מה צעירים חייבים לדעת לפני שהם יושבים מאחורי ההגה



הם לעולמי עולמים יהיו הזאטוטים שלנו, גם כשהם כבר בוגרים ועומדים להוציא רישיון נהיגה וכשמדסקסים נהיגה, הכוונה גם ללימודי תאוריה, בטיחות, ביטוח רכב וכמובן שלא נשכח, הנאה מהמסע הזה שנקרא "לימודי נהיגה ותאוריה"

 שאטר סטוק

אפשר לחגור, יוצאים לדרך ללמוד מספר טיפים מנהגי שטח וכביש בעלי ניסיון גלגלי של למעלה מ-20 שנים.

 

הצעיר במשפחה עומד לשבת מאחורי ההגה

 

החוויה הזו של לימודי נהיגה, היא מטרה נכספת עבור מרבית בני הנוער ואין ספק כי ההתרגשות המלווה ללימודי הנהיגה, היא גדולה ומורגשת בבית. בימינו, בני נוער רבים רוכבים על אופניים חשמליים בגילאים צעירים למדיי ולעיתים, אף רוכבים בכבישים. כנראה בשל ההבנה הזו, כיום כבר ניתן לגשת לתאוריה בגילאים מוקדמים יותר מאשר בימים עברו. למעשה, לימודי תאוריה בגיל מוקדם עשויים להציל חיים של בני נוער אשר רוכבים על אופניים ולהכינם ללימודי הנהיגה הקרבים.

 

אם יכולנו להשאיר עצה אחת שתיחקק בסלע, הרי שהיא הייתה – לגשת ללימודי תיאוריה בגיל מוקדם ולהתייחס ללימודים כאל צ'אנס נפלא ללמוד על חווית הנהיגה ולהרוויח מידע וידע.

 

מה כדאי לדעת לפני טסט

בעוד שאולי זה עשוי להישמע ברור מאליו עבור חלק מהאנשים, כדאי לנשום עמוק. חברים וחברות, זה רק טסט, הכל בסדר, בשלב כזה או אחר גם אתם תקבלו את היתר הנכסף לנהוג בנתיבי ישראל והעולם.

אם אתם נוטים להילחץ בעת מבחנים כאלו ואחרים, נסו להזכיר לעצמכם כי הטעויות שעשויות להתרחש במהלך הטסט – הן לא טעויות פטאליות. כלומר, גם אם הטסטר בלם אתכם במהלך הטסט, גם אם פניתם ימינה במקום שמאלה, או שגיתם בצורה כזו או אחרת, אין מן ההכרח שהטסטר יכשיל אתכם. אך יחד עם זאת, מומלץ לציין בקול רם שאתם מודעים לטעות שנעשתה על ידכם.

 

כלומר, אם בטעות פניתם שמאלה כשנתבקשתם לפנות ימינה, המשיכו עם הטעות ואת הפנייה ברוגע, אל תנסו לתקן וציינו בפני הטסטר כי אתם מודעים לכך שהתבלבלתם. רוב הטסטרים, בדרך כלל, לא יכשילו על טעות שכזו, היות ולא מדובר בטעות נהיגה, מדובר בטעות שעשויה לקרות לכולנו כתוצאה מחוסר תשומת לב להוראות.

 

 

 

שלום בית בין נהג חדש לבין הוריו המלווים

אלמנט מאוד חשוב שכדאי להתייחס אליו, הוא נושא של תקופת המלווה.

כדאי לזכור, כי אין חכם כבעל ניסיון ויש להתייחס ל"תקופת המלווה", כתקופה יקרת ערך שניתן להרוויח ולהפיק ממנה לא מעט. בעוד שאולי אנחנו יכולים לטעות בגדול ולחשוב כי אנחנו כבר יודעים הכל בחיים הללו, ההיפך הוא הנכון וכדאי להזכיר לעצמנו שהניסיון של המלווים הוא יקר מפז. שלל תרחישים, אשר לא התרחשו בעת לימודי הנהיגה שלכם, עשויים להתרחש במשך שנותיכם על הכביש ובתקופת המלווה, כך שלימודי הנהיגה בעצם מתמשכים גם לאחר שעברתם טסט. יש מה ללמוד וכדאי לחגור, להרכיב משקפי שמש ולקבל את זה בברכה.

 

ביטוח רכב לצעירים, מה כדאי לקחת בחשבון

כנראה שאחד הדברים העיקריים בנושא של ביטוח רכב, הוא נושא העלות. כדאי לקחת בחשבון כי ביטוח לרכב לצעירים הוא ביטוח יקר יותר. היות שנהגים חדשים מהווים סיכון גבוה יותר בשל חוסר ניסיון על הכביש, חברות הביטוח גובות פרמיות גבוהות יותר בשל הסיכונים של נהגים צעירים על הכביש.

יחד עם זאת, אם אתם נוהגים ברכב חדש, או ברכב מאוד יקר ו\או נדיר, כדאי להצטייד בביטוח מקיף שיבטיח ביטוח מפני גניבות, תאונות טוטאל-לוס חס וחלילה, נזקים הנגרמים כתוצאה מצד ג'.

 

בכל המקרים ועל פי חוק, רכב אשר נע על כבישי ישראל חייב להיות מבוטח בביטוח חובה.

 

במידה ואתם נוהגים ברכב ישן, ההמלצה היא להצטייד בביטוח צד ג'. במקרה של גניבה, כספכם לא יוחזר אליכם, אך כאשר מדובר ברכבים אשר ערכם אינו גבוה, בדרך כלל אין צורך לבטח את הרכב בביטוח רכב מקיף. שימו לב, כי גם במקרים של תאונת טוטאל-לוס לא עלינו, ביטוחי צד ג' אינם מאפשרים קבלה של תשלום על ערך האוטו. וכמובן אל תשכחו לחגור.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה