מיזם חינוכי חדשני יכתיר את אלופי המתמטיקה של החטיבה העליונה



תלמידי כיתות ט-י יתנסו באתגרים מתמטיים מהעולם שישולבו בתוך מסע וירטואלי בטירה עתיקה-התלמידים שיצלחו את המסע יוכתרו אלופי המתמטיקה
המיזם הוא פרי שיתוף של יוזמת משרד החינוך, מרכז השלטון המקומי וקרן טראמפ

 תמונה : צילום מסך מתוך האתר /pub.skillz-edu.org

משרד החינוך, מרכז השלטון המקומי וקרן טראמפ לחינוך משיקים מיזם חינוכי חדש: THE MATH ESCAPE אליפות חדר בריחה מתמטי, שכולל חווית מתמטיקה ייחודית ומרתקת לתלמידי כיתות ט' – י'.

ביוזמה מקורית פיתחו הגופים פעילות ייחודית בתוך חדר בריחה וירטואלי הראשון מסוגו בישראל.

חדר הבריחה יסחף את התלמידים למסע ועלילה מרתקים שיתרחשו בטירה עתיקה שעוצבה בסביבה משחקית של 360. כדי לצאת מחדר הבריחה, יידרשו התלמידים להתמודד עם אתגרים מורכבים וכן לפתור בעיות, חידות ו'פיצוחים'.

המיזם משלב היבטים שונים של חדשנות טכנולוגית בחינוך, למידה חווייתית מרחוק ושילוב אלמנטים מעולם הגיימינג. עוד הוא משלב משימות של חשיבה מתמטית ומשימות המציגות מתמטיקה בתוך הקשרים אשר מותאמת לדרישות ה- OECD ומדינות העולם.

שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון: "התחרות החדשנית מהווה עוד נדבך בשורה של מהלכים שאנחנו מקדמים כדי להפגיש את התלמידים שלנו עם עולם לימוד חדש. היא מצטרפת למהלכים שאנו מובילים לשינוי שיטת הבגרות ולשינוי הלמידה בחטיבות הביניים. במהלך השנים הקרובות שינוי מודל הלמידה יהיה לאחד מהנושאים המרכזיים שמערכת החינוך תעסוק בו. הוא יהיה מעמיק ומשנה פני מציאות.

אני מודה לשותפים שלנו השלטון המקומי וקרן טראמפ שהתגייסו לתחרות החשובה הזו, למנהלים ולמורים וכמובן בהצלחה לתלמידים היקרים שלנו.

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות: "חדשנות זה שם המשחק. אנו במרכז השלטון המקומי מקדמים חדשנות בכל תחום הנוגע לחיי התושב, וודאי בתחום החינוך שנמצא אצלנו בראש סדר העדיפויות, ולצערי דווקא הוא זה שהכי נפגע בתקופת הקורונה. יותר מאי פעם, תלמידי ישראל צמאים לשינוי פדגוגי, שיכלול שיטות לימוד עדכניות, כלים פרקטיים לחיים ואתגרים אינטלקטואליים שרלוונטיים למציאות המשתנה במאה ה-21. הקורונה היתה זרז ו"חדר הבריחה" שפיתחנו עונה על הדרישה – השתתפות מהבית וגם מהכיתה, שילוב של גיימינג ומחשבים, מתמטיקה עם חוויות למידה, בתחרות מאתגרת עם החברים ומחוזות אחרים. זו השנה השנייה שקרן טראמפ והמרכז מקדמים את התוכנית בגאווה ואנו מברכים על השותפות של משרד החינוך, ושואפים לקידום תוכניות נוספות מתחום החדשנות בחינוך".

אלי הורביץ, מנכ"ל קרן טראמפ: "מי שלא הבין את זה קודם, באה הקורונה והסבירה לו, שללמוד במאה ה-21 זה כבר מזמן לא רק לשבת בכיתה, להעתיק מהלוח ולשנן למבחן. היום חייבים לדעת להתמודד עם אתגרים חדשים בתנאים של חוסר וודאות ולהיות מסוגלים לפתור בעיות מורכבות ומפתיעות. זה העולם שמחכה לילדות ולילדים שלנו, וזו האחריות של כולנו להכין אותם לקראתו. כאנשי חינוך וכהורים, אנחנו נדרשים לעכל את זה שהילדים שלנו כבר לומדים בדרך אחרת לגמרי מזו שאנחנו למדנו כשהיינו ילדים, פשוט כי העולם השתנה.

אני מודה למשרד החינוך ולמרכז לשלטון מקומי על שותפות הדרך ומאחל למורים ולתלמידים הצלחה רבה והנאה גדולה".

 לצורך המיזם גויסו מומחים למתמטיקה ומומחים מעולמות חדרי הבריחה, שיחד יצרו אתגרים משחקיים חווייתיים שמשלבים שורה רחבה של חידושים - חשיבה יצירתית ופתרון בעיות ואתגרים שונים במרחב הווירטואלי.

פעילות בתי הספר תתקיים במהלך החודשים פברואר-מרץ. בתי הספר שיגיעו למקומות הראשונים יעלו לגמר מחוזי בו יתמודדו עם אתגרים נוספים ברמת קושי גבוהה בחדר סודי בטירה. בתי הספר המצטיינים מכל מחוז יעפילו לגמר ארצי שיכתיר אותם אלופי המתמטיקה. המדורגים הראשונים בסיום יזכו בפרסים. 

לפרטים והרשמה:

https://pub.skillz-edu.org/portal/?page=1

 או חפשו בגוגל: "מגרש המשחקים"

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה