משכנתא הפוכה, ומצבכם הכלכלי יתהפך גם כן



לא רבים מודעים לכך, אבל אתם יכולים להתחיל להרוויח על הבית שלכם כבר עכשיו, ולא מדובר בהשכרה או מכירה של הנכס. משכנתא הפוכה היא כלי פיננסי פשוט להבנה, כלי שמאפשר לכם בעצם לקחת דירה שבבעלותכם, כלומר דירה שסיימתם לשלם עליה את המשכנתא (אם הייתה כזו), ולמשכן אותה מחדש תמורת כסף רב.

קרדיט תמונה PIXABAY

משכנתא הפוכה היא הלוואה שנועדה לגיל השלישי, ומאפשרת לפנסיונרים, אנשים שסיימו לעבוד ומוצאים את עצמם במצב בו הכנסתם החודשית לא גבוהה או לא קיימת. במקרים אלו ניתן ליהנות מהזרמת כסף רב לחשבון הבנק, וזאת מבלי להתחייב כלל על החזר. קראתם נכון, ובהמשך נסביר בדיוק איך זה עובד.

התנאים לקבלת משכנתא הפוכה:

התנאים הכלליים ברורים למדי, אך כשאתם ניגשים לקבל משכנתא הפוכה זכרו כי גופים ממנים שונים עלולים להציב תנאים מעט שונים, ומוטב כמובן להיעזר באנשי מקצוע להשגת המשכנתא שלכם:

  1. גיל הלווים – לא כולם יכולים לקבל משכנתא הפוכה. בשביל זה יש את יתרון הגיל, ורק בעלי דירות מעל גיל 60 יכולים להגיש בקשה להלוואה ייחודית זו.
  2. שווי הנכס – לא כל נכס מאפשר לבעליו ליהנות ממשכנתא הפוכה. במקרה של הלוואה זו יש להחזיק בנכס שמוערך בסכום של מעל מיליון שקלים (על ידי שמאי מוסמך מטעם הגוף המלווה).
  3. בעלות מלאה – אם הנכס נמצא תחת הלוואה ומשכון הרי שלא ניתן לקבל עליו את המשכנתא ההפוכה. במילים אחרות – אתם חייבים להחזיק בנכס במלואו, ללא חובות ומשכון.
  4. החתמת הילדים – שמעתם נכון, הילדים שלכם יצטרכו לחתום על הסכמתם לתהליך ההלוואה, שכן, בסופו של דבר, הרי מדובר בירושה שלהם, ובסכום שהבנק ידרוש מהם במידה ואתם לא תשלמו אותו בחזרה טרם עזיבתכם את העולם.
  5. אישור רפואי – במקרים מסוימים (ובגיל מסוים) על המבקשים להגיש מסמכים רפואיים שמאשרים את מצבם הבריאותי.

אז משכנתא הפוכה לא צריכים להחזיר?

נכון, ולא נכון, או במילים אחרות - תלוי. דבר ראשון, קראתם נכון, אתם אכן יכולים לקבל כסף מהבנק ולא להחזירו לעולם דרך המשכנתא ההפוכה שלכם. הסיבה לכך פשוטה: משכנתם את הבית שלכם כנגד ההלוואה, ובמידת הצורך הבנק מחזיק בבעלות על הנכס, והוא בטוח ומאובטח. אתם, כבעלי בית מעל גיל 60, יכולים לקבל מהבנק סכום שווה ערך לאחוז מסוים משווי הנכס שלכם בשוק הנדל"ן כיום (לפי הערכת שמאי של הבנק).

אם לא תחזירו את הכסף, כל מה שיקרה הוא שלאחר פטירתכם מן העולם יורשיכם יאלצו להגיע להחלטה מול הבנק – האם להתחיל לשלם תשלום חודשי תמורת שמירת הנכס, ובעצם להפוך את המשכנתא ההפוכה למשכנתא רגילה לכל דבר ועניין, או האם למכור את הנכס כאשר הבנק יקבל את חלקו לפי ההלוואה והריביות, והיורשים יקבלו את השאר.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה