משאבי אנוש - כך תזהו את העובד הנכון



כל חברה העוסקת בתחום משאבי אנוש יודעת שגיוס עובדים היא משימה לא פשוטה כלל. מלבד גיוס עובדים עבור תפקידים שונים בחברות שונות, הרי שלא קל לאתר עובדים בתוך מערכת כלשהי, לזהות את הפוטנציאל שבהם ולנתב את היכולות השונות שלהם לתפקידים בעלי עמדות מפתח בחברה. על מנת לאתר במערכת קיימת עובדים יעילים, מקצועיים ובעלי יכולות שונות להיות בתפקידים בכירים יותר במערכת, יש צורך בכושר אבחנה מדוקדק וכן, בכישרון מיוחד בכל הנוגע לזיהוי הפוטנציאל של העובדים. מחלקת משאבי אנוש מקצועית, מנוסה ובעלת כשרון בתחום, יכולה לאתר את העובדים בעלי הפוטנציאל, לקדם אותם למשרות הרלוונטיות להם ולסייע הן לאדם בקידום אישי והן לקידום החברה

pixabay

 כיצד מחלקת משאבי אנוש יכולה לאתר בתוך מערכת קיימת עובדים בעלי פוטנציאל?

אם חברה כזו או אחרת מחפשת איש מקצוע כלשהו, בטרם פותחים בחיפוש מקיף וכללי מחוץ לשורות החברה, ניתן לחפש את העובד הרלוונטי בין עובדי החברה הקיימים ולחסוך לא מעט בתהליך מיון, איתור, למידה של עובד חדש ועוד. מחלקת משאבי אנוש בכל חברה יכולה לבצע את תפקיד מציאת העובד והשמתו לתפקיד החדש באמצעות תהליך מדוקדק הכולל בו כמה שלבים:

  1. ראשית כל, יש צורך לבנות פרופיל איתור, כלומר: על המחלקה להחליט מיהו המועמד האידאלי מבחינתם עבור התפקיד. בניית הפרופיל כרוכה ברשימת כלל התכונות והיתרונות הרלוונטיות במועמד האידאלי. לאחר שבונים את קווי המתאר של המועמד האידאלי, ניתן להבחין בהם כאשר פוגשים אותו. כמו כן, לאחר שבונים פרופיל מובנה, קל יותר לראות עובדים מוכרים בתוך המערכת באור שונה ולבחון בהתאם לתכונות שלהם והיתרונות שלהם את ההתאמה שלהם לתפקיד המדובר.
  2. אם בטרם הגדרתם קווי מתאר לעובד רלוונטי אך שמתם לב לעובד כלשהו בחברה שבלתי אפשרי להתעלם ממנו וזאת בשל העובדה שהוא נוטה להגדיל ראש באופן תמידי, בעל יתרונות רבים, מוטיבציה יוצאת דופן, כשרון ותכונות אופי ייחודיות ועוד, רצוי מאוד שתבחנו אותו לתפקיד ספציפי או שניתן ליצור תפקיד כלשהו בחברה שיסייע הן לעובד עצמו לממש את הפוטנציאל שבו והן לחברה עצמה להתקדם באמצעות הכישרון הייחודי והיכולות השונות של אותו העובד. אין ספק שבסופו של דבר מטרתה של משאבי אנוש היא לנצל את הפוטנציאל של עובדי החברה בצורה המיטבית בהתאם לצרכי החברה ועל כן, עליהם להיות ערים לעובדים השונים של החברה.
  3. כמובן שלא די בתחושת בטן אודות עובד כלשהו, על מנת לוודא שהעובד שאתם חשים שיש לו פוטנציאל להתברג בתפקיד בכיר יותר בחברה אכן יכול לעשות זאת, חשוב מאוד לבחון אותו בצורה הטובה ביותר בכדי לוודא שהוא אכן יצליח לעמוד בציפיות. ניתן להעמיד את העובד בפני מבחנים מכוונים גלויים או סמויים על מנת להבטיח את הצלחתו בהמשך הדרך. כמובן שניתן כיום להודיע מראש לעובד כלשהו שהוא מקודם לתפקיד כזה או אחר לצורך תקופת ניסיון, בה תבחנו בצורה הטובה ביותר את היכולות השונות שלו בתפקיד המדובר.
  4. הדבר החשוב ביותר לזכור הוא בסופו של דבר שגם כאשר מזהים עובד בעל פוטנציאל טוב מאוד להתברג בתפקידים טובים יותר בחברה, אין לזרוק אותו לתפקיד מבלי שמסייעים לו להבין במה מדובר בדיוק, מה התפקיד ידרוש ממנו וכן, מבלי להכין ולכוון את העובד לקראת תפקידו על ידי מנטור אישי, שילווה אותו לתקופה כלשהי ויבטיח כי הוא מבין במה בדיוק מדובר. לא פעם, יש צורך לשלוח את העובד לקורסים מקצועיים או לימודים התואמים את התפקיד אשר הוא עתיד למלא.

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה