מעצבים את שולחן האוכל



אירוח הוא הנאה הכוללת את התפריט, העיצוב וכמובן את מוזמנים, אבל אחת ההנאות הגדולות היא בחירת סט כלי אוכל שהופך את השולחן ליצירה ששכרה בצידה. אומרים שמה שחשוב הוא התוכן של הקנקן, אבל אנחנו יודעים שהקנקן עצמו לא פחות משמעותי ויכול להפוך את השולחן שלכם להרבה יותר מזמין וייחודי.

קרדיט תמונה: FREEPIK

הארוחה היא אירוע משמח וחגיגי, גם אם היא מיועדת למשפחה הגרעינית שלכם וגם אם מדובר בארוחה פשוטה באמצע השבוע. כפי שאנו משקיעים בעיצוב הבית, בכלים נאים ובחפצי אומנות, גם הכלים במטבח צריכים להיות חלק מהאסתטיקה של הבית. כשהשולחן צבעוני ומעניין, כשהכלים נאים ולא בלויים, הישיבה לארוחה הופכת למהנה יותר.

סט תואם או שילוב

השאלה סביב עיצוב השולחן תמיד מגיעה לתהייה האם להניח כלים אחידים לכולם או האם לשלב כלים בצבעים שונים. התשובה היא שמדובר על עניין של טעם, חשוב מהם הצבעים האחרים על השולחן ואילו קישוטים נוספים קיימים. עם זאת, בשנים האחרונות הטרנד של כלים צבעוניים או מצוירים הפך לפופולרי מאוד והוא מוסיף אור ועניין. כשמדברים על ערבוב, גם הכוסות יכולות להיות חלק מהחגיגה ולהגיע בסטים צבעוניים. כוסות לשתייה קרה, כוסות ליין או לשתייה חמה – כך כל אחד יוכל לבחור את הצבע האהוב עליו. מערבבים סטים שונים או מערכת שכוללת כמה צבעים, אך כדאי שיהיה שילוב אסתטי כדי שהשולחן לא ייראה מבולגן מדי. לא חייבים להשקיע דווקא בכלים העשויים בעבודת יד, שלרוב הם יקרים יותר, אבל ניתן לרכוש אביזרים איכותיים ויוקרתיים הכוללים צלחות, כוסות, קערות וקעריות בכל גודל גם בחנויות ובאתרים הייעודיים. גם הילדים ישמחו לאכול קורנפלקס מקעריות בצבעים שונים או מכלים מצוירים בשלל גוונים, וזה בהחלט יכול להיות אטרקציה עוד לפני שהכפית הראשונה תגיע לפיהם.   

מקפידים עם הסכו"ם

בבתים רבים הסכו"ם משמש את בני המשפחה שנים רבות, ולפעמים קשה לשים לב שהמזלגות מעט עקומים מרוב שימוש, שהברק כבר לא מה שהיה, שהפלסטיק של הסכו"ם סדוק ושכדאי אולי להיפרד מהכלים שעשו איתכם כברת דרך לא קטנה. אם שמתם לב שהגיע הזמן לרכישת אביזרים חדשים, לא חייבים לחכות לארוחה גדולה או לאירוח בחג כדי להחליט שהגיע הזמן להתחדש, אפשר להזמין בקלות ובמהירות סט כלי אוכל חדש ואיכותי שיעשה הבדל גדול ויחזיר את הברק לשולחן.

מקשטים את השולחן

כשחושבים על קישוט שולחן הארוחה, בעיקר בחגים ובאירוח חגיגי, מיד עולה תמונה של אגרטל עם פרחים באמצע השולחן. זר פרחים הוא דבר יפה לכל הדעות, אבל על השולחן הוא עלול ליצור הפרעה לתנועת הקערות והמגשים וכמובן להסתיר למסובים אלה את אלה. אפשר לקשט גם אחרת ולהשתמש בקערות צבעוניות ומעניינות, בכלי מטבח צבעוניים ומיוחדים, בקנקנים לשתייה קרה או חמה, במגשים ובתבניות בצורות שונות שיוסיפו אמירה ועיצוב בסטייל.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה