חורף 2019 ייזכר כאחד החורפים המבורכים, שכן כמות הגשמים שירדה בו לא נראתה כאן שנים. מפלס הכנרת עלה, סכר דגניה כמעט נפתח וריבוי הגשמים בהחלט המטיר ברכה על האדמה. עם זאת, זה היה חורף רווי באסונות, שנגרמו עקב הצפות בלתי נשלטות, שיטפונות וקושי רב להתמודד עם מזג האוויר הסוער, שאיננו מורגלים אליו

pixabay

אף על פי שאנו, הישראלים, אוהבים להתלונן, אנו גם מאוד מעשיים, ויודעים לספק פתרונות למגוון תקלות ובעיות, והחורף האחרון לימד אותנו יותר מכל, שעל מנת למנוע את הישנות המקרים הללו בחורף הבא, עלינו להיות מוכנים, ויפה שעה אחת קודם.

כיצד להימנע מהצפות במבנים?

הכנת המבנה ומערכת הניקוז- הדרך היעילה ביותר להימנע מהצפות במבנים הוא הכנתם לחורף על ידי פתיחת כל תעלות הניקוז, ניקוי המרזבים והגגות והסרת לכלוך, פסולת, עלים יבשים ולשלשת מפתחי הניקוז.

לא נדיר לשמוע על מקרים בהם בגלל עלים יבשים שכיסו את פתח הניקוז של הגג כל הקומות העליונות הוצפו במים, ולכן היערכות לחורף מבעוד מועד הנה חיונית למן השקט הנפשי של כל הדיירים ולטובת הימנעות מאסון שיכל להיחסך בקלות.

אך לא רק בימות החורף יכולות לצוץ הצפות, והבעיה לא תמיד נעוצה בצנרת הניקוז, אלא דווקא בצנרת המים, שגם עלולה לגרום לבעיות חמורות כמו הצפות בחניונים, במרתפים ואפילו בפיר המעלית.

בדיקת אינסטלציה תקופתית יכולה לסייע לכם לאתר תקלות מבעוד מועד, כך שלא תגיעו למצב שבו צינורות המים מתפוצצים. מומלץ לערוך בדיקה אחת לשנתיים בצנרת ישנה ואחת ל- 10 שנים בצנרת חדשה.

מה עושים כשיש הצפה במבנה?

לעתים גם היערכות מוקדמת אינה מספיקה, והצפות עלולות לצוץ מסיבות שונות, במרבית המקרים בזמנים הכי לא צפויים וללא התראה מוקדמת. כיצד יש לפעול?

במקרים בהם קיימת הצפה במפלס נמוך כמו קומת קרקע, מרתף, חניון או פיר מעלית, מומלץ להשתמש במשאבת מים טבולה, שכשמה כן היא, טובלים אותה בתוך מאגר המים שנוצר, ובאמצעות חיבור לחשמל היא דוחפת את המים החוצה אל שטח הניקוז. יתרונה של המשאבה הטבולה הוא בכך שהיא עובדת נפלא באזורים שאינם נגישים וכאשר המים מרוכזים במפלס נמוך.

השיטה השנייה לשאיבת המים היא שימוש במשאבת ואקום או במשאבת יניקה, שעובדת בשיטה הצנטריפוגלית, ואינה מצריכה שימוש בחשמל, כך שבמקרים שלא ניתן להתחבר לחשמל, היא נותנת פתרון מהיר ויעיל.

משאבת ואקום יעילה גם עבור הצפות גדולות יותר, שמתפרסות על שטח נרחב.

בעת השכרת משאבות מים חשוב לבחון את הספק המשאבה, כך שיתאים לגודל החלל . כמו כן, חשוב לברר מה הגובה והמרחק אליהם המשאבה מסוגלת לשאוב את המים.

משאבות מים להשכרה

 

אם השימוש במשאבות מים לא נחוץ לכם באופן תדיר, ואתם זקוקים לו באופן חד פעמי, באפשרותכם לפנות אל חברת ר.ת סחר מכונות שטיפה בע"מ, שמתמחה בייבוא ובשירותי השכרת משאבות מים לסקטור הפרטי והעסקי, ועובדת באופן קבוע עם חברות אחזקה של מבנים, חברות נזקי שיקום מים וכן גם אנשים פרטיים.

 

משאבות המים הניידות שלנו משמשות לצורך שאיבת כמות גדולה של מים ממקום למקום, כשהמטרה העיקרית שלהן היא רב- תכליתית. היישומים הנפוצים שלהן כוללים בניינים ובארות, ולכן משמשות לעתים קרובות בשטחים בנויים לצורך ריקון הצפות כתוצאה מתקלות אינסטלציה ומגשמים עזים.

לפרטים נוספים חייגו: 077-4456025

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה