מה צריך בשביל בישול בסו ויד



לא מעט אנשים שמעו על שיטת הבישול סו ויד, יחד עם זאת, רבים מהם לא באמת מבינים במה מדובר. יש לציין כי מדובר על שיטת בישול פופולארית ביותר, אשר בשנים האחרונות לא מעט אנשים בוחרים להשתמש בה לצורך הכנת בשר, דגים, ירקות ועוד. היא מציעה טעם עסיסי ומיוחד, קלות הכנה ושמירה על הערך התזונתי והנפח של המזון. אם אתם תוהים מהי אותה שיטת בישול, מה צריך בכדי להשתמש בשיטה המדוברת והאם מדובר על שיטה שיכולה להתאים לכם, כדאי שתקראו את הדברים הבאים.

קרדיט לתמונה Freepik

באיזה כלים יש צורך להשתמש עבור שיטת סו ויד?

בכדי להשתמש בשיטת סו ויד עבור הכנת אוכל, ישנם 2 כלים מרכזיים שכדאי להכיר:

הכלי הראשון הוא הראנר הוא למעשה מוט המצוי בתוך כלי עם מים. בתוך הכלי עם המים מתבצע הבישול. הראנר המדובר מבצע כמה פעולות: ראשית כל, הוא מחמם את המים ממש כמו קומקום שמחמם את המים שבו. יש לו כף חשמלית והיא יוצרת את פעולת החימום. פעולת החימום חייב להיות בהתאם לטמפרטורה מדויקת שכן, כל מעלה חשובה כאשר מדובר על שיטת סו ויד. הבישול צריך להיות בטמפרטורה הרלוונטית להכנת כל סוג של מזון כאשר כל שינוי בטמפרטורה הרלוונטית עלול לפגוע במרקם של החומר. לגוף החימום שמחמם את המים יש בקר איכותי עם תרמוסטט אשר טווח המדידה שלו מאוד מדויק. כמובן שכדאי מדי פעם לבדוק את הבקר על ידי תרמוסטט חיצוני שיעיד האם הטמפרטורה שעליה מעיד הבקר הפנימי היא אכן מדויקת

פעולה שניה שהראנר מבצע הוא הערבול של המים שכן, בכדי שהטמפרטורה תהיה אחידה יש צורך לערבל את המים בכל פעם. בתוך הראנר יש מעין מאוורר אשר גורם למים להסתחרר על ידי דחיפה וערבול.

עוד פעולה שהוא מבצע היא שליטה על הטמפרטורה של המים, כאשר המטרה היא לוודא שהמים תמיד באותה הטמפרטורה ואם הם מתקררים, הרי שהוא עובד ומחמם אותם עד הגעתם לטמפרטורה הרצויה.

מלבד הראנר, המכשור הנוסף הנדרש עבור שיטת סו ויד הוא מכשיר וואקום שמטרתו היא להוציא את כל האוויר מהשקית שבה מאחסנים את המזון שכן, המזון צריך להתבשל כאשר הוא מצוי בשקית וואקום. כמובן שניתן לרכוש כיום שקיות ואקום לסו ויד ייעודיות שבהן ניתן לאחסן את המזון וחשוב לרכוש את הטובות ביותר שבהן.

כלי הנוסף הנדרש הוא הכלי שבו ממלאים את המים עבור הבישול. לגודל ולצורה של הכלי יש חשיבות רבה שכן הוא משפיע על האידוי של הנוזלים וכן שומר על הטמפרטורה שלהם. על כן, כדאי לברר אודות כלים שונים המתאימים באופן ספציפי לשיטת סו ויד.

איזה חומרי גלם מתאימים לשיטת סו ויד?

בישול בסו ויד רלוונטי בעיקר לבישול נתחים של בשר שכן, מדובר על שיטה המאפשרת ליצור בשר איכותי וטעים, במידת עשייה מצוינת, לחסוך עבודה ולהגיע לתוצאות מדהימות. כמובן שיש לעקוב אחר הוראות מדויקות לבישול בשיטה בכדי שהתוצאה תהיה טובה. אך מעבר לבשר, כמובן שניתן להכין גם ירקות, נקניקים, חמוצים ולעיתים אפילו קינוחים וגבינות. ישנם אנשים שבוחרים גם להכין בצקים בשיטה המדוברת

כיצד עובדת השיטה?

בכדי להשתמש בשיטה לצורך הכנת אוכל יש צורך למלא מכל מים בגודל של חומרי הגלם הדורשים בישול, להניח את הראנר בפנים, לכוון אותו לטמפרטורה הרצויה, להכניס את חומר הגלם הרלוונטי לשקית וואקום, להכניס את השקית למים המחוממים ולאחר מכן לחכות בסבלנות בהתאם לזמן הנדרש. בזמן שמחכים החום של המים עובר לחומר גלם, חודר לאיטו למרכז ומתחיל לבשל את חומר הגלם לאורך ולרוחב. לאחר שעובר הזמן, יש להוציא ולקרר.

אם אתם רוצים להתנסות בשיטה, כדאי שתבררו אודות פירוט מחיר סו ויד וכלים משלימים אצל חברות שונות ובחרו בחברה המציעה את הכלים האיכותיים ביותר במחיר הטוב ביותר.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה