משכנתא הפוכה היא מוצר פיננסי המאפשר לבעלי בתים ללוות כנגד ההון העצמי של הבית שלהם. הם אופציה פופולרית עבור מבוגרים סביב גיל 55 , פנסיונרים ובעלי הכנסה נמוכה. משכנתא הפוכה היא אחת הדרכים הצומחות ביותר למימון פרישה. יש עניין רב בהלוואה מסוג זה מכיוון שהיא עוזרת לאנשים לפרוש מוקדם יותר, והיא אינה דורשת הורדת כסף, כך שלא ניתן לפספס תשלומי משכנתא.

קרדיט תמונה FREEPIK

יש גם מספר הולך וגדל של לווי משכנתא הפוכה לאנשים שחלילה נקלעו לתהליך העיקול וזקוקים לעזרה לעמוד על הרגליים על ידי מימון מחדש של הלוואתם אצל מלווה חדש או מכירת ביתם במחיר נמוך יותר.

מאיזו סיבה אנשים לוקחים משכנתא הפוכה?

משכנתאות הפוכות משמות גם כהלוואות פיננסיות המאפשרות לאנשים מבוגרים לגשת להון העצמי הביתי שלהם תמורת מזומן. מאפשרת לקשישים ללוות כנגד ההון העצמי שבבתיהם מבלי למכור את הנכס. ההלוואה מוחזרת בהדרגה על פי ההסדר שנקבע.

אך הסיבות העיקריות הן:

  • כאשר אנשים מעוניינים לרכוש נדל”ן עבור ילדיהם
  • כאשר אנשים צריכים לממן הליכים רפואיים
  • כאשר אנשים מעוניינים לעבור אל דיור מוגן
  • חיסול חובות והלוואות ולעיתים אף לצורך המחייה השוטפת

כיצד זה יכול לעזור?

נכון שזהו אינו המצב האידאלי שאנשים היו רוצים בחייהם, אך זהו פתרון מצוין למי שרוצה לשמור על הבית כעוגן שלו ולהימנע ממכירתו. ועדיין להמשיך את החיין כסדרם. האדם הלווה מקבל סכום כסף גדול שהוא יכול לעשות בו שימוש מיידי ובכך לעזור לילדיו, למשפחתו או לצורך השקעות בעת הצורך מבלי לפגוע ברמת החיים הנוכחית שלו. אומנם ההחזרים החודשיים גבוהים מאשר משכנתה רגילה, אך בהתאמה אל הצרכים שלכם.

האם יש חברות אשר יכולות לסייע בקבלת המשכנתא?

על פי תשואות פיננסים משכנתא הפוכה זוהי הלוואה ללא תאריך תפוגה, כל עוד הלווה בחיים. יש תאריכים מסוימים שנקבעו מראש ובהם פודים את הכסף. כאשר הלווה נפטר, היורשים מקבלים שנה לסגור את החוב ואם זה לא נעשה הבנק ימכור את הבית והכסף יכסה את החוב. לכן יש להתייחס להלוואה זאת בכובד ראש, שכן היא הלוואה מאוד משמעותית, על כן יש צורך להיעזר באיש מקצוע, יועץ פיננסי שיודע לנהל משא ומתן מול החברות והבנקים ויוכל לסייע לכם לקבל תנאי משכנתא משופרים ולהקל עליכם עד כמה שניתן את התהליך. אנו ממליצים לכם לחפש המלצות, ביקורות ותגובות על חברות מסוג וכמובן לשאול אנשים בסביבתכם שהתנסו בתהליך זה כדי שתוכלו להיות בטוחים שאתם בידיים טובות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה