מה מומלץ לאכול ולשתות עם הגיעכם לגיל הזהב ?




גיל הזהב טומן בחובו דברים רבים נהדרים. זמן פנוי לעצמכם, זמן משחק עם נכדים, תחביבים חדשים שרציתם כבר זמן רב להתחיל ועוד. העניין הוא שעם הגיל מגיעות גם הגבלות פיזיות מסוימות שבעקבותיהן יש צורך לשנות את אורח החיים הנוכחי שלכם. אחד מהשינויים הללו הוא בתזונה. מערכת העיכול משתנה ויש צורך להתאים אליה מזון אשר יקל עליכם את העיכול ולהימנע ממאכלים ומשקאות שעלולים להשפיע לרעה על גופכם. אספנו עבורכם רשימה שמומלץ להימנע ממנה.

קרדיט תמונה: pexels

 

אוכל ספייסי (חריף)

אנשים רבים אוהבים את הטעם של החריף על הלשון. יש כאלו שכה אוהבים את זה שהם לא מסוגלים לדמיין אף מאכל בלי ביס חריף אחד לפחות. אם גם אתם משוגעים על חריף ייתכן שתצטרכו לקצץ בכמויות החריף שאתם רגילים לאכול. אוכל חריף מביא עימו לא מעט תופעות פיזיולוגיות כגון: דמע בעיניים, עלייה של לחץ הדם והדופק, הזעה מוגברת ופעמים כשזה ממש חריף, הגוף יכול להיכנס למצב של הגנה מלאה כמו בשעת חירום! חוץ מכל המערכות שמנינו כאן גם מערכת העיכול עלולה להגיב לכל החריף הזה באופן קיצוני ואתם יכולים להרגיש תחושות של בחילות, כאבי בטן, טחורים, כאבים הזמן היציאות, הקאות ופעילות מעיים מוגברת.

 

לפני שהגעתם אל גיל הזהב, מערכת העיכול שלכם פעלה כמנהגה והתגברה בקלות יחסית על האהבה שלכם לחריף. אך כעת כשאתם בגיל השלישי היא נעשית איטית יותר והשפעותיו של האוכל החריף שלכם עלולות להיות קשות וממושכות יותר מבעבר.

אלכוהול: כוס של יין?

כל אדם יכול להיפגע מצריכה של אלכוהול בפרט אם היא מוגזמת. צריכתו יכולה לגרום למחלות קשות בכבד שלגוף אין דרך להתאושש מהן למעט השתלה. בגילים מבוגרים יותר גם צריכה מועטה עלולה לגרום לנזק, זאת משום שאלכוהול ידוע כמשתן, דבר שיכול לגרום לכם להגיע בתכיפות רבה יותר אל השירותים. שלפוחית השתן שלכם תרגיש מלאה ושהיא חייבת להתרוקן בתדירות גבוהה. זה פחות נורא אם אתם בביתכם אך אם יצאתם מהבית למשל ישבתם במסעדה ויצאתם ממנה לכיוון הבית או השתתפתם באירוע חברתי שהסתיים וכעת אתם חייבים להתפנות ואין באפשרותכם זה יכול להיות קשה יותר בשל שרירי האגן המוחלשים ואתם עלולים לסבול כעת גם מבריחת שתן, או דליפת שתן שיהיו מאוד לא נעימות.  

 

פן נוסף שיש להתייחס אליו הוא התרופות שאתם נוטלים בקביעות. לרוב את התרופות הללו לא ניתן לערבב עם אלכוהול משום שזה עלול להוות סיכון.

קפאין: כוס קפה חם

ממש כמו אלכוהול גם הקפאין מוכר כמשתן, ולכן הוא גורם גם כן לדחיפות במתן שתן אצל אנשים בגיל השלישי. מומלץ להימנע מצריכת קפאין לא רק בגלל שהוא משתן אלא משום שהוא גם מגרה את מערכת העצבים, ומשמש כזרז של פעולת המעיים. בנוסף לאלו קפאין נחשב כחומר מעורר אשר עשוי לגרום לכך בעיות להירדם, כמו גם קצב לב מוגבר ואף התייבשות.

חמוצים

ייתכן כי לא חשבתם שדווקא המאכל הזה יופיע ברשימה אך למעשה חמוצים עלולים לסכן אתכם בשל כמות הנתרן הגבוהה שהם מכילים, אשר בעקבותיה אתם עלולים לחוות עלייה משמעותית בלחץ הדם. בנוסף, צריכה מופרזת של נתרן עלולה לגרום לדלקת פרקים ניוונית שגם כך הסיכון ללקות בה בגילים אלו גבוהה.

 

לסיכום, עם הגיעכם לגיל הזהב מומלץ שתעשו כמה שינויים בהרגלי התזונה שלכם כדי שתזכו באורח חיים מלא אנרגיה, חיוני ובריא. לא צריך להימנע מהכול באופן מוחלט ונחרץ, אך מומלץ בהחלט להפחית בכמויות באופן משמעותי ולשמור על איזון בתפריט היומי שלכם.

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה