מוצרי מזון לתינוקות: מדריך להורה המבולבל



אם אתם הורים חדשים, ההתמצאות בעולם של מוצרי מזון התינוקות, בוודאי נראית לכם כרגע, כמו משימה בלתי אפשרית של ממש. עם אינספור אפשרויות על המדף, לא פשוט לבחור את המוצרים שיהיו המזינים והבריאים ביותר עבור התינוקות שלכם. במאמר זה נצלול לעומק אל שלל מוצרי מזון התינוקות, נדבר על ההבדלים ועל מה מומלץ להקפיד כאשר בוחרים את המוצר עבור הקטנטנים שלכם ומה חשוב לקרוא בתוויות. כל זה, בכדי שתוכלו לתת להם את התחלת הדרך התזונתית הטובה ביותר עבורם.

קרדיט לתמונה Freepik

תמ"ל ופורמולות לתינוקות

תמ"ל – תרכובות מזון לתינוקות או בשמן הנפוץ יותר פורמולות לתינוקות, הינן אלטרנטיבה חשובה וראויה עבור אמהות שאינן יכולות להניק או בוחרות שלא להניק. מוצרי התמ"ל מפוקחים כולם בפיקוח הדוק של משרד הבריאות ומכילים מרכיבים חיוניים להתפתחות התינוק. מומלץ בעת בחירת התמ"ל ללכת על חברות ותיקות וידועות ואף להתייעץ בנושא עם משפחה וחברים. לאחר איסוף המידע הראשוני, מומלץ לרכוש אריזות קטנות של כל תמ"ל, להתנסות ולראות לאיזה מהם התינוק מגיב הכי ברוגע לאחר האכילה, וכיצד הפורמולה משפיעה על מתן הצרכים.  

מחיות לתינוקות

הצעד הבא בתזונת התינוק, כחלק מתהליך המעבר למוצקים הן מחיות לתינוקות. המחיות הקנויות לרוב מבוססות על ירקות, פירות, או שילוב ביניהם, ומאפשרות לתינוק להתנסות במגוון טעמים שונים. כמובן שניתן להכין את המחיות הללו גם באופן ביתי וטרי אך מרבית ההורים העסוקים והעובדים יעדיפו את האלטרנטיבה המוכנה שמחזיקה זמן ארוך ואינה מצריכה התעסקות. למרות הנוחות של המחיות הקנויות, חשוב בבואכם לבחור את המוצר לוודא כי הוא מבוסס על רכיבים טבעיים בלבד, ללא תוספות סוכר או חומרים משמרים או כל חומר טעם אחר שאינכם מכירים. ולבסוף, בין שאתם בוחרים במחיות הקנויות או מכינים בעצמכם את המחיות, חשוב להקפיד על שילוב של טעמים ומרקמים כדי לחשוף את התינוק למגוון סוגי מאכלים ופיתוח חך שאינו סלקטיבי.

חטיפים לתינוקות

כאשר התינוקות גדלים, הצרכים התזונתיים שלהם הולכים ומתפתחים וכן היכולת והרצון שלהם להיות עצמאים בעת האכילה ובעת בחירת המאכלים. בשלב הזה, התינוקות כבר מתחילים לפתח אחיזת צבת ומסוגלים לתפוס דברים קטנים בידיהם וכאן בדיוק נכנסים החטיפים לתינוקות. החטיפים הללו מעודדים אותם לתרגל אחיזה של אוכל וגם עצמאות בתהליך, והם לרוב רכים ונימוחים במיוחד כמו שתינוקות צריכים. למרות שהחטיפים נחשבים לפינוק, הם מזון לתינוקות לגטימי בהחלט שניתן לתת כנשנוש. כמובן באיזון עם פירות, ירקות ושאר הארוחות.

דגנים לתינוקות ודייסות

מזון עשיר בדגנים ודייסות מותאמות לתינוקות הן דבר שחשוב לשלב בשגרת התזונה של התינוק שלכם עם המעבר למוצקים וירידת תדירות ההזנה בתמ"ל או חלב אם. היות ויכולת הלעיסה והבליעה עדיין אינן מפותחות עד הסוף אצל תינוקות ופעוטות, מומלץ להקפיד להשתמש בדייסות וארוחות דגנים המותאמות לתינוקות ומכילות ברזל, ויטמינים חשובים וכמובן רמת טחינה המותאמת ליכולותיו הפיזיות של התינוק. גם פה, בדיוק כמו במחיות, מומלץ לבחון היטב את אריזת המוצר, לקרוא את הרכיבים ולוודא שמדובר במוצר המבוסס על רכיבים טבעיים ללא חומרי מאכל וריח סינתטיים.

לסיכום, בזמן שהשוק עמוס בשלל מוצרי מזון תינוקות מסוגים שונים וברף מחירים שונה, חשוב לבצע בחירה מושכלת ולאו דווקא ללכת על המוצרים הזולים ביותר. בדיקה של רכיבי המוצר, קריאה על החיוניות של המוצר בתזונת התינוק, מרכיבים וויטמינים שחשובים שיהיו בתזונה ולמידת הנושא, נדרשים כדי לבחור במוצרים המזינים שיהיו הכי טובים עבור התינוק שלכם. כמובן, אם עולה התלבטות או בעיה, מומלץ להוועץ עם רופא הילדים או אחות טיפת חלב לבחירה המתאימה ביותר.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה