מיכלי פלסטיק למים: הפלוס האקולוגי של מפעלים כחול-לבן



אחד המשאבים החשובים ביותר במדינת ישראל הוא מים. לאור כמויות המשקעים הנמוכות בחורף וחוסר המודעות לחיסכון במים, אנו זקוקים למערכות שונות שיסייעו לאגירה חכמה של מי הגשמים, שיהיה ניתן להשתמש בהם בעיקר לטובת מפעלים ותעשיות הזקוקים לכמות מים קבועה וגדולה במיוחד. כדי ליהנות משפע של מים זמינים, מקומות אלה מציבים מיכלי פלסטיק למים שמיועדים לאגירת מים

depositphotos

למה משמשים מיכלי פלסטיק למים?

המיכלים משתנים בגודלם וצורתם כך שיוכלו להתאים לקיבולת נוזלים שונה. תוכלו למצוא אותם בתצורות קטנות וביתיות להשקיית הגינה ועד לתצורות ענק המשרתות מתחמי תעשייה שלמים. כל מיכל פלסטיק ניתן להטמין באדמה או להתקין במיקום גבוה, כך שיהיה ניתן להשתמש במים הנאגרים למגוון צרכים: השקיית שטחי חקלאות, מילוי בריכות, אגירת מים לעתות חירום, שימוש ליצירת נוזלים בתעשייה הפטרוכימית, הקוסמטית ותעשיית התרופות, להפיק אנרגיה בתחנות חשמל ועוד.

פוליפרופילן - נעים להכיר

אז כיצד מבטיחים את איכות המים בתוך המיכל לטווח הרחוק? האם המיכלים יכולים לעבור מקום כך שישמשו לצורך שונה? והאם בכלל אפשר להשתמש במים שלא עברו תהליך של טיהור וסינון?

הסוד הוא בסוג הפלסטיק שממנו מייצרים את המיכל. פלסטיק כידוע, מגיע במגוון איכויות. אך מיכל פלסטיק המשמש לאגירת מים מחויב להיווצר מפולימר מיוחד הקרוי פוליפרופילן. לחומר זה כמה תכונות שהופכות אותו לאידיאלי לאחסון מים:

פוליפרופילן הוא חומר לא נדיף. המשמעות היא שהוא איננו פולט, מקרין או משחרר בשום שלב חומרים רעילים או מזהמים שעשויים להימצא במים. בנוסף, ההרכב הכימי של החומר מאפשר לו להיות חסין ביותר מפגעי מזג האוויר, סדקים וחבלות. כל מיכל מים כולל מכסה מיוחד, שבעת סגירתו מתקבלת אטימות מוחלטת. כך ניתן למנוע באופן קבוע כניסת אבק, לכלוך, מזהמים וחרקים שונים פנימה. אם קיים צורך להעביר את המיכל ממקום למקום, ניתן לעשות זאת ללא חשש מפני חבלות ואף לנקות ולחטא בקלות רבה את המיכל, לטובת שימוש חוזר. בעת הצורך, המים יוזרמו מתוך המיכל למערכת המים הרגילה המשמשת את המקום, או למערכת טיהור וסינון קודם לכן.

מיכלי מים בשירות התעשייה הישראלית

מיכלי פלסטיק למים ידועים כאחד המוצרים השימושיים ביותר לצרכי חיסכון במים, אך גם לתפעול תעשיות. כל מיכל מחויב לעמידה בתקנים הבינלאומיים המחמירים ביותר. משקלם הנמוך של מיכלי המים העשויים פוליפרופילן הוא נמוך מכל מיכל המיוצר מחומר גלם אחר ולכן ניתן לנייד אותם בקלות בין מקומות. בנוסף, המיכל לא חייב להיות עגול וניתן ליצור אותו במגוון צורות, על פי ההתאמה לצורך הספציפי של הלקוח. בענפי תעשייה רבים, בהחלט אפשרי שתפגשו מיכלי מים קובייתיים למשל. בתהליך ייצור המיכל, אפשר להתאים מגוון רחב של פתרונות לכל צורך קיים, החל מיצירת מיכל עד לנפח מסוים (כולל נפחים גדולים במיוחד של 1,500 ואפילו 2,000 ליטרים), דרך תכנון האיטום ההרמטי ועד תוספת פתחים או אוגנים, מעקות וסולמות.

בחירת יצרן מיכלים מוביל

לפני הזמנת המיכל, חשוב לעמוד על נפח וגודל מתאימים. מיכל חזק ועמיד לשנים רבות יוכל לשרת את המקום בהצלחה מבלי שיהיה צורך להחליפו ולכן אם הנפח והגודל אינם ודאיים, כדאי להתייעץ עם החברה המייצרת את המיכל. חברה זו חייבת להיות מנוסה ואמינה ביותר, שקיים אצלה מענה לכל צורך אפשרי בתחום, לרבות מתן אחריות ארוכה שתכלול תיקונים או החלפה בעת הצורך.

עידן בי פלסטיקה הינו מפעל ייצור מוסמך ועתיר ניסיון, המתכנן, יוצר ומקים מגוון פתרונות מפלסטיק ופיברגלס. המפעל מתמחה בייצור מיכלי פלסטיק למים, צנרת, מאצרות, קווי ציפוי ועוד. לקוחות החברה הן מהתעשיות הגדולות במשק הישראלי וביניהן חברת החשמל, חברת מקורות, בז"ן ועוד. מחלקת ההנדסה עתירת הידע תוכל לספק מענה לכל דרישה וליצור עבורכם מיכל מים באיכות הנדסית מעולה ובסטנדרטים הגבוהים ביותר. 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה