מפוחים לפינוי עשן



על פי החוק בישראל, בכדי לקבל רישיון עסק, חובה על המבנה להיות מצויד במערכות שונות עבור גילוי אש ועשן. בחלק מהמקרים, כמו למשל במקרים של חניונים תת קרקעיים, החוב מחייב להתקין מפוחים לפינוי עשן. מפוחים פינוי עשן אלו מהווים את הפתרון המדויק ביותר עבור פינוי של עשן ממקום בו מתחוללת שריפה

צילום: יחצ

אז מה הם בעצם מפוחי פינוי עשן? מפוח פינוי עשן בדרך כלל מותקן על גג המבנה הציבורי או בצדו, וניתן להבחין במפוחים אלו בבירור כאשר נוסעים בצמוד לחניוני ענק על מכוניות. לרוב, מפוחים לפינוי עשן יהיו מותקנים במבנים ומקומות הומי אדם, כך החוק מורה. כבר רבות דובר על כך שאחד הנזקים הכי משמעותיים בריאותית שאנשים עשויים לחוות במהלך שריפה, זה לאו דווקא האש עצמה, אלא נשימת העשן והגזים הרעילים. מפוחים לפינוי עשן נועדו ליצור סירקולציה של אוורור בזמן שריפה ובדרך כלל, מפוחי עשן אלו אמורים להמשיך לעבוד גם במשך שעתיים – לאחר תחילת השריפה.

מה גורם למפוחי עשן להחזיק מעמד בזמן שריפה?  

בין אם מדברים על הפרופלורים של המפוח (וונטות אוורור) או על המפוח עצמו, חובה לציין כי מדובר בחומרי גלם אשר מסוגלים לעמוד בטמפרטורות מאוד גבוהות. למעשה, מפוחי פינוי עשן תעשייתיים מסוגלים להמשיך לעבוד, גם אם הם פועלים בתוך טמפרטורה של 400 מעלות.

מפוחים פינוי עשן הם מכשירים בגודל רב ובמשקל עצום, היות והם עשויים מחומרי גלם דחוסים ביותר וכאלו השוקלים משקל משמעותי. כאשר מתקינים מפוחי פינוי עשן, משתמשים בדרך כלל במנופים ובבמות הרמה, כאשר איש ההתקנה בדרך כלל יהיה מוצב על מנוף והמפוח יורם באמצעות במת הרמה (או להיפך, תלוי בפרויקט ובסוג המפוח).

מערכות גילוי עשן ואש אוטומטיות

בימינו הדיגיטליים, אנו זוכים לכך שאמצעים טכנולוגיים מסוגלים להתחיל לעבוד לבד ללא כל סיוע אנושי או תפעול. מפוחי פינוי עשן תעשייתיים עובדים באופן אוטומטי, כך שכמובן ולא יהיה שום צורך לתפעלם בזמן חירום ומצוקה.

מפוחי אוורור עשן מצוידים בדרך כלל בחיישנים אוטומטיים, שנועדו לגלות עשן ולהפעיל מיד את המפוח עצמו ואת מערכת האוורור. מפוחים לאוורור עשן, למעשה מספקים גם תחושת ביטחון ללקוחות הפוקדים את המבנה הציבורי או העסקי, מגנים על הציוד והמבנה בשעת חירום וכדומה. מטלפרס (METALPRESS) – פתרונות חכמים לפינוי עשן, היא חברה המספקת פתרונות לגילוי עשן ופינוי עשן עבור לקוחות רבים, בצמוד לשירות הכי מקצועי שניתן לספק בתחום זה של מערכות גילוי עשן ואש. החברה עוסקת בתחום זה של פתרונות גילוי אש ועשן למעלה מ-70 שנה, וצוות החברה ישמח לספק לכם את הייעוץ המדויק ביותר לפני התקנת מפוחי אוורור לפינוי עשן. צרו קשר עם צוות המקצוענים של מטל-פרס עבור כל תהייה וייעוץ.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה