מיצוי הזכויות המגיעות לך מביטוח לאומי



הביטוח הלאומי מלווה את כולנו החל מהלידה ועד הגיענו לגיל השלישי, אנו מפרישים ממשכורתינו מדי חודש אחוז מסוים לטובת רשת ביטחון שתהיה לנו בעתיד. במאמר זה נפתח את עיניכם ונשתף אתכם בכמה עצות וטיפים שחשוב לדעת

pixabay

פטור מתשלום מס

אנשים רבים אינם מודעים כלל לעובדה שבשל מחלות מסוימות מהן הם סובלים, הם זכאים לפטור ממס הכנסה. למשל, מחלות לב וסכרת הנותנות לסובל מהן פטור מתשלום מס הכנסה. בנוסף גם למי שנקבעה לו רמת נכות גבוהה ישנו פטור ממס. אך אל לנו להקדים את המאוחר, מיד נסביר מה עליכם לעשות במקרה של תאונה או פגיעה. 

תאונת עבודה

אז כפי שרבים מכם ודאי יודעים, לאחר תאונה במקום העבודה, צריך לשלוח לביטוח לאומי טופס על פגיעה במקום העבודה, רצוי להיעזר בעורך דין ביטוח לאומי, המכיר את נבכי המערכת ויודע אילו טפסים בדיוק עליכם להגיש ומה כדאי לרשום בטופס על מנת למנוע סחבת מיותרת. למעשה רוב האנשים שמגישים תביעה על תאונת עבודה חושבים שבעת קבלת הפיצוים תמו כל זכויותיהם, אך זו טעות נפוצה עד מאד. למעשה, מה שרבים מנפגעי תאונות עבודה לא יודעים זה שהם עלולים להישאר עם נכות כזו או אחרת שבמרוצת השנים אף עלולה להחמיר, על כן רצוי להיוועץ עם עורך דין ביטוח לאומי על מנת לקבל הכרת נכות מהביטוח הלאומי. פגיעה במקום העבודה אינה תאונה גרידא, לעיתים פגיעה עשויה להתבטא כפעולה ממושכת, כלומר, פגיעה שנגרמה בשל תפקידו של אדם במקום העבודה באופן יומיומי. למשל, אם נחשפתם לרעש ממושך, לחומר מסוים שעשוי לגרום לכם לתגובות אלרגניות כאלה ואחרות ועוד. מחלות אלו נקראות מחלות מקצוע ובגינם מגיעים לכם לא מעט פיצוים. קיימים אף מקרים, אם כי נדירים, שבהם המעסיקים מתנערים מאחריות ולא מוכנים לחתום על הטפסים לביטוח לאומי, במקרה שכזה עליכם לציין את שם המעסיק בטופס אותו אתם שולחים לביטוח לאומי.

תאונת דרכים

גם אם נפגעתם בתאונת דרכים הנחשבת כתאונת עבודה, כלומר אם התאונה אירעה בדרך למקום העבודה או ממנו, אתם זכאים לפיצוים כנפגעי עבודה, בנוסף אתם יכולים לתבוע את חברת הביטוח של הרכב שלכם ובמקביל הביטוח הלאומי יתבע גם הוא את חברת הביטוח על סכום הקצבה שתקבלו. בכדי שתהיו מודעים אילו זכויות מגיעות לכם ומה עליכם לעשות על מנת לקבל את הכרת הנכות, כדאי שתדעו שישנם קריטריונים מסוימים בהם אתם צריכים לעמוד והאדם הסביר מהיישוב, לא תמיד מודע אליהן עד הסוף.

בנוסף בכדי שלא תישארו קרחים מכאן ומכאן, כדאי לקבל הדרכה מעו"ד לפני ההגעה לוועדות השונות כדי שתדעו מה לומר וכיצד להתנהל על מנת שלא תיפלו בין הכיסאות ובמטרה שתקבלו את כל הפיצוים להם אתם זכאים.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה