מידע על בחינת הבגרות - מה חשוב לדעת?



הוצאת תעודת בגרות הכרחית על מנת שיהיה אפשר להתקדם בחיים המקצועיים ולהתקבל לתארים אקדמיים. אבל מה חשוב לדעת לפני שניגשים לבחינת הבגרות ואיך נשיג ציונים טובים יותר?

קרדיט תמונה FREEPIK

הצלחה בבחינות הבגרות – לא רק ידיעת החומר

 

חשוב לדעת שהוצאת ציונים גבוהים בבחינות הבגרות אינה תלויה רק בידיעת החומר הנלמד. הכרחי גם להכיר את המערכת לעומק, איפה שבחינות הבגרות מתקיימות. באמצעות מידע זה התלמיד יגיע מוכן יותר לקראת המבחן וילמד באופן בו ישיג את התוצאות הטובות ביותר על ידי בחירת מסלול הלימוד שיטיב עימו ככל האפשר. למשל, הכרת תנאי הסף של לימודים אקדמיים, הכרת המונחים וקריאת ספרים התורמים להעשרה ומכינים את התלמיד לבחינות הבגרות באופן הטוב ביותר.

 

מהי הסיבה לכך שתעודת בגרות הכרחית?

תעודת הבגרות היא למעשה כרטיס הכניסה שלכם לעולם האקדמי. מטבע הדברים, קשה מאוד להשתלב בשוק התעסוקתי כיום ללא דיפלומה או תואר אקדמי. יתרה מכך, ישנם מקומות עבודה רבים שאף יפסלו מועמדים שאין ברשותם תעודת בגרות מלאה. לכן, מהסיבה הזו, תעודת בגרות מגדילה משמעותית את הסיכויים למצוא עבודה ואת אפשרויות התעסוקה הקיימות.

מדוע כדאי ללמוד לבגרויות השונות במסגרת לימודית?

קיים קושי משמעותי להשלים בגרויות ולשפר את הציונים הקיים. הסיבה לכך היא שתלמידים שאינם לומדים בבית ספר אינם מעודכנים בכל השינויים הנעשים טרם קיום מבחני הבגרות. כך, למעשה, תלמידים המתכונים לבגרויות השונות נאלצים לבזבז זמן רב בחיפוש אחר מידע על בחינת בגרות ברשת, ואף מידע בסיסי כגון מועדי הבחינות, רישום למבחנים וכו'.

יתרה מכך, ברשת מתפרסם הרבה מידע כוזב וקשה לדעת את אמינות המידע באשר לבחינות הבגרות. מה גם שבמקרים רבים פרסומים שונים ברשת עשויים לסתור זה את זה, וליצור בלבול בקרב הגולשים. לכן, הדבר הטוב ביותר הוא לבחור במסגרת שמרכזת את כל המידע הנדרש והרלוונטי לאלו שמתכוננים לבחינות הבגרות.

האם ניתן לערער על ציון בגרות?

לפעמים קורה שהציון המתקבל במבחן אינו משקף את הרמה הלימודית של התלמיד. ישנם מקרים בהם ניתן לערער תחת תנאים מסוימים. להלן הנסיבות בהן ניתן לערער על הציון בבגרות:

  1. אם המבחן נעשה בכתב בלבד, ולא בעל פה.
  2. אם לא עברו ארבעים יום מאז פרסום ציוני הבגרות.

אופן הגשת הערעור

  • הערעור מתבצע בבית הספר על ידי רכזי הבגרות. המורים המקצועיים מקבלים בקשה מהרכזים לבדוק שנית את בחינת התלמיד. אם הפער הקיים גבוה יותר בכל הפחות מ-10 נקודות מהציון המקורי בבחינה, ישנה עילה להגיש ערעור על כך.
  • מוגש ערעור נוסף על ידי בית הספר לבדיקה חוזרת של בחינת הבגרות. קיימת האפשרות להוסיף מכתב אישי נלווה לבקשה.
  • על הערעור .להיות מוגש בכתב ולכלול את מחברת הבחינה של התלמיד. צילום נוסף של בחינת הבגרות נשאר בבית הספר.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה