מידע על לחץ דם תקין – מידע מציל חיים



מאז ומעולם אחת הפעולות הראשונות שהרופאים היו עושים בבחינתם את בריאותו של המטופל שלהם זה מדידה של לחץ דם – מישוש במפרק פרק כף היד על מנת לוודא שהלב עובד והגוף מקבל את ההזנה שהוא צריך מהדם.

קרדיט תמונה: freepik

מערכת הלב והדם, הכוללת את הלב, העורקים והוורידים שלנו מהווה למעשה כביש אחד גדול המספק הזנה לכל תאי הגוף – על גבי תאי הדם מועבר חמצן לכל תא בגוף, בנוסף למזון, אנרגיה, סוכרים, מינרלים ועוד חומרים חשובים אחרים. לחץ הדם למעשה נותן לנו הצצה בנוגע לתפקודו של הכביש הזה והמצב הבריאותי הכללי שלנו.

מה אתם צריכים לדעת על לחץ הדם שלכם

לחץ דם תקין צריך להיות לא גבוה מדי ולא נמוך מדי, אלא בדיוק בין טווחים מסוימים הנחשבים לנורמטיביים בשעת מנוחה. בזמן פעילות גופנית לחץ הדם עולה באורך טבעי, ובשעת מנוחה, הפוגה ושינה לחץ הדם קצת יורד. הדאגה הגדולה היא שיש ממצאים של לחץ דם גבוה או נמוך בשעת רגיעה, אז זה יכול להעיד על מחלה או סכנה לגוף באופן מידי או לטווח הארוך. בדיקה של לחץ דם הינה פעולה בסיסית וחיונית ביותר שכל אדם חייב לעשות אחת לכמה זמן ובמיוחד בגילאים מתקדמים. מחלות בכלי דם ובעיות בתפקוד לב או ריאה יכולים להיחשף באמצעות מדידה מדויקת של לחץ הדם והטיפול יכול להציל חיים. כדאי מאוד להיבדק.

מה המשמעות של לחץ דם ומה הוא אומר עלינו?

הדבר החשוב והקריטי ביותר בנושא של לחץ דם תקין, בבדיקה חיצונית לא פולשנית, זה לדעת האם הוא גבוה או נמוך, וזאת בשעה של מנוחה – לא אחרי פעילות גופנית מאומצת או במהלך שינה. בפועל, קריאת לחץ הדם מורכבת מבדיקה של שני מספרים, לכל אחד מהם אמורים להיות טווחי גבול מסוימים.

המדד הראשון הינו המדד של לחץ דם הסיסטולי, ויש שקוראים לו פשוט "המספר הסיסטולי". מדובר בלחץ שהדם מפעיל על העורקים שלכם בדיוק בשלב בו הלב פועם והולם. הערך הנורמטיבי שלו אמור להיות סביב 120. המספר השני, "המספר הדיאסטולי", הוא הלחץ המופעל על דפנות העורקים בין פעימות הלב. הערך הנורמטיבי של מספר זה אמור להיות סביב 80. הרישום הסופי של מדדי לחץ דם תקין צריכים להיות כך – 120 80.

הסיכונים של לחץ דם גבוה

לחץ דם גבוה זה מצב בו יש יותר מדי התנגדות של תאי הדם בתוך העורקים. עם הזמן, לחץ דם גבוה גורם שחיקה ונזק לדפנות העורק, ובנוסף מגביר את הסיכון למחלות לב, לחטוף שבץ מוחי, לקבל התקף לב, להוביל למצב של אי ספיקת לב או אי ספיקת כליות. השמנה, רמות גבוהות של כולסטרול, סכרת ומחלות רבות אחרות יכולים לגרום למצבים של לחץ דם גבוה.

אם אתם סובלים ממחלות רקע או מחלות תורשתיות אחרות, קחו בחשבון שיתכן ואתם סובלים מלחץ דם גבוה מבלי שאתם בכלל תהיו מודעים אליו. כדאי מאוד כבר עכשיו ללכת לבדיקה של לחץ דם !

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה