מעקות – כשבטיחות ואסתטיקה נפגשות



כבר מקדמת דנא, מחייבת התורה היהודית בניית מעקה. התורה מתייחסת לפסוק בתורה האומר "...כי תבנה בית חדש ועשית מעקה לגגך...". בניית מעקה, הן על הגג והן במקומות נוספים בבית, הינה בעלת חשיבות ראשונה במעלה לשמירה על בטיחותם ובריאותם של הדיירים בבית והאורחים בו. במהלך השנים מצאו אנשי מקצוע המתמחים באדריכלות ועיצוב את הדרכים הנכונות ביותר לבניית מעקות, שגם ישמרו על הנוכחים בבית מצד אחד, וגם יהפכו לחלק אינטגראלי מעיצוב הפנים בבית ומהאווירה הכללית בו מצד שני

יחצ

מהם מעקות, וכיצד הם מסייעים בשמירה על הבטיחות של הדיירים והאורחים בבית או בעסק? מה בין מעקות רגילים לבין מעקות זכוכית איכותיים? מה תפקידו של המעקה בעיצוב וביצירת המראה הכללי בחלל המבנה? היכן ניתן להזמין מעקות זכוכית איכותיים, בהתאמה לאופי החלל ולעיצוב הכללי שלו? להלן התשובות.

מעקה – מה זה בכלל ולמה זה חשוב

כאשר אדם נמצא במקום גבוה, החולש על סביבותיו, חזקה עליו שיימצא בסיכון מסוים לנפילה מגובה. ככל שהסיכון גבוה יותר, כך החשיבות של המעקה גדולה יותר. מעקות נועדו לתמוך, ולסייע לנוכחים בבית לעלות במעלה גרם מדרגות או לרדת בו בבטחה. עד לא מכבר, היתה התקנת מעקות עניין טכני לחלוטין, צורך בטיחותי ותו לא. לפיכך נעשה ניסיון להצניע את המעקה המותקן ולהפוך את הנראות שלו לנמוכה ככל האפשר. ואולם בעשורים האחרונים השתנתה המגמה. מעקות, ובפרט מעקות זכוכית, הפכו לחלק אינטגראלי מהחלל הפנימי בבית. מעקות עשויים מזכוכית נחשבים לבטיחותיים לא פחות מאשר מעקות המורכבים מחומרים אחרים. מאידך, מעקות הזכוכית הם ייחודיים, בעצם האפשרות לשלב אותם בקלילות במרקם הפנימי בבית. בניגוד למעקות מחומרים אחרים, מעקות זכוכית אינם חוסמים את הנוף ואינם מפחיתים או פוגעים בתאורה.

מעקות זכוכית ותפקידם בעיצוב המראה

מעקות זכוכית משמשים, כאמור, הן כאביזר בטיחותי והן כאביזר שיש לו חלק חשוב בעיצוב החלל הפנימי. אם מדובר בחלל פנימי קטן יחסית, הרי שמעקות הזכוכית הם בדיוק הדבר הנכון. בגלל השקיפות שלהם, ניתן לעצב אותם כך שהנוכחים בבית או בעסק שבו מותקנים המעקות, יקבלו את הרושם שמדובר בחלל גדול הרבה יותר ממה שהוא באמת. זאת, הן בגלל שהתאורה לא נפגעת והן בגלל שניתן לראות את כל החלל, גם מבעד למעקה הזכוכית. המגבלה היחידה שקיימת, אם בכלל, בנושא זה, היא הצורך לשמור בהתמדה על הניקיון של המעקה. זאת, כיוון שבמצב כפי שמתואר לעיל כל כתם בולט לעין מאד. מעקה זכוכית יכול להיות תוספת הולמת גם לגרם מדרגות קטן, וגם אם מדובר בגרם מדרגות המבדיל בין שתי קומות במבנה או בבית. כל מעקה אחר מקטין הלכה למעשה את החלל הפנימי, ודורש התאמה ייחודית של המעקה לכלל המרכיבים האחרים בחלל. אם מדובר בחלל פנימי קטן יחסית, מעקה מעץ או מאבן עלול ליצור הרגשה שהחלל הוא קטן הרבה יותר ממה שהוא באמת. זאת, כיון שהמעקה עלול להסתיר חלק מממנו, או לחלק את החלל לשנים. יש מקרים שחלוקה כזאת היא דווקא חיובית, אבל במרבית המקרים היא לא מסייעת ביצירת הרושם הנכון.

אם אתם מצויים בשלב התכנון של עיצוב הבית, וגם אם התכנון מצוי בשלב מתקדם, כדאי לעצור קמעה, ולחשב מסלול מחדש בכל מה שקשור בבחירת מעקה לבית או לעסק שלכם. המומחים ואנשי המקצוע של איתן המעקות בע"מ מתמחים בהתקנה מעקות זכוכית איכותיים, בהתאמה לעיצוב ולמראה הנדרש של החלל הפנימי בבית. ההתקנה של המעקות כאמור לעיל היא מקצועית, ורמת הבטיחות שלהם היא הגבוהה ביותר. אפשר ליצור קשר כבר כעת והמקצוענים שלנו יחזרו אליכם בהקדם .

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה