מיתוג עסקי נכון - מצריך גם אסטרטגיה נכונה



כיצד יכול מיתוג עסקי להגדיל את הכנסות העסק? ואיך ממתגים מחדש עסק עם מיתוג קיים?

יחצ

מיתוג עסקי הוא תהליך שבו משלבים בין שיטות שיווק ותקשורת על מנת לייחד עסק, חברה, ארגון או אפילו אדם פרטי. ספציפית בתחום העסקי, מטרת המיתוג היא ליצור רושם ראשוני חיובי ומתמשך אצל קהל היעד. כמו כן, המיתוג יכול לסייע הן לחיזוק הקשרים עם לקוחות קיימים והן לעידוד הגעת לקוחות חדשים. בטווח הארוך, המיתוג אמור לייצר תחושת בטן מבוקשת ואינסטינקטיבית לגבי העסק וכך להגדיל את ההכנסות.

כיצד מיתוג עסקי מגדיל הכנסות?

המיתוג מגדיל הכנסות כאשר הלקוחות מרגישים חיבור אל העסק, המוצר או השירות. בזכות תחושת החיבור, יש סיכוי גבוה יותר שהלקוחות יחזרו לרכוש שוב את המוצר - ולייצר הכנסות עבור העסק. במקביל, המיתוג מייחד את העסק וכך משיג את תשומת הלב של לקוחות חדשים. על בסיס תשומת הלב הזו, יש פוטנציאל גבוה יותר להגדלת ההכנסות בטווח הקצר והארוך.

הגדרת מטרות עבור המיתוג

העניין הוא שאפשר לבצע מיתוג בדרכים שונות ומגוונות. אם רוצים להשיג את יתרונות המיתוג, צריך למשל להגדיר מטרה ברורה. לרוב, המטרה של המיתוג תהיה להשיג יותר אנשים שיקנו יותר מוצרים. בתוך כך, המטרה היא שקניית המוצרים תימשך לזמן רב ובמחיר כמה שיותר גבוה. עם זאת, מתוך מטרת העל נגזרות גם מטרות ביניים ומטרות קצרות טווח.

קביעת אסטרטגיית מותג

הדרך לשלב בין מטרות הביניים על מנת להשיג את מטרת העל היא לקבוע אסטרטגיה. במסגרת אסטרטגיה של מיתוג עסקי, השאיפה היא להשיג יתרון בשווקים תחרותיים. מעבר לכך, אסטרטגיית מותג מאפשרת לבדל את העסק, המוצר, השירות או הארגון על פני המתחרים. בעידן כל כך תחרותי וגלובאלי, האסטרטגיה ולאחר מכן המיתוג הם קריטיים להכנסות והצלחת העסק.

שאלות לקביעת אסטרטגיה

ברמה הטכנית, את אסטרטגיית המיתוג קובעים באמצעות כמה שאלות שצריך לענות עליהן באופן מסודר. בין היתר, יש למשל לשאול מה מאפיין את העסק, מה הוא עושה, מי הלקוחות שלו, למה זה משנה ועוד. אם קובעים אסטרטגיה נכונה, המיתוג מגדיל את המכירות ומשדרג את החוויה של הלקוחות – על מנת שיהיה סיכוי גבוה יותר שהם יחזרו בעתיד.

קביעת אסטרטגיה לחדירה לשוק

מיתוג רלוונטי לכל סוגי העסקים, בכל התחומים ובכל שלבי הפעילות. מנגד, יש הבדל בין מיתוג של עסק חדש לבין מיתוג עסק קיים. לכן, צריך לבצע את המיתוג כך שהוא ייצור נאמנות לקוחות ויעזור לחדור לשוק.

פגישת ייעוץ לפני מיתוג שילווה את העסק שלך תקופה ארוכה

בסופו של דבר, האופן שבו מתכננים את המיתוג חשוב לא פחות משיטות השיווק והתקשורת שבהן משתמשים. לפיכך, כדאי לבצע מיתוג עסקי רק עם גורם מקצועי. במסגרת התנהלות מול אותו גורם, רצוי גם לתת עדיפות למי שמציע פגישת ייעוץ בחינם וכמובן ניסיון עם לקוחות מרוצים.

ברנדוויז מזמינים אותך להצטרף לשורה ארוכה ואיכותית של עסקים שבחרו בנו ליצירת המותג שלהם, ולעיצוב הנראות שלהם ברשת.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה