מה חשוב לבדוק לפני שרוכשים דירה חדשה מקבלן?



רכישת דירה מקבלן טומנת בחובה לא מעט יתרונות ובראש ובראשונה, העובדה שמדובר בדירה חדשה, כאשר הרוכשים יכולים להשפיע במידה רבה על איך היא תראה. יחד עם זאת, בכדי ליהנות מכל היתרונות של הרכישה, קיימת חשיבות גבוהה לשים דגש על כל אותם הפרמטרים אשר יבטיחו שתוכלו להשלים את הליך הרכישה בהצלחה. אז רגע לפני שאתם ניגשים לעסקה עצמה וגם במהלכה, ההמלצה היא לשים דגש על מספר פרמטרים חשובים:

קרדיט תמונה:pexels.com

הגדרת התקציב

כשאתם רוכשים דירה חדשה מקבלן, חשוב לקחת בחשבון לא רק את העלות ההתחלתית של הדירה, אלא גם של הוצאות הנלוות – לדוגמא, אם תבקשו להטמיע שינויים בעיצוב הדירה או לשדרג אותה, תדרשו לשלם סכומי כסף נוספים שגם אותם יש לקחת בחשבון.
אז בכדי לתכנן תקציב, כדאי שתבדקו בצורה מעמיקה מה גובה ההון אותו אתם מחזיקים ברשותכם – כדאי לשים דגש גם על חסכונות, פיקדונות וועד.. בנוסף, כדאי לקחת בחשבון גם את הלוואת המשכנתא – גובה ההלוואה אותה אתם יכולים לקחת והיכולות שלכם לעמוד בהחזרים.
דגש על כל הפרמטרים הללו, יאפשר לכם להגיע להבנה מעמיקה לגבי עלות הדירה וימקד אתכם רק בדירות הרלוונטיות.

קבלת מלוא הפרטים על הפרויקט ועל הדירה

כאשר קונים דירה מקבלן, במקרים רבים הרכישה אמורה להתבצע עוד לפני שהפרויקט נבנה, או בשלבים הראשונים של הבנייה. כחלק מכך, ההמלצה היא לבדוק מול הקבלן את כל הפרטים הרלוונטיים ובין היתר: איך הפרויקט עתיד להיראות, מה גובה הבניין וכמה דירות אמורות להיות בו, מהם סוגי הדירות המוצעות למכירה, מה המועד הצפוי להשלמת הפרויקט ולקבלת מפתח לדירה ועוד.. מעבר לכך, כדאי לבדוק גם פרטים לגבי הרמה המקצועית, השם והמוניטין של היזם העומד מאחורי הפרויקט ושל קבלן הפנייה. ככל שתבדקו יותר פרטים, כך תוכלו להיות רגועים ושלמים עם הליך רכישת הדירה באותו פרויקט.

בדיקה מעמיקה של הסביבה

בשלב הבא, קיימת חשיבות גבוהה לבדוק בצורה מעמיקה את הסביבה של הבניין והדירה. היכן היא ממוקמת ביחס לכבישים ראשיים ולצירי תנועה מרכזיים. האם יש באזור מפרדים פוטנציאליים שונים אשר עלולים לפגוע באיכות החיים. מה קורה מבחינת השכונה והקהילה, האם יש מוסדות חינות מתאימים, גינות, מרכזים מסחריים ועוד.. אם אתם לא מכירים את העיר בה הפרויקט ממוקם – לדוגמא, אתם גרים בחיפה ואתם בוחנים פרויקטים חדשים באשדוד , כדאי לבדוק פרטים גם על מערכת החינוך, על האוכלוסייה ועל כל פרט אחר אשר יכול להשפיע על רמת החיים באותה העיר.

בדיקת המפרט הטכני של הדירה

יש לבדוק את כיווני האוויר בדירה, את גודל החדרים והחללים השונים. כדאי לבדוק פרטים הנוגעים גם לגבי שינויים אותם ניתן לבצע באותה הדירה. מה המפרט הטכני שלה – כאשר, הבנה מעמיקה של המפרט הטכני יאפשר לכם להבין מהם השינויים אותם תרצו להטמיע.

שלב חתימת החוזה מול הקבלן

מדובר בשלב חשוב ומשמעותי בהליך הרכישה ובכדי לצלוח אותו על הצד הטוב ביותר, יש להכניס לתמונה עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום. עורך הדין ידע לוודא שהחוזה הוא אכן הוגן ולוקח בחשבון את האינטרסים של הצד שלכם בהליך הרכישה.

לסיכום, אם אתם נמצאים לקראת רכישת דירה חדשה מקבלן, חשוב לקחת בחשבון שמדובר בעסקה משמעותית וחשובה ולכן, חשוב לתת לה את תשומת הלב הראויה. יש לשים דגש על כל הפרטים ובמידת הצורך להכניס לתמונה אנשי מקצוע חיצוניים אשר יוכלו להבטיח לכם קבלת החלטות נכונות בהליך רכישת הדירה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה