מה כולל תכנון פרישה היא שאלה נפוצה מאוד. יותר ויותר אנשים מודעים לחשיבות ההיערכות המושכלת לשינוי המשמעותי מאוד בחיים - מכל הבחינות, ובפרט בהיבט הכלכלי. אנחנו חיים בעידן שבו 70 הוא ה-50 החדש, ולמעשה גם בגיל 80 ו-90 אנשים עדיין פעילים וזקוקים כמובן למשאבים כספיים. זו גם התשובה הראשונית לשאלה מהו בעצם תכנון פרישה - תהליך שמאפשר למצות את החיסכון הפנסיוני על-מנת שניתן יהיה ליהנות מרמת חיים גבוהה ככל האפשר גם כשכבר לא מתפרנסים מעבודה.

קרדיט תמונה FREEPIK

איתור כל החסכונות הפנסיוניים הקיימים

כשמנסים להבין מה כולל תכנון פרישה , כדאי לדעת שלא מעט ישראלים עלולים לפספס חלק מהחיסכון הפנסיוני ולא להשתמש בו. הסיבה לכך היא שלפעמים נפתחות עבורנו קרנות פנסיה או קופות גמל בגיל צעיר, ולאחר שמשנים מקום עבודה הן הופכות ללא פעילות - ונשכחות לגמרי. בנוסף, ייתכנו טעויות בהפקדות הפנסיוניות של מעסיקים, כולל בחברות גדולות ומסודרות ואפילו במגזר הציבורי, ולכן כדאי לבחון את הנושא בעיניים מקצועיות - כדי לצאת לפנסיה עם מלוא המשאבים הכלכליים האפשריים.

ייעוץ לגבי מועד הפרישה

סעיף נוסף בתשובה לשאלה מה כולל תכנון פרישה הוא התייחסות מעמיקה לסוגיית מועד הפרישה. החוק מגדיר 3 גילאי פרישה אפשריים: גיל פרישה מוקדם שעומד על 60 לגברים ולנשים, ושהחל ממנו ניתן להתחיל לממש את החיסכון הפנסיוני; גיל הפרישה הסטנדרטי שעומד על 67 לגברים ומועלה בהדרגה מ-62 ל-65 אצל הנשים; וגיל פרישה חובה שעומד על 71, ושבו המעסיק רשאי לחייב עובד או עובדת לצאת לפנסיה. בכל גיל ישנם שיקולים רבים בעד פרישה משוק התעסוקה וגם בעד המשך עבודה. השיקולים הם כמובן לא רק כלכליים, שכן למשל תחושת חיוניות היא מרכיב קריטי בחיים. מצד שני מי שמעדיף ליצוק תוכן והנאות לחיים מחוץ למקום העבודה ייצא נשכר אם יקבל הצעה לפרישה מוקדמת תמורת מענק נאה - אבל בכל מקרה חשוב לבחון היטב את כל ההיבטים (שכן, למשל, הקדמת התחלת ניצול החיסכון הפנסיוני עלולה להקטין במידה לא מבוטלת את הקצבה החודשית).

מה כולל תכנון פרישה מבחינת היבטי מיסוי?

כשאנשים מנסים להבין מה כולל תכנון פרישה על-מנת לדעת אם כדאי להם להיעזר בשירות, חשוב לקחת בחשבון את היבטי המיסוי. הסכומים המשולמים לעובדים שפורשים מעבודתם, בין אם ע"י המעסיק ובין אם מקרן הפנסיה או קופת הגמל, מוגדרים כהכנסה לכל דבר ועל כן חייבים במס. תכנון נכון של הפרישה מאפשר להפחית במידה משמעותית את התשלום שדורשת רשות המיסים. על-מנת לנצל את האופציה יש לבצע פעולות שונות כמו למשל הגשת טופס 161ד', וזהו חלק בלתי נפרד מכל תכנון פרישה מקצועי. כדי להבין טוב יותר מה כולל תכנון פרישה, ולייעוץ מותאם ספציפית אליכם בנושאים הרלוונטיים, מוזמנים ליצור קשר עם המומחים הפנסיוניים של אג'נדה פתרונות פיננסים באתר האינטרנט:

https://www.agenda-fs.com

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה