מזוודות – יוצאים לחופשה? זה הזמן לרכוש מזוודות חדשות




חופשה קרובה, זה זמן טוב להתחדש בפריטים חדשים ומשודרגים, שיכולים לשרת אתכם בדרכים שונות. אחד הפריטים שאתם יכולים להשקיע ברכישתם וליהנות מהם במהלך החופשה הקרובה או בחופשות עתידיות, הן מזוודות

קרדיט לתמונה Freepik

בין אם אתם יוצאים לחופשה בארץ או בחו"ל בזמן הקרוב, מומלץ מאוד לרכוש מזוודות חדשות שישרתו אתכם במהלך נסיעתכם, על מנת שתוכלו לארוז את הבגדים והחפצים השונים בצורה בטוחה ונוחה. המזוודות ישמשו אתכם לצורך אריזת הפריטים השונים ואחסונם בצורה בטוחה, כך שתוכלו להשתמש בהן בעת נסיעה, בעת הליכה ממקום למקום או כשתגיעו אל המקום בו תשהו במהלך החופשה שלכם.

מה יש לבדוק לפני שקונים מזוודה חדשה

ניתן למצוא מגוון רחב של מזוודות הנבדלות אחת מהשנייה בשלל אפיונים. לכן, לפני שאתם רוכשים מזוודה כזו או אחרת, מוטב שתאפיינו את הצרכים שלכם בצורה מדויקת.

תדירות שימוש – אם אתם יוצאים לחופשות רבות, אל יעדים שונים, מוטב לרכוש סט מזוודות איכותיות שיכולות לשרת אתכם בכל עת. בין אם זה מבחינת נוחות ובין אם זה מבחינת איכות ובטיחות. לדוגמא, מזוודות בד המאפשרות לשאת כמויות שונות של פריטים. אם אתם יוצאים לחופשה לעיתים רחוקות, אזי אולי עדיף לכם לא לחפש מזוודות יוקרתיות אלא דווקא מזוודה פשוטה שתתאים לצרכים שלכם.

כמות משתמשים – יש הבדל בין רכישת מזוודה לאדם יחיד לבין רכישת מזוודות למשפחה. במקרה הראשון, אפשר לרכוש מזוודה טרולי או מזוודה אחרת שתשרת אותו. במקרה השני, מוטב לקנות סט מזוודות , למשל, שלישית מזוודות מאותו סוג, שתשרת את כל בני המשפחה, בין אם הם יוצאים לחופשה ביחד או לבד.

סוג השימוש – כאן בא לידי ביטוי ההבדל בין מזוודה רגילה, גדולה לבין מזוודה טרולי. מזוודה גדולה, 15 ק"ג ומעלה, מתאימה לחופשות ארוכות, בעוד שמזוודות טרולי, 8 עד 12 ק"ג, מתאימה לחופשה קצרה. צריך לקחת בחשבון, מזוודות גדולות אפשר לשלוח לבטן המטוס, אך לא לעלות איתן לטיסה. בעוד שמזוודות טרולי , אפשר לקחת איתנו כשאנחנו עולים למטוס, ולהניח בתא מטען מעל למושב. זה חוסך לנו את זמן ההמתנה בעת הנחיתה.

מאפיינים של מזוודות

ישנם מאפיינים שונים שצריך לבחון בעת שניגשים לרכוש מזוודה חדשה

גודל – באופן טבעי, המאפיין הבולט ביותר, גודל המזוודה. הוא יקבע על מי המידות שלה וכל על פי המשקל שהיא יכולה לשאת. המזוודות המקסימאליות יכולות לשאת 22-23 ק"ג.

חומרים – מאפיין נוסף שצריך לקחת בחשבון הוא סוג החומר ממנו המזוודה עשויה. כאן אנחנו יכולים למצוא מספר דוגמאות:

מזוודות קשיחותמזוודות עשויות פלסטיק קשיח , אשר מצד אחד מאפשר אחסון בטוח של הפריטים המאוכלסים בה, מצד שני, מוסיף למשקל ולכובד של המזוודה ומונע אפשרות ליהנות מגמישות של החומר.

מזוודות בד – מזוודות עשויות בד קשיח וחזק. מאפשר לאחסן פריטים רבים באמצעות גמישות של החומר ויותר קל להשתמש בהן, מצד שני, יותר קל לגנוב מהן (אפשר לחתוך את הבד). מזוודות בד נחשבות ל"מזוודות רכות" ולכן הן גם מאוד פופולאריות לשימוש.

מבנה – ניתן למצוא מזוודות במבנים שונים. החלוקה היא על פי מבנה חיצוני ועל פי מבנה פנימי.

מבנה חיצוני – מזוודות טרולי המבוססות על ידית אחיזה נפתחת ומודולארית, לעומת מזוודות רגילות המתבססות על ידית אחיזה אחידה וקצרה. מזוודות טרולי גם בנויות לאורך בעוד שמזוודות רגילות בנויות לרוחב. 

מבנה פנימי – כמות התאים שיש בתוך המזוודה ומאפשרות אחסון של הפריטים בהתאם לכמות ולגודל, כך ניתן לסדר אותם בצורה נוחה לשימוש.

לסיום, רצוי לבחון היטב את המזוודה על פי הפרמטרים השונים שהצגנו בטרם רוכשים אחת כזו לחופשה, ולרכוש אותה בחנות מזוודות ותיקים עם ידע ומקצועיות . רק כך, אפשר יהיה ליהנות ממנה לאורך זמן, בחופשות שונות, קרובות או רחוקות, בארץ או בחו"ל.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה