מצבר לרכב - כל מה שאתם צריכים לדעת



מצבר רכב הוא סוללה חשמלית נטענת אשר מבוססת על תגובה כימית של לוחות עופרת לתמיסה מימית של חומצה גופרתית. למעשה, מדובר בטכנולוגיה שקיימת עוד משנת 1930 ונמצאת בשימוש גם בימינו, כאשר לא בוצע בה כל שינוי מהותי מיום המצאתה. זאת בעוד כי המצבר הממוצע מחזיק בתוחלת חיים של בין 3 ל -4 שנים. חשוב לציין כי תחזוקה אופטימלית שתנצל את מלוא זמן חייו של המצבר תקרה רק כאשר מצבר כלי הרכב מתוחזק כהלכה וכן, ייתכנו מקרים בהם חיי המצבר יהיו אף קצרים יותר. על מנת שתוכלו לדעת כיצד לבחור את המצבר הנכון עבורכם ולשמור עליו לאורך זמן רב ככל הניתן, החלטנו לרכז עבורכם את מירב המידע החיוני בנושא בכתבה זו.

קרדיט לתמונות FREEPIK

החלפת מצבר - מתי צריך לבצע?

 מצבר רכב הוא דבר שיש להחליפו אחת לתקופה משום שכאמור, בממוצע הוא מחזיק בין 3 ל-4 שנים. לכן, כלל אצבע להחלפת מצברים לרכב יהיה כאשר הוא נתון בשימוש מעל שלוש שנים, מה שמסמן כי תוקפו עומד להגיע לקץ. כמו כן, יש לציין כי במקרים מסוימים ייתכן שהמצבר יהיה חלש לפני תום התקופה הממוצעת וגם במקרים אלו יש לשקול החלפה. כמו כן, מומלץ מאוד במקרים אלו להגיע אל מוסך מורשה על מנת להתייעץ עם אנשי המקצוע שבאותו המוסך לגבי כדאיות החלפת המצברים לרכב שלכם. יתרה על כך, על מנת לוודא כי המצבר מתוחזק כהלכה חשוב מאוד לזכור לבצע בדיקת מתח וטעינה לרכב לפחות אחת לחצי שנה. בדיקה זו תבוצע במוסך מורשה אשר מתמחה בתחום חשמלאות הרכב והיא נחוצה לתחזוקתו השוטפת של המצבר שכזכור, תחזוקה שוטפת ונכונה תוכל לסייע לכם רבות להאריך את משך השימוש במצבר הרכב שלכם ככל הניתן.

 רוכשים מצבר חדש? הנה מה שאתם צריכים לדעת

 בעת בה אנו מדברים על רכישת מצבר חדש מבין כל הסוגים הקיימים של מצברים לרכב, כדאי שתדעו לבחור את המצבר אשר נותן תמורה מירבית, זאת על מנת שתוכלו להפיק את מירב השימוש ממנו. תחילה, בעת בחירת המצבר, רצוי לשים לב להתאמת המצבר להוראות יצרן הרכב. למעשה, כל יצרן רכב מוסר הוראות מדויקות עבור המצבר המתאים לשימוש, כאשר הדגש העיקרי הוא על המתח והקיבולת אשר אותו מצבר מספק לכלי הרכב. הוראות אלו נחשבות קריטיות, משום שמצבר שאינו מתאים לכלי הרכב שלכם אינו רק יעבוד בצורה לא תקינה, אלא גם עלול להזיק לכלי הרכב ואף להשבית אותו. נוסף על כך, כאשר אתם בוחרים מצבר לרכב, האחריות הניתנת עמו היא דבר שיש לשקול, משום שחברות גדולות ומוכרות יספקו אחריות במשך זמן ארוך יחסית, מה שמעיד על ביטחון של החברה ממנה בחרתם לרכוש מצבר באיכות המוצר.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה