מתכון בקליק - ככה מבשלים היום



עברו הזמנים שבהם היה צורך לשהות הרבה שעות במטבח על מנת להכין ארוחה משפחתית. שגרת היומיום כיום עמוסה, לחוצה ומלאת משימות וכל אלה גורמים לאינספור אנשים לחפש פתרונות וקיצורי דרך במטבח. אחד מקיצורי הדרך הגורפים הוא בחירת מתכונים קלים ומהירים שלא דורשים בישול בשלבים אלא מציעים הכנה מקדימה של דקות ספורות ולאחריהן בישול או אפייה ארוכים שלא מצריכים נוכחות של אדם מבוגר בקרבתם. יתרה מכך, יש כיום הרבה מאד כלי בישול ואוכל שמאפשרים את הבישול או האפייה לאורך זמן ואפשר להשאיר אותם פועלים בזמן שהולכים לעבודה או לעיסוקים אחרים.

קרדיט תמונה FREEPIK

בזכות אתרי אינטרנט כמו מתכון בקליק אפשר למצוא רעיונות רבים ומגוונים שיתאימו לכל גיל, לכל משפחה ולכל בחירה בדרך תזונתית. מה שבאמת חשוב זה שיהיו בבית מרכיבי מזון בסיסיים שיהוו חומרי גלם שאפשר להסתמך עליהם בהרבה מאד מתכונים.

איך מכינים אוכל במהירות?

כאמור – מה שחשוב זה למצוא אתר אינטרנט או מקור מידע שיש בו מתכונים מפורטים, ברורים וכאלה שמתאימים גם למי שלא מורגל בשהייה במטבח ובהכנת אוכל. דבר נוסף וחשוב הוא הצטיידות בחומרי גלם בסיסיים שיכולים לשמש בהרבה מאד מתכונים – תבלינים מסוגים שונים, רטבים או מרינדות מוכנות. כאשר בוחרים למשל בקטגוריה של מתכונים לעוף ובשר אפשר לראות שעבור הכנה של הרבה מאד מהמתכונים שם נדרשים אותם התבלינים או המרינדות וההבדל בין המתכונים הוא הכמות של כל תבלין במתכון ודרך ההכנה של העוף או הבשר – אפייה בתנור, טיגון, בישול בתוך רוטב או צלייה בגריל. תמיד כדאי שיהיו בבית מלח, פלפל לבן ושחור, פפריקה מתוקה וחריפה, כורכום, תבלין שמתאים לעוף בגריל ותערובות ייעודיות לקציצות, לדגים או לירקות בתנור. כך לא צריך לעמוד הרבה זמן במטבח אלא תידרש הכנה קצרה של כמה דקות בלבד על מנת לתבל, להניח בתבנית או להביא לרתיחה והנמכת הלהבה לאחריה. אין יותר צורך להיות במטבח הרבה זמן ואפשר לכוון את הטיימר של התנור או הסיר החשמלי לכבות את עצמו לבד אחרי פרק זמן מסוים. והנה הארוחה מוכנה!

איך לארגן את המטבח לקראת הכנת מתכונים קלים ומהירים?

כאמור – חשוב שיהיו בבית תבלינים, רטבים כמו קטשופ, מיונז וחרדל וממרחים נוספים שיכולים להוסיף רובד שלם ומעניין של טעם – דבש, סילאן, רוטב שום ועוד. ערבובים של חומרי גלם שונים יכולים ליצור מרינדות מגוונות ואפשר ממש להכין כל יום אוכל בטעם אחר ושונה ממה שהיה בימים אחרים. לא צריך להתפשר על הכנת אוכל ביתי, טרי, בריא וטעים ובעזרת טריקים שונים או ביצוע פעולות קצרות מקדימות אפשר גם לחסוך עוד כמה דקות של אותו פרק זמן שנדרש במטבח. כל בני המשפחה ייהנו מהארוחות והאוכל הטעים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה