מתכון מנצח! מה שחשוב לדעת לפני בניית מטבח חדש



במידה ואתם שוקלים בימים אלו לבנות מטבח חדש בביתכם, לבטח הבליחה לראשכם השאלה: "האם ישנו מתכון מנצח לתכנון מטבח?". התשובה תעורר את תאבונכם והיא שכן! וממה הוא מורכב? בין היתר, מהתחשבות בצרכים הבסיסיים שלכם, אורח חייכם והעדפותיכם האישיות. לפניכם, חומרי הגלם ואופן ההכנה בדרך למנה המנצחת – המטבח החדש שלכם!

pixabay

חשיבותו של תכנון מטבח עם איש מקצוע

אנשים שמחליטים לבנות בית, מודעים לכך שישנו שלב מקדים לתהליך הבנייה: תכנון. כך גם עם מטבח! לשלב תכנון המטבח שתי מטרות עיקריות: האחת היא להבין את הצרכים שלכם, והשנייה היא לשדך להם פתרונות שיענו עליהם. תפקידכם הוא להגדיר את ה"מה" – מה אתם צריכים ומה הייתם רוצים, מה נכון לכם, מה חשוב לכם ומה חובה במטבח שלכם. מתכנן המטבחים הוא זה שישיב ב"איך" – איך הצרכים שלכם ייענו ואיך יהיה נכון לבנות את המטבח החדש שלכם. התכנון שם דגש על הפן העיצובי והפרקטי גם יחד, כך שהוא כולל באופן טבעי התייחסות לפתרונות האחסון, סוג משטח העבודה, ידיות הארונות, גודל וסוג הכיור ועוד.

 

יד ביד בבניית המטבח החדש – עיצוב ופונקציונאליות

ישנם אלו שמתעורר בהם הצורך לקבוע מה חשוב להם יותר: עיצוב המטבח או מידת הפונקציונאליות שלו. לשמחתכם, דבר לא צריך לבוא על חשבון השני, ותוכלו ליהנות ממטבח מעוצב – בהתאם להעדפות האישיות שלכם, תוך שהוא יענה על כל הצרכים שלכם! לפניכם, שני טיפים חשובים בנושא העיצוב והפרקטיות של המטבח, ועוד טיפ זהב אחד שכדאי לאמץ:  

  • עיצוב נכון ומחמיא לבית – אתם עתידים לבנות מטבח חדש בבית בו אתם מתגוררים? עליכם לזכור דבר חשוב: המטבח מצטרף לעיצוב הקיים, ולא מכתיב אותו. ולכן, בכדי להבטיח שהזרימה העיצובית תישמר – בין המטבח ליתר החללים, עליכם לתכנן את המטבח תוך התחשבות במגבלות העיצוביות הקיימות. אפיינו בצורה יסודית ככל את הניתן את העיצוב הנוכחי בבית: האם הוא כפרי, צרפתי, איטלקי או מודרני? בהתאם, קבעו מהו סגנון המטבח הנכון לכם.
  • נגישות לארונות – גובה הוא יתרון? מסתבר שלא תמיד. אי אפשר לדבר על פונקציונאליות מבלי לדבר על נוחות, נגישות וחווית שימוש! ולכן, לפני שאתם מתכננים במודע ארונות גדולים וגבוהים ומשלמים עליהם יותר, חכו. ארון גבוה, שלא תהיה לכם נגישות אליו, יהיה במידה רבה חסר תכלית. ולכן, במעמד תכנון המטבח החדש, הבטיחו כי גובה הארונות העליונים, הולם את גובהם של בני הבית. בכל שלבי התכנון – הראשוניים והמתקדמים, השאירו לנגד עיניכם את נושא השימושית והנוחות.
  • טיפ הזהב: בניית מטבח על בסיס חומרים איכותיים - לעתים, בעיקר מתוך שיקולים כספיים, בוחרים לוותר על פונקציות מסוימות במטבח / איכות החומרים. ואז, כעבור X זמן, מגלים כי המטבח החדש והמבטיח לא הצליח לעמוד במבחן הזמן. טיפ אליכם: במעמד בניית מטבח חדש, אל תחסכו על איכות ועל פונקציונאליות – אלו הן השקעות ראויות שיחזירו עצמן בכל יום ועם כל ארוחה. רק מטבח שמתוכנן ונבנה מחומרים איכותיים, יעמוד בהצלחה במבחן הזמן.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה