מעבדות החומר לחירות הרוח



חג הפסח הוא אחד החגים החשובים ביותר בלוח השנה העברי. כלל עם ישראל על כל המגזרים השונים חוגגים אותו ברוב פאר והדר. הוא ידוע של המצוות הרבות שסובבות סביב המצה והחמץ, אמירת ההגנה בנעימה כל המשפחה, ההלכות השונות ועוד. כדי להגיע מוכנים לחג חשוב לקרוא על משמעותו האמיתית ולהבין לפחות את הבסיס של ההלכות הקשורות אליו. כדי ללמוד על חג הפסח וכל ענייניו, אפשר להיכנס דרך אתרי האינטרנט של אתר חב"ד ולקבל המון מידע בשפה ברורה ומאירת עיניים!

קרדיט תמונה: FREEPIK

יציאת מצריים האמיתית

חג הפסח נקרא גם חג החירות, על שם שיצאנו ממצריים לפני למעלה משלושת אלפים שנה. בזכות יציאה זו זכינו והפכנו לעם, קבלנו את התורה וההבטחה של אלוקים לאבות התחילה להתממש – החזרה לארץ כנען. אלא שלפעמים אנו שוכחים את משמעותה של עבדות אמיתית, שאינה רק כליאה או הגבלה של האדם בסטטוס של עבד, אלא דווקא עבדות של הנפש, אותה מבטא בין היתר החמץ.

ההבדל המשמעותי בין עבדות לחירות

עבדות של הנפש זה אומר שהאדם אינו שולט ביצריו, הוא הולך שבי אחרי הנאות הגוף ללא אחריות, ללא ריסון וללא משמעות עמוקה ואמיתית. עבדות היא השתעבדות לחומריות ולגשמיות, ואילו חירות היא ההשתחררות מממנה וחיבור חזרה לשורשים הנפשיים-רוחניים. כך האדם מכיר את המשמעות האמיתית של חיי היהודי ויכול באמת לחוג את חג הפסח בכוונה גדולה.

איסור חמץ וביעורו – סמל של יציאה לחופש

כחלק מהליך היציאה מעבדות לחירות, קבלנו את איסור החמץ – וביעורו. החמץ, כאמור, הוא לחם העשוי מאחד מחמשת מיני דגן – חיטה, שעורה, שיבולת שועל, כוסמת ושיפון, שעברו הליך של החמצה ותפיחה. המצה עשויה מאותם החומרים בדיוק כמו הלחם, אלא רק בלי ההחמצה. ההבדל האמיתי בין החמץ למצה הוא למעשה ההתפחה ו"החמצה" האופייניים כל כך למי שמשועבד לחיי החומר ללא טעימה מן הרוח והמשמעות. לכן בערב חג הפסח אנו שורפים ומבערים את כל שאריות החמץ שיש לנו – כלפי חוץ וכמובן כלפי פנים, בלב.

מכירת חמץ אונליין

מנהג ישראל לערוך מכירת חמץ קודם הפסח ניתן לבצע את מכירת החמץ אונליין דרך אתרי האינטרנט 

באתר בית חב"ד אף תוכלו לקבל עוד המון מידע ורעיונות מופלאים על משמעותו של חג הפסח והיציאה מעבדות לחרות!

דרך אתרי האינטרנט של חב"ד ניתן לקבל המון מידע עדכני ורלוונטי על משמעותו האמיתית והקדושה של חג הפסח, הדרך הנכונה לצאת מעבדות לחירות, כיצד זה בא לידי ביטוי בשולחן החג עם אמירת ההגדה ועוד.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה