מיחושים במהלך ההיריון – מה זה אומר?



ברכות על הרחבת המשפחה, את בתחילת הדרך והעובר רק מתחיל את התפתחותו בבטנך. את ודאי נרגשת, בעיקר אם זהו ילד ראשון שלך והכול חדש לגמרי. את רוצה לדעת הכול, מה צפוי לך, מה עלייך לעשות, אילו בדיקות תצטרכי לבצע ואיך ייראה העובר בכל שלב. גם אם זהו ילדך ראשון וגם אם כבר יש לך ילדים, כל שלב כזה של יצירה הוא שונה, וגם אצל כל אישה הגוף מגיב באופן אחר.

קרדיט תמונה: pexels

בינתיים הסביבה עדיין אינה רואה את השינויים עלייך, אבל הידיעה שאת יוצרת חיים חדשים בבטנך מרגשת אותך ואולי גם קצת מפחידה. את מבינה את גודל האחריות המוטלת עלייך כבר מעכשיו, ואת דרוכה לכל שינוי שקורה אצלך בגוף. הגוף המתעגל אט אט מצריך היערכות מבחינת לבוש, הרשי לעצמך ליהנות משלב מיוחד זה שהופך אותך להרבה יותר נשית ורכה. הקפידי על הבדיקות השגרתיות ועל התוספים שיש לקחת בשלבי ההיריון  השונים כדי לעזור לך ולעובר בשלבים אלה של התפתחות.

כאבים בבטן במהלך ההיריון  

כל שינוי שהגוף עובר מצריך גם התרגלות שלו, אף על פי שזהו תהליך טבעי. לכן, ייתכן שתחושי אי נוחות מסוימת, אבל בדרך כלל מיחושים אלה אינם מעידים על בעיה והסיבות להם יכולות להיות רבות. חלק מאותן סיבות יכולות להיות קשורות לגורמים שאין להם כלל קשר להריון, ביניהם דלקת בדרכי השתן , דלקת בתוספתן או באיברים פנימיים אחרים. מצבים כמו וירוס של שלשולים יכולים לקרות תמיד, גם הקאות הנגרמות בשל ההיריון הן מצב ידוע ושכיח, ויש נשים שסובלות רק מבחילות, יש נשים שמקיאות לא מעט ויש את בנות המזל שלהן אין אף תופעה מבין אלה. כאבי בטן בהריון יכולים להיות מאוד מלחיצים כשלא יודעים את הסיבה, אבל כדאי להירגע ולנסות להבין ממה הם נובעים, ובכל מקרה שלא בטוחים עדיף ללכת להיבדק.

החודשים הראשונים

החודשים הראשונים כוללים שינויים רבים המתחוללים בגוף האישה, כשהוא מתחיל להכין את עצמו להתפתחות התינוק ולהזנתו. בשליש הראשון של ההיריון  יכול להיות שתחושי מעין התכווצויות בחלק התחתון של הבטן, שכן הרחם גדל בתוך האגן המתרחב. אלה לא אמורים להיות כאבים חזקים, ואם את חשה התכווצויות חזקות או אם יש דימום עלייך להגיע לרופא להיבדק. מלבד סיבות הקשורות לגדילת הרחם, ייתכן שיש שינויים במערכת העיכול היכולים לגרום להצטברות גזים וללחץ במעיים. השינויים במערכת העיכול נובעים גם מצריכת תוספים, ויטמינים וחומצות הדרושים במהלך ההיריון , ולכן כדאי לצרוך תוספי ברזל שאינם גורמים לשינויים בעיכול או לעצירות.

החודשים המתקדמים

כאבים ומיחושים בשלבי הריון מתקדמים צריכים תשומת לב רבה יותר, ואם את חשה כאבים חזקים, אם יש דימום או אם את מתלבטת – אל תמתיני ולכי להיבדק כדי לשלול בעיות. בנוסף, תזוזות של העובר יכולות לגרום לא פעם לכאב, בעיקר אם אלו הם החודשים המתקדמים, כשהוא כבר גדול וצפוף לו. כאבים בבטן יכולים להיגרם תמיד, גם בהריון, ולכן נדרשת תשומת לב לתסמינים הנוספים. גם בשלבים מתקדמים אצל כל אישה התחושות הן שונות, ולכן אל תנסי להשוות את תחושותיהן של נשים אחרות לגופך.

רואים את הנולד

הטכנולוגיה החדשנית מביאה לפיתוחים כל הזמן, ואמצעי ההדמיה השונים והמתקדמים הקיימים היום מאפשרים לרופאים לראות מה קורה אצלך בגוף, אך אלו לא כוללים אמצעים הכוללים קרינה. הדרך הטובה ביותר לעבור את התקופה היפה הזו היא באמצעות תזונה טובה ומאוזנת ומנוחה מספקת, כדי שתוכלי לקבל את התינוק שלך כשאת במיטבך.   

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה