מפוח אוויר תעשייתי: נושמים לרווחה בענפי הייצור



בכל מקום עבודה חשוב לשמור על מרחב נעים והיגייני. אך החשיבות לכך גוברת כאשר מדובר במפעלים תעשייתיים, שבהם מתרחשת עבודה יצרנית או ניסיונית עם חומרים בלתי בריאים לנשימה או הגורמים להעכרת האוויר. כדי להימנע מכך ולאפשר לזרימת האוויר להיות תדירה ונקייה יותר, נוהגים מפעלים רבים להציב מפוח אוויר

depositphotos

מה עושה מפוח אוויר?

מפוח אוויר הוא שם כולל לכל מכונה שמתבצעת בה פעולת יניקה או דחיפה. המפוחים מיועדים למגוון רחב של צרכים, כשבראשם החלפת האוויר במקום: המפוח "יונק" את האוויר, מסנן אותו ומשחרר בחזרה אוויר נקי בלבד, בעוד שהחומרים והלכלוכים שסוננו נפלטים לתעלה חיצונית. כל מפוח נבדלים בגודל ובמבנה שלו, כך שיתאים לשימושים שונים ורבים כמו למשל הפחתת זיהום אוויר במפעלים, שמירה על ניקיון האוויר במסגרת תהליכי ייצור, הימנעות מריח במסעדות ועוד.

למפוח התעשייתי, הנחשב לליבת מערכת האוורור והסינון במתחמי תעשיה, קיימים שלושה רכיבים מרכזיים: מנוע חשמלי, בית המפוח ומאיץ. המפוח עצמו יחובר למערכת התעלות שמוליכה את האוויר או למתקן הסינון במקום, אך יכול גם להיות מותקן באופן עצמאי, על מנת לשרת צרכים נוספים.

סוגי המפוחים הנפוצים בתעשייה הישראלית

מפעלים שמתעניינים ברכישת מפוח אוויר, זקוקים להכוונה לגבי סוג המפוח הדרוש להם:

מפוח צנטריפוגלי (מפוח יניקה) – האוויר נכנס למרכז המאיץ ומשתחרר להיקף באמצעות הכוח הצנטריפוגלי. גם למפוחים אלו מספר תתי סוגים המתייחסים לכניסה בודדת או כפולה, כפות נטויות לפנים או לאחור, הנעת רצועות או הנעה ישרה, בלחץ נמוך או גבוהה. בעת הרכישה חשוב לשקול את פעולות הביצוע של המכשיר בהתאם לדרישה: האם לבחור במפוח שיודע להעביר רק אוויר? האם במפוח שיודע כיצד לסנן אוויר עם חלקיקי אבק ונסורת או חומר אחר שעשוי להסתבך בכפות של מכשיר אחר? הבחירה כמובן, בהתאם למפרט והדרישות האישיות של אותו מפעל.

מפוח צירי – בדומה למאוורר, המפוח כולל כנפיים שמוברגות על ציר מרכזי ודואגות לדחוף או לשאוב את האוויר במהלך הסיבוב. באמצעות אותו סיבוב, מפוח אוויר צירי יוצר לחצי אוויר משני צדדיו, כשהוא מזיז את האוויר במקביל לציר. בעבודות תעשייתיות רבות, הדרישה ממפוחים אלה היא לפלוט אוויר חם, שיוכל לזרז את הייבוש או ההלחמה של חומרים מסוימים, כמו הלחמת פלסטיק למשל. המפוח יוכל להיות ידני, כך שבדומה לפן לשיער שנמצא בכל מספרה, המפוח יפלוט אוויר חם, קבוע וממוקד, שאותו מכוונים באופן עצמאי לחלק או המוצר שדורש ייבוש. מפוחי אוויר חם לעתים משמשים גם לחימום העובדים במקום במהלך החורף.

אופציה נוספת שעומדת בפני מפעלים ומעבדות שונות, היא מפזר חום תעשייתי. בדומה למפזר החום הביתי, צריכת החשמל שלו נמוכה יותר ממזגן ופליטת החום שלו מוצלחת וממוקדת בהרבה. את מפזרי החום התעשייתיים תוכלו למצוא בחממות, מדגרות, אולמות אירועים ואפילו מסעדות.

נושמים אוויר נקי, בריא ובטוח

מערכות אוורור תעשייתיות הן צורך קיומי לאורך יום העבודה, שנועדו להבטיח את איכות האוויר בתוך מבנים המשמשים כמוסדות ציבוריים, חניונים, מפעלים ועוד. מערכות אלו, שכחלק מעבודתן מתבססות על מפוח אוויר, מפלטרות את האוויר המזוהם ומכניסות במקומו אוויר נקי וצח. במקומות מסויימים יהיה צורך ביניקת אוויר מזוהם באופן משמעותי יותר, ולכן יחול שימוש גם במערכת סינון אוויר מתוחכמת, במנדפים מפני רסיסים, שבבים, אבק, עשן ואפילו ריחות חריפים או רעים וכמובן זרועות יניקה. עבודתו של מפוח אוויר תעשייתי בהקשר הזה, היא להניע הלאה את האוויר כך שלא ישוב בחזרה.

בבוא הרגע לרכוש מפוח אוויר, חשוב לברר מראש את מלוא הצרכים של המקום. חברת מ.א.מ מהוותיקות והמקצועיות בישראל בתחום האספקה הטכנית, תוכל לסייע לכם במציאת הפתרון האידיאלי לצרכי הארגון והעבודה בו ולהציע ממיטב כלי העבודה של היצרנים העולמיים הטובים ביותר.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה