מתחילים שנה חדשה: כל מה שצריך לדעת על ההכנה לקראת הטסט לרכב



אם אתם צריכים לעשות טסט בקרוב וחוששים שלא תעברו את הבדיקה, הגעתם למקום הנכון: מה בודקים במהלך הטסט? ואילו הכנות אתם צריכים כדי לעבור אותו בשלום? הינה מספר דגשים שיכולים לעזור לכם לעבור את הבדיקה השנתית בהצלחה, על הפעם הראשונה.

קרדיט תמונה PIXABAY

מה בודקים בטסט לרכב?

טסט לרכב היא בדיקה חד שנתית שהמטרה שלה היא לאשר שהרכב תקין ומורשה לנסוע בכבישים. במהלך הבדיקה, הבוחנים יבדקו בין השאר את מערכות התאורה והאיתות, הבלמים, המגבים, ההגה והצירים שלו, מצב הצמיגים, מערכת הפליטה של הרכב, כיוון הגלגלים, תקינות לוחית הרישוי וציוד החובה שצריך להיות ברכב.

משלמים את אגרת הרישוי

הדבר הראשון שאתם צריכים לבצע זה תשלום רישיון רכב, שזו אגרה שבלעדיה לא תוכלו לגשת לטסט. עלות האגרה משתנה בהתאם לסוג הרכב, הגיל שלו, המשקל והמטרות שלשמן הוא משמש אתכם. באופן כללי נוכל לומר שהפרמטר שקובע את הסכום שתשלמו זה קבוצת הרישוי, שנקבעת על פי שווי הרכב בעת הרכישה שלו.

קבוצת רישוי 1 מתייחסת לרכבים בשווי של עד 101,000 ₪ והיא קובעת שאם הרכב שלכם הוא בן 3 (ומטה), תשלמו 1226 ₪ עבור אגרת הרישוי. עבור רכב בין 4-6 שנים תצטרכו לשלם 1093 ₪ וכך המחיר יורד ככל שהרכב ותיק יותר. את האגרה הזו תוכלו לשלם באינטרנט, בבנק הדואר או באחת מעמדות התשלום שמוצבות בחלק מסניפי סופר פארם.

מכינים את המסמכים המתאימים

לפני שאתם ממהרים לצאת לטסט, אתם צריכים להצטייד במסמכים המתאימים. הקפידו ליישם את הטיפ הזה, כי האמינו לנו שזה מאד לא נעים לעמוד בתור דקות ארוכות ובסופו לגלות שאין לכם את המסמכים. כדי לעבור טסט תצטרכו להביא אתכם את רישיון הרכב המקורי ששילמתם, תעודת ביטוח מקורית בתוקף, תעודת זהות מקורית של בעל הרכב או ייפוי כוח חתום במידה שאתם שולחים מישהו אחר שיעביר לכם את הטסט במקומכם. את ייפוי הכוח תמצאו בטופס הדרישה לטסט שאתם מקבלים בדואר.

בוחרים את מכון הרישוי

לפני שאתם יוצאים לטסט אתם צריכים לבחור את מכון הרישוי שבו תבצעו את הבדיקה. אתם לא צריכים לקבוע תור מראש וניתן להגיע ללא הודעה מוקדמת, אך אתם בהחלט צריכים להחליט איפה אתם עושים את הבדיקה. את הטסט אתם צריכים לעשות באחד ממכוני הרישוי הרשומים במשרד הרישוי, תוכלו להיכנס לאתר ולבחור מתוך הרשימה המוצגת.

לא שוכחים אביזרי חובה

רגע לפני שאתם יוצאים לטסט בדקו שיש לכם ברכב את אביזרי החובה. כשאנחנו מדברים על אביזרי חובה אנחנו מתכוונים למשולש האזהרה, לאפוד הזוהר, צמיג רזרבי, ג'ק ולא תאמינו, אפילו פח אשפה. אל תקלו ראש בטיפ הזה, כי זה לא משנה כמה הרכב שלכם יהיה מתוקתק, אם אחד מהאביזרים הללו לא יהיה ברכב והבוחן יחליט לבדוק את זה, לא תעברו את הטסט. יום לפני הטסט אנחנו ממליצים לכם לרדת לרכב ולבדוק שכל האביזרים הלו אכן נמצאים בו.

מה עושים אם לא עוברים טסט?

בתום הבדיקה אתם תקבלו מהבוחן מסמך מסכם המפרט את הליקויים שיש לכם ברכב, אם אכן יש כאלה. במצב כזה, אתם תקבלו ארכה כדי לתקן את הליקויים ותצטרכו להגיע לבדיקה נוספת, בתשלום נוסף כמובן. אם מדובר בתקלה מינורית כמו לוחית זיהוי מטושטשת למשל, תוכלו לתקן את זה במתחם התיקונים בצמוד למכון הרישוי על המקום ולא להגיע שוב. אם מדובר בתקלה משמעותית יותר, כמו בולם זעזועים או בלמים לא תקינים, תצטרכו כבר לקחת את הרכב שלכם למוסך.

לסיכום, אין ספק שהטסט היא בדיקה חשובה מאד שמבטיחה את תקינות הרכב שלכם, ואם אתם רוצים לעבור אותה בשלום, אנחנו ממליצים לכם לבצע את ההכנות שציינו במאמר הזה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה