מה כולל ייעוץ עסקי איכותי?



המאה ה-21 היא תקופה מאפשרת – לכל מי שיש רעיון מוצלח קל הרבה יותר מכל נקודת זמן בעבר לממש אותו, וגם כשהמטרה היא הקמת עסק משגשג הכלל הנ"ל נכון. במקביל אנחנו חיים גם בעידן שבו התחרות, בכמעט כל תחום, עזה מאוד, וזאת מכל מיני סיבות (רגולציה, גלובליזציה, רף ציפיות גבוה של הלקוחות, ריבוי יזמים ועוד).
המסקנה המתבקשת: כדי ליהנות מכל היתרונות של עסק רווחי, נדרש לא "רק" רעיון נכון, ומוצר/שירות נחוץ ואיכותי – אלא גם ידע ספציפי מאוד. זאת למעשה המהות של ייעוץ עסקי איכותי: לספק לבעל או בעלת עסק נקודת מבט חיצונית מדויקת, ועל הבסיס הזה המלצות ומידע שיובילו את העסק למיצוי הפוטנציאל.

קרדיט לתמונות PIXABAY

שירות מודולרי וגמיש

לפני שנפרט מה כולל ייעוץ עסקי איכותי, חשוב להדגיש שמדובר בשירות מודולרי מטבעו. הסיבה לכך פשוטה: מה שעסק אחד זקוק לו עשוי להיות מיותר לחלוטין לעסק אחר, בהתאם לתחום שבו פועל כל עסק, למצבו וגם לידע ולכישורים של הבעלים והמנהלים – שכן המטרה של הייעוץ היא להשלים את הפערים ולא לספר לבעל העסק מה שהוא כבר יודע.

ייעוץ אסטרטגי

מרכיב אפשרי אחד של ייעוץ עסקי הוא ייעוץ אסטרטגי. למעשה מדובר בסיוע בבניית תוכנית אסטרטגית, לרוב מקיפה – כזו שמטרתה היא מקסימום צמיחה תוך הפניית המבט אל הטווח הבינוני והארוך (אם כי בהחלט ייתכנו צעדים שכדאי לממש מיד במסגרת האסטרטגיה החדשה). כך למשל עשוי הייעוץ האסטרטגי לכלול המלצות על פיתוח מוצרים חדשים שיש להם ביקוש גם בהווה וגם בעתיד. דוגמה אחרת לאסטרטגיה יכולה להיות איתור שווקים חדשים וגיבוש דרכים אופטימליות לחדירה אל כל שוק כזה. רכישות ומיזוגים הם תוצר נוסף של חשיבה אסטרטגית על בסיס ייעוץ ממומחה, וכך גם ארגון מחדש של המבנה העסקי.

תוכנית כלכלית

ייעוץ לעסקים עשוי לכלול גם תוכנית כלכלית, ובפרט במקרים שבהם ישנם קשיים בתזרים המזומנים, או כשההתנהלות הפיננסית של העסק אינה מיטבית ולכן גורמת לעלויות גבוהות שלא לצורך. במסגרת התכנון הכלכלי המחודש ניתן לבנות תקציב נכון יותר לעסק, לבצע ניתוחי כדאיות לאופציות שונות, לשנות את מודל התמחור של העסק, לבחון את צרכי האשראי ולאתר מקורות מימון משתלמים, ועוד. דגש נוסף עשוי להיות בניית מנגנוני בקרה שיתריעו על בעיות כלכליות עוד לפני שהן מחמירות, כך שעלותן לא תהיה כבדה מדי.

ייעוץ עסקי נקודתי ממוקד

אופציה נוספת של ייעוץ עסקי עשויה להיות שירות נקודתי ממוקד במיוחד. האופציה הזו מתאימה לעסקים שמתמודדים עם קושי ספציפי מאוד – למשל בשימור עובדים מצוינים, בגיוס לקוחות חדשים, בתפעול ועוד. לעיתים הייעוץ הנקודתי נדרש עקב כניסת מתחרה משמעותי מאוד לתחום – למשל חברת ענק מחו"ל. גם עסקים משפחתיים זקוקים במקרים רבים לייעוץ שכזה, במטרה לפתח תהליכי ניהול נכונים יותר שעליהם אפשר יהיה לבסס את העסק.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה