מתקשים לשפוך את הלב על הדף? הנה 5 טיפים לכתיבת ברכה מדהימה



אם מצאתם את עצמכם מוחקים שוב ושוב את מה שכתבתם, מהססים איך להמשיך את הברכה או פשוט תוהים מהיכן כדאי להתחיל, מצוין שהגעתם לכאן. יום הולדת, ברית או בריתה, בר או בת מצווה, אירוע בעבודה או אפילו כנס מיוחד בזום – כל אלו מצריכים כתיבת ברכה לא סטנדרטית, יפה ורהוטה מצד אחד אך נוגעת ומרגשת מאוד מצד שני

freepik

אז איך עושים זאת? עדן ברכות עם 5 טיפים מצוינים:

  1. מי אמור לקבל את הברכה?

אירועים שונים מחייבים דרך התנסחות או אופן פנייה שונה ולכן הסוד הוא לחשוב על הנמענים ופחות על הברכה שתוקדש להם. חשבו לרגע - האם מדובר באדם שקרוב מאוד ללבכם? אם כן, נסו שהברכה תכיל מאפיינים אישיים כמו רגע מיוחד, בדיחה כלשהי, אמירות בהומור לגבי מאפיינים ותכונות אישיות של אותו אדם וכל דבר שיגרום לאחרים להעלות חיוך ואפילו להנהן בהסכמה. אם אותו אדם לא ממש קרוב אליכם ולכן שימוש בהומור איננו אופציה, נסו לחשוב על מעלות טובות, תכונות שאתם מעריכים ועל התרומה של אותו אדם לכם או לאחרים. אחרי שחשבתם על כל אלו, פשוט העבירו אותם אל הדף. במקרה הרע, תכתבו את הדברים בגיבוב ותצטרכו ליצור גרסה מעט מהודקת יותר לאחר מכן.

  1. זה בסדר גם לצטט

הרבה אנשים שמחפשים מה לאחל בעיקר לקרובים אליהם, חוששים מלצטט כדי שלא ייתפסו לקלישאות. אלא שהרבה פעמים אפשר למצוא פתגמים חכמים וציטוטים שהולמים את הסיטואציה וגם את האדם. מעבר לכך, זוהי דרך מצוינת להתחיל את הברכה או לסיים אותה מבלי לשבור על זה את הראש שעות.

  1. חרוזים ומנגינות

את הטיפ הזה נעביר באותו הסעיף, משום שיש לו חשיבות שלפעמים צריכה להתקבל ביחד. נתחיל עם עניין החרוזים: אם אתם מעוניינים ליצור ברכה משעשעת וקולחת בחרוזים עליכם לוודא ששתי המילים שמתחרזות מסתיימות באותה ההברה. אם אתם מתקשים למצוא חרוז, כדאי לחפש רעיונות ברשת שיעזרו לכם להשלים את השורה. ברכה לאמא, אבא, סבים, אחים, חברים וקולגות שיש בה חרוזים תתנגן מעולה ותשמור על קצב וגם קשב.

מאותה הסיבה, אם לא השתמשתם בחריזה, עליכם לשמור בכל מקרה על מנגינה מסוימת. חשבו על המנגינה בקולם של שדרני רדיו, מגישי חדשות, פרשני ספורט – כולם משתמשים במעין מנגינה שסיגלו לעצמם על מנת להעביר מסר. זה לא אומר שאתם צריכים להעתיק את הטון הדרמטי של מגישי החדשות, אבל זה כן אומר שצריך לשמור על איזושהי אחידות שלא מאלצת אתכם למהר מידי או לעצור המון.

  1. פנו לזה זמן

זכרו שכתיבת ברכה לאירוע שחשוב לכם דורשת זמן, בעיקר על מנת לחשוב על התוכן שיוצקים לדף. אם התבקשתם לכתוב ברכה ואתם נמצאים בחלון זמנים מצומצם מידי, ייתכן שלא תצליחו להוציא את הברכה המושלמת שתניח את דעתכם. ולכן אם אתם שואפים לחבר ברכה מושקעת ומרגשת מאוד, אל תמתינו לרגע האחרון כדי לכתוב אותה. זה גם בסדר ליצור מספר גרסאות לאותה הברכה עד שתגיעו לנוסח הסופי שנראה לכם מתאים.

  1. גם תגובות מאחרים זה בסדר

ואם אתם עדיין לא בטוחים, תמיד אפשר לבקש תגובות מאחרים. לפעמים אנשים אחרים יכולים לחשוף דברים שלא שמנו לב אליהם כמו מסר לא מתאים או תחביר שלא מתנגן לאוזניים. כך תוכלו לגבש מסר מוצלח יותר ולהגיע באופן מיוחד יותר לליבם של מקבלי הברכה מכם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה