מסיבת אוזניות – כל מה שצריך לדעת על הטרנד השקט הזה



מתכננים להרים מסיבה בקיץ הקרוב אבל לא רוצים לפוצץ לשכנים את האוזניים? כל מה שאתם צריכים לדעת על – ואיך לארגן – מסיבת אוזניות

שאטרסטוק

לא משנה כמה אהבתי את מסיבות הכיתה בילדותי, לא הצלחתי להמשיך ולמצוא לעצמי מקום לרקוד בו בבגרותי – לא כזה שאפשר שלא להתחרש בו. התאזרתי בסבלנות כשעמדתי בתור למועדון, נהניתי גם כשהחמצן ברחבת הריקודים כמעט ואזל, אבל הצלצולים באוזניים שליוו אותי לפעמים גם כשהתעוררתי בבוקר המחרת, גרמו לי להדיר את רגליי ממסיבות, לפחות עד שהתחיל טרנד מסיבת האוזניות.

בדומה למכוניות אוטונומיות ומחשבים עם אינטליגנציה מלאכותית, מקורן של מסיבות מהסוג הזה בסרט מדע בדיוני. מאז התקיימה מסיבת האוזניות הראשונה בהיסטוריה ב-1969 בסרט Ruusujen Aika, נשכח הרעיון וחזר לחיים רק בשנות ה-90. באותה התקופה התחילה החברה האזרחית לשים לב לנזק הסביבתי שהיא גורמת, ולצד קריאות להפסיק להשתמש בתכשיר אל-ריח עם אירוסול הפוגע בשכבת האוזון, נערכו מחאות הקשורות בזיהום רעש. המחאות התקיימו כנגד הפגיעה בבני האדם, בבעלי החיים ובסביבותיהם, כשאחת הדרכים היצירתיות הייתה קיומן של מסיבות רחוב כשכל המשתתפים, המוחים והרקדנים מרכיבים אוזניות לראשיהם. המחאה הפכה אט אט לטרנד שהתפשט למסיבות במועדונים, הופעות מוזיקליות ול״מובייל קלאבינג״, מסיבות שנערכות במקומות לא שגרתיים, כשכל אחד מהנוכחים מפזז לקצב המוזיקה שמתנגנת באוזניו בלבד. כדי להשתתף במסיבת אוזניות כל מה שאתם צריכים זה אוזניות אלחוטיות איכותיות, אבל כדי לארגן אחת תצטרכו קצת להתאמץ – לא יותר מדי, בעיקר בזכות המדריך השלם להפקת מסיבת אוזניות.

מי הדי ג׳יי?

מי שולט במוזיקה במסיבת האוזניות שלכם – כל אחד לעצמו או תקליטן? אם כל משתתף אחראי על המוזיקה שלו, המשימה פשוטה במיוחד, כל מה שאתם צריכים לעשות זה למצוא מקום לערוך אותה, לעדכן את המוזמנים, הם כבר יבנו לעצמם את הפלייליסט ויגיעו עם האוזניות האלחוטיות של הריצה לאירוע.

אם חשוב לכם שהאורחים יפזזו לאותו הקצב, אתם צריכים שיהיה לכם משדר דיסקו שקט (Silent Disco Transmitter) עם טווח שמספיק לכסות את החלל או האזור בו תיערך המסיבה ורצוי גם עם יותר מערוץ אחד, ומספר אוזניות כמספר המשתתפים. אם אתם לא בטוחים שכולם יאהבו את הפלייליסט, תוכלו להכין כמה לפי מספר הערוצים.

אם אתם רוצים די ג׳יי מקצועי, קחו בחשבון בבחירת המקום שיהיה לו מקום לתקלט ממנו – אין צורך לדאוג למרחב למערכת הגברה. מה חשוב לוודא? שיש לתקליטן הנבחר מספיק אוזניות לכלל המשתתפים או אפשרות חיבור נוחה למי שבא עם אוזניות אלחוטיות לפלאפון למשל.

איך זה עובד?

בתחילת האירוע מקבל כל משתתף זוג אוזניות. כשהן מורכבות, הוא שומע את המוזיקה שמשודרת אלחוטית (או את זו שבחר לעצמו), כשהן לא - הוא יכול ליהנות מהשקט או משיחת-רעים.

למה אתם צריכים לדאוג?

לכל מה שדואגים במסיבה רגילה: מקום, משהו לשתות או לנשנש ולהזמין את מי שמתחשק.

השכרת ציוד

טרנד מסיבת האוזניות לא פסח על ישראל, כך שמי שרוצה לארגן מסיבת אוזניות בביתו אבל אינו מחזיק בכל הציוד הנדרש, יכול פשוט להשכיר אותו מחברה מתמחה. במקרה הזה, כדאי לדאוג להערכה מדויקת של מספר המשתתפים: מחסור באוזניות יביא לעזיבתם של מבקרים, ועודף פירושו ששילמתם יותר ממה שצריך. אחרי שקיבלתם את הציוד, מומלץ לבדוק אותו בשבע עיניים: ודאו שכל האוזניות תקינות ועובדות ושהבטרייה טעונה במלואה. מצאתם פגם לפני האירוע? תעדו אותו ודווחו לחברה המשכירה.

לסיכום, טרנד מסיבת האוזניות העולמי אולי התחיל כסרט מדע בדיוני והמשיך ככלי לקידום מחאות על רקע סביבתי, אבל מאז כבר הפך לנחלת הכלל. בין אם מתחשק למארגנים שכולם ירקדו ברחובות, במדבר, בחתונה באולם אירועים או בבית של הדודה והדוד – לא צריך עוד לדאוג שמא הרעש יפריע לשכנים – אנשים וציפורים כאחד.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה