מורה פרטי למתמטיקה - דרך מצויינת להרוויח מהידע שלך



מתמטיקה היא אמנם אחד ממקצועות הליבה במערכת החינוך הישראלית, אבל היא הרבה יותר מכך והיא משמשת בסיס לתחומים מדעיים שונים כמו מדעי המחשב, מחקר במדעי החברה, ניהול, מדעי החיים ועוד

PIXABAY

אם אתם רוצים להרוויח כסף כדי לממן למשל לימודים באוניברסיטה תוך כדי תחושת שליחות – למה שלא תהיו מורים פרטיים למתמטיקה ותשתפו את הידע שלכם עם הדור הצעיר. לפניכם כל הסיבות הטובות שיהפכו גם אתכם למורים פרטיים למתמטיקה.

 

המקצוע הכי עתיק בעולם? יש מצב...

במערכת החינוך הישראלית כמובן לקחו זאת בחשבון ומלמדים מתמטיקה כבר בגן הילדים, מה שכמובן פועל לטובתכם כי בתור מורים פרטיים, יש לכם שפע של לקוחות פוטנציאליים בכל הגילים והרמות. מתמטיקה היא לא רק אחד המקצועות היחידים שנלמדים במשך כל 12 שנות הלימוד, אלא גם אחד המקצועות שמוקצים לו הכי הרבה שעות לימוד.

אבל מסתבר שאנחנו לא לבד. כבר בעת העתיקה הבינו את החשיבות של המקצוע לביצוע של פעולות יומיומיות שונות: בישול, נהיגה, כלכלת בית ועוד. לכן לימודי מתמטיקה היו חלק ממערכות החינוך של תרבויות עתיקות שונות, למשל אלו של יוון ומצרים העתיקות, האימפריה הרומית ועוד, כך שיש סיכוי גדול שדווקא מתמטיקה היא המקצוע הכי עתיק בעולם.

הסיבה לכך הייתה שלימודי מתמטיקה עושים הרבה יותר מאשר ללמד חשבון, למשל:

  • הם מקנים מיומנויות חיים בסיסיות
  • הם מקנים לתלמידים כלים לעתיד למשל בתחומי המלאכה והמסחר
  • הם מאפשרים ללמוד מושגים מופשטים (למשל פונקציות)
  • הם מהווים את הבסיס הלימודי לאלו שמעוניינים בפיתוח קריירה בתחומים המדעיים השונים
  • הם מקנים אסטרטגיות לפתרון בעיות לא-שגרתיות.

 

המקצוע שאי אפשר בלעדיו

המשמעות היא שכיום ידע מתמטי הוא הכרח (שלא לומר מרכיב מרכזי) בארגז הכלים של האדם המודרני, כך שאפשר להבין למה היא חלק מהותי בכל הבחינות שבודקות ידע (החל מבדיקות מיצ"ב דרך תעודת בגרות וכלה במבחן הפסיכומטרי, בחינות למדידות מנת משכל ומבחני מיון למקומות עבודה).

יתרה מזאת – במבחן הפסיכומטרי הישראלי ניתן למתמטיקה משקל גבוה יותר מאשר לידיעת אנגלית. המשמעות היא שמי שמעוניין להמשיך ללימודים גבוהים (גם בתחומים עיוניים כמו מדעי הרוח) נדרש לדעת מתמטיקה ברמה גבוהה.

וחשוב לא פחות – ראשי ההייטק בישראל רואים בלימודי מתמטיקה בסיס הכרחי להכשרת מהנדסים לתעשייה שבה מתגאה המדינה. גישה זו סחפה גם את שר החינוך ב-2015 נפתלי בנט שראה במתמטיקה (כמעט) חזות הכל. הוא האמין שלימוד מתמטיקה ברמת 5 יח"ל מהווה את התשתית שחיונית להצלחה הישראלית, הן כאומת סטרטאפ והן כמדינת מודל ליזמות טכנולוגית.

לכן, לא פלא שלימוד מתמטיקה ברמה של 5 יחידות בגרות הייתה יעד של משרד החינוך, כך שהוא הקצה ליוזמה 75 מיליון ₪, הוסיף שעות לימוד, הכשיר מורים והביא לבתי הספר חונכים מההייטק ומהאקדמיה. בנוסף, אלו שהשיגו ציונים גבוהים במתמטיקה קיבלו "בונוס" במידה והם מעוניינים ללמוד באוניברסיטה – בונוס שעלה ל-30 נקודות ואחר כך ל-35.

 

ויש גם חרדה...

סיבה נוספת שיכולה לשכנע אתכם להיות מורים פרטיים למתמטיקה היא חרדת מתמטיקה. כן, מסתבר שיש דבר כזה ואולי אתם תהיו אלו שתצליחו להתגבר עליה. חרדת מתמטיקה מוגדרת כתגובה רגשית שלילית המתרחשת אצל אנשים כשהם מתמודדים עם בעיה במתמטיקה. כשלוקחים בחשבון את החשיבות של המקצוע אפשר בהחלט להבין למה זה קורה.

ולמה אנחנו מספרים לכם את זה? כי הוכח שברוב המקרים הגורם לחרדת מתמטיקה פשוט:  חסר ידע מתמטי ו/או דרך הוראה לא שאינה מתאימה ללומד– שתי בעיות (תרתי משמע) שאתם יכולים לפתור בקלות (שוב תרתי משמע) ע"י לימודים מעניינים ואפס שיפוטיות. נכון שזה קל? ואתם כמובן יכולים להתפרנס מזה אז בכלל תפסתם שתי ציפורים במכה אחת...

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה