משאבת בטון – כל מה שאתם צריכים לדעת



בעידן שלנו הצורך במשאבות בטון הולך וגובר. בניינים חדשים נבנים מיום ליום, ועולה הצורך במכונה שתעביר בטון למקומות בהם הגישה מוגבלת. אז מה זה בכלל משאבות בטון, מה השימוש בהם, ואיך בוחרים בין סוגים הקיימים?

depositphotos.com

מה עושה משאבת בטון?

אולי זה נשמע לכם מובן מאליו, אבל משאבת בטון מעבירה בטון למקומות שקשה לגשת אליהם. איך זה קורה? המשאבה מותקנת על צד המשאית, למשאית מחובר מנוף. המנוף נושא עליו את צינור הפליטה, ששואב את הבטון מסל קיבול ועד לאזור אליו נרצה ליצוק את הבטון. עובד בשטח יוכל לכוון את הצינור, כך שהבטון ינחת במקום המבוקש.

איך הכול התחיל?

קשה לדמיין מה היה לפני משאבת הבטון. פועלים סחבו בדליים את הבטון, והלכו הלוך ושוב על מנת למלא את הכמות הנדרשת. ב-1927 הכול השתנה, כששני מהנדסים גרמניים חשבו על הרעיון – משאבת בטון.
הם נאלצו לבצע מספר התאמות, על מנת שהבטון יישאב בקלות הם הוסיפו חצץ, והפחיתו את כמות המים. בכך הפחיתו את כמות הנוזלים, כדי שמשאבת הבטון תצליח לשאוב אותו, היום משאבת בטון היא דבר מובן מאליו כאשר אפילו אפשר בתקופתנו
לרכוש משאבות בטון יד 2 שיעשו את העבודה גם כן ויחסכו בעלויות, כן גם משאבות משומשות של החברות המובילות יעשו בשבילכם את העבודה.

האתגר

משאבת בטון ניצבת בפני אתגר, להביא את הבטון למקומות שהגישה אליהם לא פשוטה. לפני שהבניין נבנה, השטח עלול להיות בעייתי, על גבעה, בין בניינים, בעל בורות רבים. המשאבה מביאה לנו את הבטון בקלות (הכול יחסי), מבלי שנצטרך לסחוב אותו על דלאים, כמו בשנים שקדמו ל- 1927.

המערכת עצמה

במבט מבחוץ, אפשר לחשוב שמדובר בסיפור פשוט – משאבה שמחוברת למשאית שלוקחת בטון מנקודה א' לנקודה ב'. האמת היא, שהמערכת קצת יותר מורכבת ממה שניתן לראות במבט ראשוני. המערכת מורכבת מצריח, רגליים לאיזון המשאית, משאבת שמן, מנוף, סל, מערכת השאיבה, תוף, סיפון, צינור שטיפה, וזה רק על קצה המזלג.

איך לבחור משאבת בטון?

בחירת משאבת בטון עלולה להוות חשש גדול. אז הנה כמה דגשים שיעזרו לכם לבחור את משאבת הבטון בצורה הטובה ביותר.

  1. בטיחות – הדבר החשוב ביותר הוא הבטיחות. בסופו של דבר משאבת בטון עובדת בסביבה של אנשים, ולא היינו רוצים לסכן אף אחד. לכן שווה לבדוק את דירוג הבטיחות של המשאבה, של המשאית, של הרגליים, שאכן מבצעות איזון למשאית כראוי.
  2. גודל הסל – סל הקיבול הוא מה שמורכב על המשאית, ובו נאגר הבטון. פרמטר חשוב לבחירת משאבת בטון הוא גודל הסל. לרוב מדובר בנפח קיבולת של 400-500 ליטרים של בטון.
  3. אורך המנוף – קיימים אורכים שונים של מנופים, כאשר הקטן ביותר הוא 16 מטרים, ויכול להגיע עד 63. בחירת האורך תהיה תלוי בשטח שבו אנחנו עובדים.
  4. אורך הצינור – בסופו של דבר עלינו לחשב בדיוק- עד היכן המשאית יכולה לגשת, היכן ברצוננו ליצוק את הבטון, ומה המרחק בניהם. יש להתחשב בזוויות של הצינור, על מנת לאפשר הגעה נוחה.
  5. ביצוע תהליך הערבול – איך הערבול מתבצע עם עבודת השאיבה (קיים מערבל בטון שהוא גם משאבה).
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה