מה חשוב לדעת על קסדות לילדים לקורקינט



להיות הורה פירושו בעיקר אחריות. המון אחריות. כשהורה קונה לילד או לילדה שלו קורקינט, הוא מספק להם חוויות מלהיבות וגם הזדמנות מצוינת להתפתח – גם בהיבט הפיזי, גם מבחינת הקואורדינציה והתיאום בין הידיים לעיניים, גם מבחינת תחושת העצמאות והשליטה וגם קוגניטיבית. מצד שני, נפילה מקורקינט עלולה להיות אירוע מסוכן במיוחד עבור ילדים ללא אמצעי מיגון מתאימים – ולכן כשקונים קורקינט לילד קסדה היא פריט חובה.

 תמונה מאתר pixabay

האם יש תקן מחייב לגבי קסדות לילדים לקורקינט?

התקן הישראלי לגבי קסדה לילד לקורקינט מבוסס על התקן האירופאי והתקן האמריקאי. תקנים אלה גובשו במקור עבור רכיבה על אופניים, אבל רלוונטיים כמובן גם לרכיבה על קורקינט. התקן האירופאי הרלוונטי נקרא EN1078 ואילו התקן האמריקאי המחייב נקרא CSPC 16.

עוד מאפיין של קסדות לילדים לקורקינט תקניות הוא כיתוב ברור של שם החברה שייצרה את הקסדה, המדינה שבה התבצע הייצור, תאריך הייצור, שמו של הדגם הספציפי וכן משקלה של הקסדה והגודל שלה.

איך מוודאים התאמה מדויקת לראש של הילד או הילדה?

קסדות לילדים לקורקינט חייבות כמובן להיות מותאמות באופן מושלם למידות הראש. בהתאם חשוב למדוד כל קסדה, ולוודא שהיא לא קטנה מדי וגם לא גדולה מדי. פרט חשוב אחר הוא הקיבוע – אם בזמן הרכיבה על הקורקינט הקסדה של הילד זזה קדימה או אחורה, היא לא מספקת הגנה מקסימלית לראש. גם אם ניתן לסובב אותה ימינה או שמאלה, המסקנה זהה והקסדה פשוט לא מתאימה.

הרצועות של הקסדה אמורות לעבור משני הצדדים של כל אוזן וליצור מתחתיה צורה של האות V. המלצה נוספה להעדיף קסדות קורקינט לילדים עם אבזמים שקל לפתוח ולסגור. חבישה נכונה היא כשהרצועות של הקסדה רכוסות ומהודקות כך שיש מרחק של בערך אצבע בין הרצועה לבין הסנטר.

חבישה בכל רכיבה – חובה

חשוב מאוד להרגיש את השימוש בקסדה כבר מהרכיבה הראשונה, ואפילו כשמדובר על קורקינט שהוא בעצם בימבה (לפעוטות ישנם דגמים מודולריים שהם גם קורקינט וגם בימבה). כשמתרגלים לחבוש קסדות לילדים לקורקינט הן הופכות לחלק בלתי נפרד מהרכיבה ולא מהוות מטרד. דוגמה אישית של הורים שרוכבים גם הם על קורקינטים או אופניים עוזרת מאוד להטמיע את חשיבות השימוש האחראי בכלי.

מתי כדאי לקנות קסדה חדשה?

קסדות לילדים לקורקינט הן מוצר שמתבלה עם הזמן, גם כשהן עשויות מחומרים איכותיים. בדרך כלל לאחר שנתיים-שלוש הקסדה "מתעייפת" ונחלשת ולכן חשוב להחליף אותה. מאחר שמידות הראש של הילדים ממילא משתנות, סביר להניח שאחרי פרק זמן כזה הקסדה כבר לא יושבת במדויק על הראש כך שבכל מקרה נדרשת החלפה.

מצב נוסף שבו חשוב לקנות קסדה חדשה הוא כשזו הקיימת נופלת ונחבלת. כל נפילה מחלישה את הקסדה ובעצם אי אפשר להסתמך עליה יותר.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה