מיגרנה? יש לזה טיפול!



הרבה אנשים אומרים "יש לי מיגרנה", כשבעצם מדובר בסתם כאב ראש. קיים הבדל עצום בין השניים, כי למיגרנה יש מאפיינים נוספים. אנשים שסבלו ממנה סיפרו על תחושת חוסר אונים, ש"הראש מתפוצץ", וכל רעש קטן עלול להפריע. אז האם יש דרך להפסיק את הסבל ולטפל במיגרנה? התשובה היא כן, ותשמחו לשמוע שהיא טבעית

 https://depositphotos.com/

מזה בכלל מיגרנה?

מיגרנה לרוב מתאפיינת בכאב ראש בצד אחד של הראש, ומכאן מקור השם מהמילה היוונית העתיקה HEMICRAMIA, שמשמעותה חצי ראש. הכאב מכה בעוצמה חזקה, ועלול להחמיר כשאנו מתאמצים. ההתקף עלול להימשך שעות בודדות במקרה הטוב, או ימים ספורים במקרה הרע. יש שידווחו על הפרעות בראייה, סחרחורת או בחילה. תוך כדי ההתקף סובלים מעצבנות, עצירות או שלשול, רגישות לאור, תחושת כבדות ותשישות, ואפילו הפרעת קשב.

כמה זה נפוץ?

מיגרנה היא לרוב כרונית, כלומר חוזרת שוב ושוב. לכן ההמלצה היא לטפל במיגרנה מהשורש. היא תופעה יחסית נפוצה בקרב האוכלוסייה - 15%-10% מהגברים ו30%-25% מהנשים סובלים ממיגרנה. אפשר להגיד שצרת רבים- חצי נחמה. מיגרנה לרוב מתאפיינת בעצבנות, חולשה, תשישות, כאבי שרירים, כאבים עזים בצוואר, וכן הלאה.

משככי כאבים

משככי כאבים הם דבר נפוץ בקרב הסובלים ממיגרנות, זאת משום שזה הפיתרון היחיד שנגיש ומוכר. משככי הכאבים כידוע, אינם מטפלים בבעייה, אלא רק מעלימים קלות את הכאב. מן הסתם שהשימוש המוגבר במשככי כאבים לטווח הארוך יכול לגרום לנזקים קשים לגוף.

אז למה זה קורה?

לפי הרפואה ההוליסטית, מיגרנות נגרמות בשל חוסר איזון. הרפואה ההוליסטית שמה את הדגש על החיבור הבלתי נפרד בין הגוף לנפש. בין אם מדובר בחוסר האיזון בחיים הזוגיים, בקריירה, בתחום האישי, או מול הילדים – האפקט הפיזי עלול להתבטא במיגרנה חזקה, שהולכת ובאה.
אומרים שזו הדרך של הגוף לאותת לנו שמשהו לא בסדר, ועלינו לשנות דבר או שניים בשגרת היומיום שלנו. לא כולם יודעים על הקשר בין גוף לנפש, ורבים מאמינים שמיגרנות הן תוצר ישיר של העומס שמצטבר על הנפש. חוקר אחד הגדיר את המיגרנה כזעקתה של הנפש. אם כן, משככי כאבים הם סוג של משתיקים את הזעקה, במקום לטפל בה מהשורש.

לחץ ביומיום

עבור רובנו השגרה מלחיצה, כשאנו נאבקים לאזן בין מערכת יחסים, קריירה, גידול ילדים, פעילות גופנית וקצת זמן לעצמנו. הדרך ליציאה מאיזון קלה מאוד, שכן אנו מתעדפים את עצמנו אחרונים. אפשר להגיד שהאפקט על הגוף בלתי נמנע. מומלץ לעשות פעילות גופנית, ולשמור על תזונה בריאה על מנת להקל במעט על המיגרנות.

איך מטפלים?

ההמלצה היא לפנות לטיפול הוליסטי. מיגרנה שתרים את ראשה לעיתים קרובות יותר כשאנו יוצאים מאיזון, כדי לסמן לנו שעלינו לגשת לטיפול.

רבים מדווחים שלאחר שביצעו איזון בחייהם, המיגרנות אכן נפסקו, ובמבט לאחור הם שמחו על המיגרנות, שאפשרו להם להתבונן על חיים ולבצע שינוי משמעותי.

לסיכום, מיגרנה היא תופעה קשה מאוד, אבל אתם לא חייבים לסבול ממנה. קיימות בשוק מגוון אופציות של טיפול, בשיטות שונות. מומלץ להתייעץ עם מומחה על מנת לאתר את שיטת הטיפול המיטבית עבורכם, כזו שתעביר את המיגרנות אחת ולתמיד.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה