משה צוק מאמץ את הדור הצעיר בישראל ותורם להקמת יחידה חשובה בצה"ל



כשהאלוף גבי אופיר וסא"ל אריאל אלמוג הקימו את תכנית "גדולים במדים" לפני כ – 10 שנים, הם לא תיארו לעצמם את מידת ההצלחה שהיא תזכה לה. התכנית, שנועדה לגייס נערים ונערות עם צרכים מיוחדים ולשלב אותם במערכת הצבאית כחיילים מן השורה, הצליחה לגייס עד כה כ – 400 בני נוער ב – 30 בסיסי צה"ל הפרוסים בכל רחבי הארץ.

יחצ

התכנית שזכתה ל"אות הנשיא למתנדב" בשנת 2017 פועלת בשיתוף עמותת "יד לילד המיוחד", ומטרתה להכשיר את המשתתפים בה לחיות חיים עצמאיים ככל שניתן, ולסגל כלים ומיומנויות בחברה ובשוק העבודה, כדי לממש את הפוטנציאל שלהם ולזכות לשוויון הזדמנויות בחיים האזרחיים.

לאחרונה קיבלה התכנית תרומה על סך חצי מליון ש"ח מהיזם ואיש העסקים משה צוק, שהובילה לפתיחתה של יחידה חדשה בבסיס נחשונים, אליה גויסו נערים ונערות על הספקטרום האוטיסטי. היחידה קרויה "יחידת קלרה", על שם אמו של משה, קלרה צוקרברג.

אודות משה צוק

משה צוק פועל מזה עשרות שנים בתחום היבוא והשיווק של שיש ואבן טבעית בארץ ובעולם, והחברות שבבעלותו נחשבות למובילות בתחומן. החברות "צוק מוצרי שיש" ו"אופק ביצוע" פועלות בישראל ומתמחות ביבוא ושיווק של אריחי שיש לריצוף ולחיפוי קירות, ובייבוא והתקנת מדרגות שיש למבנים פרטיים, מסחריים ותעשייתיים. 2 החברות הנוספות, Zuk China ו – Claret ממוקמות בסין ובאיטליה ועוסקות ברכש מקומי ובשיווק אריחי שיש לרחבי אירופה וארה"ב. כל החברות בקבוצה מנוהלות באופן אוטונומי תוך ניצול קשרי הסחר שלהן וכוח הקנייה המשותף.

פעילותו של צוק מתמקדת גם בשירותים פיננסיים, ופעילותו של המותג הבינלאומי שבבעלותו Zuk Finance מתפרסת על פני רומניה, גיאורגיה וארה"ב. השלוחות השונות מעניקות מימון לשוק הפרטי והעסקי בתחום הרכב והנדל"ן, ושירותים פיננסיים נוספים.

תרומתו של משה צוק להקמתה של יחידת קלרה נובעת מתוך האמונה, שלכל אדם מגיע שוויון הזדמנויות ואפשרות לפתח כלים ומיומנויות להצלחה, ולמימוש הפוטנציאל שגלום בו. זו גם הסיבה שהוא מאתר יזמים עם חברות בתחילת דרכן, שחסר להם מימון לטובת מינוף של רעיון פורץ דרך. צוק משקיע בחברות הצעירות הללו כשותף פעיל, ונותן ליזמים להתפתח על ידי ניצול הידע והניסיון שרכש לאורך כל שנות פעילותו.

משה צוק הספיק להשקיע בשנים האחרונות במספר חברות, ו - 2 מהן כבר  מסתמנות כבעלות פוטנציאל אדיר. האחת, Algo Wix, שמתמחה בפיתוח משאפים רפואיים לחולים, שנוטלים את קנאביס רפואי, ומאפשרים להם לשלוט במינון התרופה. החברה השנייה היא Samsara Luggage, שפיתחה מזוודות חכמות, שמאפשרות לאתר את המזוודות בכל עת, להטעין מכשירים סלולריים ולהאיר במקומות חשוכים. החברה החלה לאחרונה להיסחר בבורסה בארה"ב.

אף על פי שעסקיו של משה צוק מתפרסים על פני הגלובוס, משכנו בישראל הוא מקום המפלט והשקט שלו. הוא מאמין בדור הצעיר שגדל במדינתנו, ולכן בוחר להשקיע דווקא בו. יחידת קלרה היא רק אחת הדרכים בהן הוא בוחר לטפח את החברה הישראלית מתוך אמונה שלכולם מגיעה ההזדמנות לנסות ולהתנסות, ואם הם רק ירצו מספיק, הם גם יצליחו.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה