מפעילים צימר? מה חג הסוכות שונה ואיך צריך להיערך?



חג הסוכות שיחול בעוד כשלושה שבועות הוא חג משמעותי הנמשך על פני שבוע ימים. אולם בשונה מחגים אחרים אם הצימר לא יתאים לחג לא בהכרח שיהיה לנו ביקוש. במאמר הזה ננסה להציג איך מתאימים את הצימר לחג הסוכות המתקרב באדיבות כוכב הנופש המתמחה בציבור החרדי.

קרדיט תמונה FREEPIK

מה מיוחד בחג הסוכות?

חג הסוכות הוא חג בו שומרי התורה והמצוות לא ישנים ואוכלים בבית ועושים זאת בסוכה בלבד כפי מצוות התורה. יציאה לנופש כהלכה מצריכה לעמוד בפרמטרים בהם עומדים גם בבית ולכן צימרים לסוכות חייבים להיות עם סוכה במתחם. זה לא דבר מובן מאליו לבנות סוכה למי שלא מכיר את זה, אולם בירור קטן יביא לתוצאה המתאימה ויתאים את הצימר לשהות בסוכות מה שיגדיל את הסיכוי להביא אורחים לצימר שלכם.

מה זה סוכה ואיך בונים סוכה?

סוכה הוא בעצם חדר נפרד וארעי המיועד לשינה ואכילה למשך ימי החג. לרוב סוכה נבנית בחצר או במרפסת באמצעות דפנות מעץ. החומרים מהם ניתן לבנות סוכה אינם ספציפיים וכל חומר הוא כשר ואפשרי לבניית סוכה. עם זאת גג הסוכה חייב להיות רק עם סכך כשר. סכך כשר הוא כזה שגדל על הקרקע. סוגי הסכך הנפוצים הם ענפי דקל, קיינעס מקורי, וגם קורות עץ דקיקים.

יש לי כמה צימרים לבנות סוכה גדולה או כמה קטנים?

הביקוש לצימרים עם סוכה יכול לנבוע מכמה סיבות ננסה לנתח אותם ולפי זה לקרב אותכם להחלטה הנכונה. בניית סוכה היא עבודה פיזית שלא מתאימה לכולם והדבר יכול לגרום למשפחות להזמין צימרים לחרדים  לחג הסוכות במידה ויש לו כמובן סוכה כשרה. סיבה זו היא לא יחידה אולם אם נתחשב בה ייתכן שיהיה נכון יותר לבנות כמה סוכות קטנות על מנת לאפשר לכמה משפחות להגיע. סיבה נוספות שאנשים מחפשים צימר עם סוכה היא בגלל שהם מעוניינים לארח משפחות גדולות ובאזור ביתם אין מקום ואפשרות להשקיע בבניית סוכה גדולה בצורה רצינית. שיקול זה יגרום לכם כמובן לבנות סוכה גדולה ולא כמה קטנים. אחרי שהבנו מי מחפש צימר עם סוכה ננסה לבדוק למי הצימרים שלכם מתאימים ולפי זה להחליט. האם אתם משכירים את הצימרים בדרך כלל למשפחות שונות? תופעה חלוקה בין צימרים היא האם להפריד יחידות למשפחות שונות או להשכיר רק למשפחות גדולות כדי לשמור על פרטיות מלאה שלהם. אם אתם בדרך כלל לא משכירים ליותר ממשפחה אחת, אז ודאי שההמלצה שלנו לבנות סוכה גדולה שתתאים לכולם. דבר חשוב שכדאי לשים לב, סוכה הוא חדר שגם אוכלים וגם ישנים בו. חשוב לקחת את הדברים בחשבון שלא יהיה כנון לארח בסוכה אנשים שונים שלא מכירים ויהיה נכון להפריד לסוכות נפרדות ככל ומביאים אנשים שונים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה