מצברים לרכב: כל מה שרציתם לדעת



בעת בה אנו מדברים על מצבר לרכב ובמערכת החשמלית של המכונית שלכם ככלל, חשוב מאוד להעשיר את עצמכם בידע כולל על מנת שתוכלו לטפל בתקלות או לפחות לדעת מתי ואיפה יש בעיה ברכב שלכם. ככל שתדעו יותר על מערכת החשמל ברכב ובייחוד על המצבר שלכם, כך הסיכוי שלכם להיתקע באמצע הכביש הולך ופוחת. לכן, על מנת לעשות לכם סדר בבלאגן, סיכמנו לכם במאמר זה כל מה שצריך לדעת על מצבר לרכב וכיצד לזהות תקלות בכל מה שקשור במערכת החשמלית הכוללת ברכב שלכם.

קרדיט לתמונות FREEPIK

כיצד מצבר לרכב באמת עובד?

 כידוע, מצבר לרכב מספק את צריכת החשמל אשר דרושה כדי להפעיל את כל הרכיבים החשמליים ברכב שלכם ולכן, מדובר על אחריות ענקית. עקב זאת, במידה ואין כוח מהמצבר, המכונית שלכם לא תתניע. ישנם שתי צורות פעולה עיקריות למצבר ברכב:

  •  תגובה כימית להפעלת הרכב - המצבר שלכם ממיר אנרגיה כימית לאנרגיה חשמלית אשר דרושה להפעיל את הרכב ולספק מתח להתנעתו.
  •  שמירה על זרם חשמלי יציב - מלבד סיפוק אנרגיה הנדרשת להפעיל את המכונית, המצבר גם אחראי לייצב את המתח (אספקת אנרגיה) על מנת לשמור על פעולת המנוע בצורה תקינה, אמנם המצבר נראה קטן, אך האחריות שלו בתפקוד ובתקינות הרכב היא גדולה מאוד.

 

האם המצבר ישן מדי?

על מנת לבדוק האם המצבר שלכם אכן ישן מדי, ראשית יש לבדוק את קוד התאריך בן חמש או ארבע ספרות על גבי מארז המצבר שלכם. חלקו הראשון של הקוד הוא המפתח, חפשו את האות והמספר כאשר האות מסמלת את החודשים (א - ינואר | ב - פברואר | ג - מרץ, וכן הלאה) והמספר אחריו מסמל את השנה (1 - 2011 | 2 - 2012, וכן הלאה). קוד זה מסביר לכם מתי המצבר נשלח מהמפעל למפיץ המקומי שלו. יש לציין כי הספרות הנוספות מסמלות היכן יוצר המצבר. בנוסף לכך, מצבר לרכב מחזיק בממוצע בין שלוש לחמש שנים. חשוב לשים לב, יש מקרים בהם המצבר יוחלף לפני המועד עקב בעיות בהתנעת המנוע כמו הנעה איטית עם רמת נוזלים נמוכה. במידה ומארז המצבר מנופח או נפוח, יש ריח מסריח מהמצבר או שנורית המנוע שלכם נדלקה, אם המצבר מעל לגיל 3 מומלץ להחליף אותו על מנת למנוע בעיות נוספות בהמשך.

 האם מצבר תקול פוגע במערכות אחרות ברכב?

 על מנת לפשט את הרעיון קחו את הדוגמא הבא, במידה ויש לכם קרסול כואב ברגל אחת, יש נטיה לשים יותר משקל ולחץ על הקרסול הבריא. אותו הדבר קורה עם מצבר חלש. כאשר יש לכם מצבר חלש, המכונית מוכרחת להפעיל מתח נוסף על חלקים אחרים ברכב. עקב זאת, מנוע המתנע, מערכת ההטענה או סולנואיד המתנע יכולים להיפגע. חלקים אלו עלולים להתקלקל מכיוון שעל מנת לפצות על חולשת המצבר, הם שואבים מתח מוגבר, אם משאירים בעיה זו ללא פתרון, תוכלו להיתקל בבעיות אחרות של החלפת חלקים יקרים בהרבה ולרוב ללא אזהרה מראש.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה