ילדים מוכנים לאכול אותו ללא הפסקה, ומבוגרים הולכים לעיתים לקבוצות גמילה כשיש להשתחרר מהצורך שלו, כמעט כולנו אוהבים שוקולד. הצבע החום המבריק, הטעם המתוק, המרקם הנמס בפה ומגוון הטעמים, התוספות והמילויים שלו הופכים אותו לממתק מספר אחת ללא עוררין.

מי לא אוהב את המתוק המתוק הזה?



ילדים מוכנים לאכול אותו ללא הפסקה, ומבוגרים הולכים לעיתים לקבוצות גמילה כשיש להשתחרר מהצורך שלו, כמעט כולנו אוהבים שוקולד. הצבע החום המבריק, הטעם המתוק, המרקם הנמס בפה ומגוון הטעמים, התוספות והמילויים שלו הופכים אותו לממתק מספר אחת ללא עוררין.

קרדיט: FREEPIK

קקאו ממדינות טרופיות

עץ הקקאו גדל במדינות טרופיות. בתוך פרחי העץ נמצאים פולי הקקאו שאנו מפיקים מהם את מוצרי הקקאו, שמהם מיוצרים השוקולדים השונים. תהליך הפקת הקקאו הוא ארוך ומעורבים בו תהליכים של כתישת הפרי, הוצאת הפולים, התססתם עד שהם הופכים למעין ליקר שוקולד ובסופו של דבר הפיכתם לשני רכיבים המרכיבים את השוקולד: מוצקי קקאו וחמאת קקאו.

סוגי השוקולד

שוקולד מריר הבריא יותר מכול שאר סוגי השוקולד, מכיל כ-65% מוצקי קקאו, חמאת קקאו, סוכר ושומן אך במינונים נמוכים יותר מאשר בשאר סוגי השוקולד. טעמו של השוקולד עמוק יותר, פחות מתוק וניתן לשלב בו תבלינים שונים כמו פלפל חריף או מלח גס.

שוקולד חלב מעודן ומתוק יותק ובעל אחוזי שומן וסוכר גבוהים יותר. הוא מכיל רק כ-30% חמאת קקאו ומוצקי קקאו, אך יש בו אבקת חלב. בשוקולד חלב ניתן להכניס מילויים שונים כמו: ליקרים, אגוזים, פצפוצים או אפילו סוכריות.

שוקולד לבן – הוא המשמין ביותר מבין השלושה. אינו מכיל מוצקי קקאו כלל, רק חמאת קקאו, סוכר וחלב. גם בשוקולד זה ניתן לשלב אגוזים או תוספות אחרות.

שוקולד ורוד – הנקרא גם שוקולד רובי, שהומצא לפני פחות מחמש שנים. מיוצר מפולי רובי ורדרדים ומכאן צבעו. טעמו מתוק חמצמץ, קרוב לטעם של פירות יער. הצבע הוורוד הוא צבעו הטבעי ואין בו תוספות של צבע מלאכותי.

יתרונות השוקולד

אין ספק שטעם השוקולד המתוק מרומם את מצב הרוח וגורם לתחושה נעימה. ילדים ומבוגרים כאחד מתייחסים אליו כאל גורם מרגיע ומפצה בעת הצורך. אך בנוסף לכך, לשוקולד המריר יש יתרונות בריאותיים משמעותיים.

ידוע כי השוקולד המריר הוא הבריא יותר. מספרים כי הוא משפיע לטובה על לחץ הדם, עוזר להורדת כולסטרול ותורם לתפקוד כלי הדם. הוא מעלה את רמת החמצון בדם ועוזר לגוף במלחמה מול גופים זרים. הוא גם עוזר לתפקוד מוח, משפר את כושר החשיבה ואת יכולת הריכוז ותורם בכך להעלאת רמת האינטליגנציה. בנוסף לכך, הוא שומר על המוח ועוזר למנוע התקפים של שבץ. יש לו יכולות ריפוי טבעיות והוא יכול להיות גם תרופה טבעית להקלה על שיעול או עזרה בטיפול בהתקף שלשולים.

יכולתו להוריד את רמת הלחץ והחרדה יכולה לתרום לנשים בזמן ההיריון, לילדים לפני מבחן חשוב או אפילו למבוגרים הנמצאים במתח ולחץ הנובעים ממגוון סיבות.

חשוב לזכור שיחד עם כול סגולותיו החיוביות והחיוניות של השוקולד, מינון הוא נתון חשוב מאוד שיש לתת עליו את הדעת בעת הצריכה שלו.  

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה