משכנתא היא הדרך הנפוצה ביותר למימון רכישת דירות ובתים, וקרוב לוודאי ההלוואה הגדולה ביותר אותה נוטל משק בית ממוצע בישראל. באופן מסורתי, הגופים אשר העניקו את מרבית המשכנתאות במדינה היו הבנקים, מה שהעצים את כוחם בשוק הפיננסים ואפשר להם להציב תנאים נוקשים ולהרוויח הרבה מאוד כסף בריביות על החזרי המשכנתאות, לאורך זמן. כל זה בא כמובן על חשבונם של הצרכנים. כיום קיימות אפשרויות נוספות, בפרט זו של משכנתא חוץ בנקאית. במה בדיוק מדובר ומהם היתרונות על פני נטילת משכנתא מהבנק?

קרדיט לתמונה: pixabay

מהי משכנתא חוץ בנקאית?

משכנתא חוץ בנקאית, כשמה כן היא – משכנתא אותה נוטלים מגוף מימון אשר אינו בנק, כאשר הדוגמאות הנפוצות ביותר הן חברות ביטוח, חברות אשראי, וכיוצ"ב. אחד ההבדלים (והיתרונות) המשמעותיים ביותר בגופים אלו בהשוואה לבנקים, הוא כי גופים חוץ בנקאיים מאופיינים בחשיבה פיננסית גמישה ויעילה ולכן יכולים לתת תנאים גמישים ונוחים יותר להלוואות משכנתא, אנשים שאינם יכולים לקבל משכנתא מהבנק מסיבה זו או אחרת – למשל, הון עצמי שאינו מספיק ולעיתים מדובר בשיקולים פנימיים של הבנקים עצמם. במקרים מסוג זה משכנתא חוץ בנקאית מספקת פתרון מצוין עבור אותו לווה, אשר בדרך כלל עתידו ועתיד משפחתו יהיו תלויים במידה רבה בקבלת משכנתא לצורך רכישת נכס.

כמו כן, לא מעט אנשים פונים לנטילת משכנתאות חוץ בנקאיות גם אם לא סורבו על ידי הבנקים, פשוט בגלל היתרונות של משכנתא מסוג זה למשל פריסת המשכנתא לשים רבות יותר  הופכות את ההלוואה למתאימה יותר עבורם.

יתרונות עיקריים של משכנתא חוץ בנקאית

כפי שנרמז לעיל, למשכנתא חוץ בנקאית יתרונות פוטנציאליים רבים על פני משכנתאות בנקאיות "רגילות" –

בתור התחלה, מדובר כאמור בפתרון מימון אשר רלבנטי עבור חלק גדול הרבה יותר באוכלוסייה, גופי מימון חוץ בנקאיים גמישים הרבה יותר ולכן מוכנים להעניק משכנתאות גם ללווים אשר כבר מחזיקים בנכס הרשום על שמם, ומעוניינים במשכנתא לצורך רכישת נכס נוסף ומעוניינים באחוזי מימון העולים על 50% משווי הנכס. במקרים אלו גופי מימון חוץ בנקאיים יוכלו להעניק להם את המימון לאחר בחינת יכולת ההחזר שלהם..

כמו כן, משכנתאות חוץ בנקאיות מתאפיינות לא אחת בתנאי הלוואה נוחים יותר כמו פריסה ארוכה יותר, יכולת תפירת משכנתא מותאמת אישית ושירות גמיש.

ללא ספק – פתרון מצוין שכדאי להכיר בכל הנוגע לקבלת משכנתא, עבור חלק ניכר מהאוכלוסייה.

לפרטים נוספים הכנסו לכתובת

https://www.tarya.co.il/mortgages/

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה