מתי כדאי להזמין פיזיותרפיסט פרטי?



פיזיותרפיסט הוא מטפל פארא-רפואי שמשתמש בתרגילים ומכשירים חיצוניים כדי לשפר, לשקם או לחזק את יכולת התנועה של השרירים, השלד, ושאר רקמות התנועה והיציבה שלנו. מדובר על מקצוע מדעי לכל דבר ועניין, אשר מבוסס על מחקר מדעי רב שנים

פיזיותרפיסט פרטי

מי צריך פיזיותרפיסט פרטי?

מטופלים שמגיעים לטיפול אצל הפיזיותרפיסט הם רבים ומגוונים.

  • ספורטאים זקוקים לליווי פיזיותרפי באופן שוטף, כדי לעודד תנועה נכונה שלא תיצור שחיקה וקריעה בהמשך – בעולם הפיזיותרפיה, מניעה תמיד עדיפה מתיקון. עם זאת, ספורטאים נוטים גם להיפצע הרבה ואז הם זקוקים לשיקום פיזיותרפי (קריעת רצועה, שברי מאמץ, וכו').

  • טיפול בכאבים, בין אם מדובר בכאב כרוני שמורגש תמיד, או בכאב מפושט שקשור למחלות כגון פיברומיאלגיה, אוסטאופורוזיס ועוד.

  • חולים שמתאוששים ומשתקמים לאחר ניתוח מורכב או פציעה.

  • הטיפול הפיזיותרפי יכול לבוא כחלק ממערך ההתמודדות עם מוגבלות מולדת או שנגרמה מתאונה או מחלה. טיפולים שכאלה כוללים חיזוק שרירים המפצים על המגבלה הגופנית, כמו גם התאמה ואימון לשימוש בקביים, סדים וכן הלאה.

  • אנשים הזקוקים לתרגול שוטף ומקצועי של איש מקצוע הבקיא ברזי האנטומיה, פיזיולוגיה וביומכאניקה.

  • אנשים הזקוקים להנחיות לסביבת עבודה ארגונומית יותר, אנשים המסתגלים למצב רפואי חדש שדורש התאמות של סביבת המגורים וכד'.

 

פיזיותרפיסט פרטי או דרך הקופה?

טיפול פיזיותרפי הוא צורך רפואי חיוני ואף דחוף עבור מטופלים רבים. בשל כך, כל קופות החולים מספקות גישה לטיפולים פיזיותרפיים דרכן ברמה זו או אחרת. עם זאת, ישנם הבדלים ניכרים בין מטפל מטעם קופ"ח לבין פיזיותרפיסט פרטי, אלו הנקודות המרכזיות:

 

זמן ההמתנה

ההבדל הבולט ביותר בין פיזיותרפיסט פרטי לזה של הקופה, הוא עומס המטופלים. כשתנסו לקבל טיפול פיזיותרפי דרך קופת החולים שלכם, סביר להניח שתגלו כי התור הפנוי הקרוב ביותר הוא רק בעוד מספר שבועות או לפעמים אפילו חודשים. מצב זה בעייתי מאוד עבור מי שעובר שיקום – כלומר שהתחלת טיפול מיידית היא קריטית – או אצל מי שסובל מכאבים ואיכות החיים שלו תלויה בטיפול הפיזיותרפי.

 

עומס במרפאות

כאשר תיכנסו למרכז הפיזיותרפי של קופת החולים, במקרים רבים תגלו מטפל עייף ועמוס שיכול להקדיש לכם רק 30 או 45 דקות, וגם אותן הוא עשוי לנסות ולחלק בין מספר מטופלים שונים בו זמנית. מצב זה לא נובע מחוסר המקצועיות של המטפל שלכם, או מחוסר המחויבות שלו לאיכות העבודה. אלא בגלל העומס על מכוני הפיזיותרפיה של קופות החולים, והדרישות מהמטפלים להספק גבוה של מטופלים בכל יום.

 

התמחות והתאמה

פיזיותרפיה היא תחום רחב, וברוב המקרים עדיף לפנות לפיזיותרפיסט המתמחה בסוג הבעיה שאתם חווים. בקופות החולים לרוב קשה יותר למצוא את המומחה המתאים למצבכם, או שהתור הפנוי הבא לראות אותו רחוק מדי בשביל שתוכלו לחכות לו.

יחס אישי

אתם פונים לאיש רפואה על מנת לקבל מענה לבעיה שלכם ומעוניינים לקבל את הטיפול הטוב ביותר, עם מלוא תשומת הלב. בחלק בלתי מבוטל של המקרים יהיה על פיזיותרפיסט של קופות החולים עומס רב יותר מאשר פיזיותרפיסט פרטי, דבר שיתבטא בתשומת הלב אותו תקבלו.

יתרה מכך, חלק מהטיפול הפיזיותרפי מותנה בקשר ישיר עם המטפל, כזה שמאפשר ייעוץ טלפוני, תרגילים מצולמים ויחס אישי, כזה שלא ניתן לקבל בקופות.

 

איך לבחור פיזיותרפיסט?

בין אם בחרתם להיבדק אצל פיזיותרפיסט פרטי או דרך קופת החולים, כדאי לעשות קצת עבודה מחקר מראש כדי למצוא מטפל מקצועי. השקיעו בחיפוש אחר המלצות על פיזיותרפיסטים מצד חברים או מקורות מקוונים כמו פייסבוק או אתרי המלצות ודעות. שימו לב במיוחד לתחום ההתמחות של הפיזיותרפיסט – רצפת אגן, שיקומי, מתמחה בכאבי גב, כפות רגליים, ברכיים וכן הלאה.

יתר על כן, בחרו באיש או אשת מקצוע אשר מגלים אכפתיות גם מעבר לשעות הטיפול, כאלו שבאמת מתעניינים במצבכם ולא רק חפצים בכספכם.

 

לסיכום, הבריאות שלכם הינה בראש סדרי העדיפויות שלכם ואתם מעוניינים לקחת אותה ברצינות, וזה מתבטא גם באנשי המקצוע בהם אתם בוחרים. אם אתם חפצים בטיפול פיזיותרפי מקצועי ואיכותי אז רצוי לבצע עבודת מחקר קצרה, לקבל המלצות, לבצע תיאום ציפויות מול המטפל ולהישמע להנחיותיו, שבוודאי יכללו גם תרגול אקטיבי מחוץ לשעות הטיפול.

 

נכתב בשיתוף עם מכון פיזיותרפיה איימקס

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה