מיקסר סאונד – מה זה ומה חשוב לבדוק לפני הקנייה?



מיקסר הוא אחד המכשירים המרכזיים והחשובים ביותר בעולם מערכות ההגברה, כלי בסיסי והכרחי עבור אולפני הקלטות, תקליטנים, תחנות רדיו, מועדוני קריוקי ועוד. מה בדיוק עושה מיקסר סאונד, מהם מאפייניו ומה חשוב להכיר ולוודא לפני הרכישה?

pixabay

כולנו וודאי שמענו לא אחת את הביטוי "מיקסר" (או " מיקסר מוזיקה/סאונד"), אך רבים מאיתנו לא באמת יודעים במה מדובר – מה עושה מיקסר מוסיקה ומדוע הוא חשוב והכרחי כל כך בכל מקום בו מקליטים או מנגנים מוסיקה (או סאונד מכל סוג אחר דוגמת פודקאסטים או תוכניות דיבורים ברדיו...)?  במה בדיוק מדובר, ובהתאמה – מהם המאפיינים החשובים של מכשיר מסוג זה שכדאי להכיר ולקחת בחשבון בעת החיפוש והקנייה?

 

המכשיר שמאזן ומשלב בין מקורות סאונד שונים – מיקסר סאונד

מיקסר מוזיקה, כשמו כן הוא, מערבל בין מקורות שונים של סאונד (“מיקס" באנגלית משמעו ערבוב, או ערבול). כלומר, מכשיר זה מקבל אליו סאונד מכמה מקורות שונים באמצעות חיבורי אודיו ייעודיים, ומאפשר לשלוט על כל מקורות הסאונד הללו במקום אחד – לאזן ביניהם, להגביר או להנמיך כל ערוץ שמע בנפרד, לשלב בצורות שונות בין מקורות השמע השונים וכיוצ"ב. כך, מאפשר המיקסר להנמיך מקור שמע אחד ולהגביר אחר בצורה חדה או בצורה מדורגת ומשולבת (מה שנקרא – fade, כאשר מקור שמע מסוים "דועך" ואחר עולה בהדרגה במקומו), להגביר ולהנמיך מקורות שונים בנפרד או ביחד, לשלב בצורות שונות בין אותות שמע שונים וכו'.

כפי שניתן להבין, מכשיר זה ממלא פונקציה בסיסית והכרחית כמעט בכל מקום בו מקליטים או מנגנים סאונד, בהנחה כי קיים יותר ממקור שמע אחד (וזה כמעט תמיד המצב). למשל – כאשר מקליטים מוזיקה באולפן  תמיד יהיו כמה ערוצים שונים – זמר/ת או כמה זמרים, כמה נגנים וכלי נגינה שונים, סאונד המגיע ממקור אלקטרוני כלשהו דוגמת מקלדת המחוברת למחשב או המחשב עצמו ועוד.

גם כשמקליטים פודקאסט או תכנית רדיו, למשל, לרוב נמצא יותר ממיקרופון וממקור סאונד אחד, וגם במקרים בהם מדובר במיקרופון אחד בלבד, נרצה שהסאונד יעבור דרך מיקסר על מנת שנוכל לשלוט עליו, לתמרן ולשנות אותו במידת הצורך.

 

מה חשוב לבדוק בטרם רכישה של מיקסר סאונד?

מה חשוב להכיר ועל מה חשוב לשים דגש בטרם רכישה של מיקסר מוזיקה (או מיקסר סאונד באופן כללי)?

נקודה ראשונה וחשובה ביותר היא מספר הכניסות של אותו מיקסר – כמה מקורות שמע שונים ניתן לחבר אליו ו"למקסס" באמצעותו? קחו בחשבון מה המקסימום לו תידרשו, בהתאם לצרכים שלכם, וחפשו מראש אחר מיקסר מתאים, ואף בעל קיבולת (כמות כניסות) גדולה יותר.

כמו כן, התעניינו האם בדגם שאתם שוקלים לרכשו קיים נגן מובנה – אלמנט שיאפשר לכם גם לנגן את המוזיקה ישירות, במקום שתצטרכו לחבר את המיקסר לנגן חיצוני. ניתן לרוב למצוא מיקסרים עם נגנים איכותיים מובנים, בתוספת עלות נמוכה יחסית. זה עשוי לאפשר לכם לחסוך מכשיר ולפשט את מערך ההקלטה והניגון שלכם.

נקודה חשובה נוספת היא אפקטים – אילו אפקטים כולל המיקסר הספציפי שאתם שוקלים לרכוש. מיקסר מאפשר לנו לבצע מניפולציות מסוימות על הסאונד, חלקן בסיסיות והכרחיות כמעט בכל הקלטה וחלקן מתקדמות יותר. וודאו אילו אפקטים כולל אותו מיקסר והתעניינו באפשרויות נוספות – אולי קיימים אפקטים נוספים שרלבנטיים עבורכם?

קנו מיקסר סאונד אך ורק מחנות או אתר אמינים, שנראה כי מתמחים בעולם של ציוד הגברה וכוללים לא מעט אפשרויות, דגמים ומכשירים של יצרנים שונים. וודאו גם כי אתם מקבלים אחריות מלאה על המיקסר, וכי ניתן להפעיל את האחריות במידת הצורך בקלות ובפשטות יחסית.

למידע נוסף ולרכישה אונליין של ציוד הגברה כנסו לאתר
https://www.turtle.co.il/

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה