מה עושים כשהרכב נפגע בתאונה?



גם אם אתם הנהגים הזהירים ביותר בעולם, גם אם הקפדתם על ריענון נהיגה וטיפולים תקופתיים, בממוצע פעם בשלוש שנים בישראל אתם תהיו חלק מתאונת דרכים. עבור רבים, בעיקר כאלו שמדובר בתאונה הראשונה שלהם, הפחד וההתרגשות יכולים לגרום לטעויות בתפעול האירוע. מאמר זה יפרט על מספר צעדים שחשוב לנקוט בהם אחרי תאונת דרכים, למזעור הפגיעה ברכב, בסובבים ובכיס.

unsplah

הערכות מוקדמת יכולה לחסוך זמן רב במצב חירום

אף אחד לא יודע איך הוא יגיב למצב חירום. איך הוא יתנהג כאשר האדרנלין והפחד מציפים אותו. אין יכולת לדעת אם תתפקדו באופן מושלם לאחר תאונת דרכים, ואין לכם שליטה על כך. אבל יש לכם שליטה, על איך תגיעו אל התאונה. הערכות מוקדמת, הכוללת את כלל הציוד הדרוש ברכב, יכולה לשפר משמעותית את התפקוד שלכם בזמן התאונה, ולחסוך לכם זמן יקר והמון עצבים. יש מספר פריטים שפשוט אסור לכם לשכוח להניח ברכב שלכם. הפריט הבסיסי ביותר, אך אולי הקריטי מבניהם, הוא עט וניר כתיבה, לשם החלפת פרטים עם נהגים אחרים שהיו מעורבים. נוסף על כך, עליכם להקפיד לשאת עליכם את רישיון הנהיגה שלכם, ושברכב עצמו יהיו העתקים של ביטוחי רכב בתוקף, עם פרטי הפוליסה. במידה ויש לכם פוליסת רכוש אשר נעשתה בחברה אחרת, יש לשמור עותק שלה ברכב גם כן. פריט נוסף הוא פלאפון סלולארי עם מצלמה, אשר ישמש אתכם לתיעוד זירת האירוע, וכמובן להזעקת עזרה.

 

מה חשוב לעשות מיד לאחר התאונה?

הדבר הראשון שעליכם לעשות לאחר תאונת הדרכים, הוא לדאוג לנפגעים. אם ישנם נפגעים בתאונה, עליכם להזעיק באופן מיידי את מד"א, ולאחר מכן להגיש להם עזרה במידת האפשר. אל תזיזו את הנפגעים אלא למטרת הרחקתם מסכנה, והקפידו להציב שלט אזהרה עשרות מטרים לפני זירת התאונה כדי ליידע נהגים אחרים העוברים בדרך על הצור להאט את נסיעתם. בשום פנים ואופן אל תזיזו את כלי הרכב אם ישנם נפגעים, אלא אם כן מדובר בהכרח לטובת סיוע להם. הזזת כלי הרכב בתאונה בה ישנם נפגעים, היא עבירה על החוק, מאחר והיא פוגעת ביכולת המשטרה לחקור את זירת התאונה. לאחר שסייעתם בהזעקת עזרה, סיוע כמידת יכולתכם, ופינוי הנפגעים לקבלת עזרה, תוכלו לנשום עמוק ולהתחיל בשיחות עם בעל הרכב השני.

 

החלפת פרטים ותיעוד התאונה

אם מדובר בתאונה פשוטה יחסית, ללא נפגעים ועם נזק קל לשני כלי הרכב, לאחר תיעוד זריז של הזירה, הסיעו את רכבכם הרחק מהכביש למפרץ בטוח. תיעוד התאונה הוא הכרחי, מאחר והוא יכול להיות קריטי לקביעת מידת אשמתכם, לצורך קבלת פיצוי מחברת ביטוחי רכב. לאחר הזזת הרכבים למקום בטוח, תיעוד זירת התאונה, ובמידת האפשר קבלת פרטי עדים שיוכלו למסור את גרסתם לאירוע, התחילו בהחלפת פרטים עם בעל הרכב האחר שהיה מעורב בתאונה. הפרטים שעליכם לקבל ממנו הם מספר פוליסת הביטוח שלו, מספר רכב, וכמובן פרטים אישיים כולל מספר תעודת זהות. סירוב של הנהג להזדהות בפניכם, יחייב אתכם לרשום את מספר הרכב שלו, ולפנות לערכאות משפטיות כדי לקבל את שאר הפרטים שלו. חברת ביטוחי רכב לרוב לא תעזור לכם בכך. מיד לאחר מכן, התקשרו לחברת הביטוח שלכם, וקבלו ממנה הוראות להמשך.

 

המשך הטיפול וקבלת הפיצויים

חלק מחברות הביטוח למשל, ינסו להציע  לכם להעביר את הרכב שלכם באופן מהיר למוסך הסדר. מוסכים אלו הם מוסכים אשר עובדים עם חברות ביטוחי רכב באופן ישיר. הם יקבלו את הרכב שלכם לתיקון מהיר, ויספקו לכם רכב חלופי לרוב. בנוסף, תצטרכו להעביר את הרכב להערכת שמאי מטעם חברת הביטוח או מטעמכם, לצורך קביעת הפיצוי על הנזק.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה