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה