מתכונים לחנוכה שדוגלים בפן הבריאותי



אם יש חג משמח ומעצים, זה בהחלט חג החנוכה. אומנם רק הילדים נהנים מהחופשה בחג החנוכה, אבל כל המשפחה ביחד זוכה להדליק במשך שמונה ימים את החנוכייה, לשאת ברכות ולהתפלל בממדי הרמוניה וגיבוש משפחתי. הישראלים, כמו הישראלים, מסמלים כל טריטוריה של חג באמצעות מאכלים ייחודיים. ומה המאכל הכי סימבולי לחג החנוכה? בוודאי שסופגניות. שלא כמו בעבר, שהיה ניתן להשיג רק סופגניות עם ריבה, פשוט לא היו אופציות אחרות, כיום ניתן להשיג סופגניות שבתוכן יש מנעד רב של תוספות. כמו למשל – ג'לי, שוקולד, חמאת בוטנים, ועוד... ועוד... אבל לא חייבים בכל חג חנוכה לזלול סופגניות, שבלאו הכי הן לא ממש משביעות, אבל בהחלט ישפיעו לרעה על הפיגורה שלכם. ולכן אנו מביאים בפניכם, במהלך זה, הצעות של מתכונים לחנוכה.

קרדיט תמונה FREEPIK

האם אפשרי למצוא מתכונים לחנוכה, שקשורים לחזה עוף?

שאלת ההפצצה – "האם אפשרי למצוא מתכונים לחנוכה, שקשורים לחזה עוף"?, בוודאי תחשבו שירדנו מהפסים לגמרי. אבל אפשר גם אחרת. בעוד שחזה עוף הינו, בלי כל עוררין על כך, מנת אוכל עשירה וכבדה, הוא בעל סגולות בריאותיים ניכרים. בשל העובדה, כי חזה עוף מהווה נתח בשר שומני למדי, אנו ממליצים לכם, כמתכון לחנוכה, להחליף את חזה העוף המסורתי באפשרויות אורגניות יותר. נתח חזה העוף מספק את מנת החלבון המתבקשת, אל מול מאכלי חנוכה עמוסים בפחמימות. על פי ממצאי מחקר, שנערך באוניברסיטת טקסס, נמצא כי חזה עוף מכיל הרבה חומצות לעומת נתחי בקר שונים. חומצה זאת נודעת בזכות תרכובת שאמונה על ייצור של הכולסטרול הטוב. והרי לכם עוד סיבה לחגוג את חג החנוכה עם חזה עוף.

האם לאטקס כרובית עשוי להיכנס אל מתכונים לחנוכה?

שאלת הדור הבא – "האם לאטקס כרובית עשוי להיכנס אל מתכונים לחנוכה?", ועל כך נשיב – איננו רואים סיבה שלא. במידה וניסיתם כבר כל דרך אפשרית, כדי לגרום לבני המשפחה שלכם לאכול את כמות הירקות המומלצת ביום, דווקא גם בחג החנוכה, ולהימנע מכל הפיתויים המשמינים הללו, כדאי שתתוודעו למתכון מנצח לחנוכה. הכניסו כרובית עשירה בסיבים למנת החנוכה שהיא המועדפת על כל בני המשפחה שלכם. כדאי שתדעו, כי לכרובית יש קצת רטיבות, כאשר המשמעות של הנאמר באה לידי ביטוי בכך שזה ידרוש מכם עוד מאמצים על מנת לייבש את הירקות מספיק, בשביל להגיע לתוצאה של נראות חיצונית פריכה, שאחריה אתם תרים. הכינו כרובית, וסחטו ממנה את כל הרטיבות במטפחת יבשה. כעת החליפו את מלוא תפוחי האדמה.

איזה מתכונים לחנוכה מומלצים? הכירו את רסק התפוחים הביתי

שאלה ניכרת – "איזה מתכונים לחנוכה מומלצים, הכירו את רסק התפוחים הביתי", נשמע מעניין? המשיכו לקרוא ותשכילו. אין כמו השילוב הקלאסי של לביבות רסק תפוחים, או לחלופין של תפוחי אדמה, אך מרבית רסקי התפוחים בצנצנת קנויה מהמרכול השכונתי מכילים המון סוכרים, שממש אנו מנסים להימנע מהם במאמר זה בחירוף נפש. זה ממש פשוט להכין את רסק התפוחים באופן עצמאי. תבשלו את התפוחים בחום נמוך בתנור האפייה, מה שיביא את המתיקות הטבעית שלהם, וכך תוכלו לוותר על כל עניין ההוספה של הסוכר, המיותר בהחלט, לעניות דעתנו.

ואיך אפשר בלי המאכל המסורתי, שמייחד את חג החנוכה - סופגניות?

אומנם התחלנו את המאמר בשיח על סופגניות, אבל עתה ברצוננו לשאול – "איך אפשר בלי המאכל המסורתי שמייחד את חג החנוכה – סופגניות"?. ועל כן נענה בקצרה. סיפור חג החנוכה אכן סובב סביב שמן, הלא הוא פח השמן, שהספיק לשמונה ימים, ובשל כך המון מאכלי חג החנוכה נאכלים לשם הנצחת האירוע הגדול, לרבות המאכל המסורתי הסופגנייה. ברם, הנכם עשויים לשמור על רוח החג באמצעות דווקא שימוש בתנור, במקום טיגון. זה מאוד קל. יש לאפות כדורי בצק בשלוש מאות וחמישים מעלות בתנור האפייה, למהלך רבע שעה, לצרף לסופגניות ריבה של תותים, עם ההצטננות שלהן. ולהלן לפניכם פינוק אמתי, גם מתוק דיו וגם בריא מאוד.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה