נדלן למגורים או נדלן מסחרי - במה כדאי להשקיע?



שאלת הכדאיות והתועלת ברכישת נדלן למגורים או נדלן מסחרי נגזרת מייעוד השימוש בנכס. אם מדובר בנכס לשימושכם השיקולים שונים מאשר אם מדובר בנכס שישיא לכם תשואה גבוהה ככל שניתן

pixabay

עקרונית, כדאיות רכישת נדלן מסחרי מותנית בשיקולים כגון: האם הנכס נמצא באזור קניות ובילויים אטרקטיבי, שהנגישות אליו נוחה, בעוד נדלן למגורים נשקל בשיקולי הימצאות שירותים נדרשים בקרבת מקום, סוג האוכלוסייה, קרבה ונגישות אל עורקי תחבורה מרכזיים ועוד.            

כאשר השיקול המרכזי ואף הבלעדי הוא תשואת הנכס, ייתכן כי כדאיות השכרת חנות, לדוגמה, גם נמוכה יותר וגם פוטנציאל הרווח שלה, אשר סיכויי מימושו גבוהים, גבוה יותר, כך שברור שכדאי יותר לרכוש נדלן מסחרי. כדאיות רכישת נדלן מסחרי נובעת גם מאחוזי התשואה הגבוהים יותר במונחים שנתיים מאשר נדלן למגורים.

עם זאת, צריך לקחת בחשבון כי עסקת נדלן עשויה/עלולה להיות מורכבת יותר, אף שיש לה יתרונות כגון העדר הצורך לחידוש חוזה מדי שנה, תזרים מזומנים קבוע לזמן ארוך ועוד.

כאשר רוכשים נדלן למגורים כדאי לדעת כי במקרים רבים ניתן להשביח אותו אם על ידי תוספת בנייה, שיפוץ, הוספת חנייה ועוד ואם בשל ביצוע פרוייקט של התחדשות עירונית בסביבת המגורים המשדרג באופן עקיף את הנכס ובתוך כך מאמיר את ערכו.

אם רוכשים נכס נדלני בקניון או במרכז מסחרי אחר גדול, סביר להניח כי מלאכת האחזקה והניקיון מתבצעת על ידי גורם חיצוני, כך שגם אם יש לכך באופן טבעי עלויות נוספות, יש פחות כאב ראש, כי מישהו אחר דואג לנושא זה.

בכל מקרה, אם אתם בוחרים לרכוש נכס בכלל ונכס נדלני בפרט- חשוב להתייעץ עם מומחה בתחום הנדלן בכלל ומומחה לאזור המבוקש בפרט. כל שוק הוא תנודתי וייתכן כי גלי גאות ושפל כלכליים עשויים/עלולים להשפיע באופן חריף על התשואה. לא הכל ניתן לחיזוי ובכל השקעה יש מידה של הימור, לכן חשוב לבצע רכישה מושכלת שמצמצמת את שיעור אי הוודאות ככל שניתן לצמצמו באמצעותה.

עיניכם הקוראות עדות: לכל נכס יש מאפיינים ייחודיים לו ועל פיהם נכון לשקול את כדאיות ההשקעה. חשוב לבחון היטב את סוגיית המימון, הביטוח וכל שאר ההוצאות הנובעות מביצוע עסקת נדלן.

בשורה התחתונה האחריות חלה עליכם ולא על היועצים. העדר אחריות היועצים אינה מייתרת כמובן את הצורך בייעוץ עמם, אלא שחשוב להבין כי גם כאשר אתם מסתייעים בעצת בעל מקצוע בתחום הנדלן- וייעוץ, כאמור, חשוב ואף הכרחי- עליכם לדעת כי מי שיישאו בתוצאות הבחירה באחד משני סוגי הנכסים יהיו אתם.  ככלל, בביצוע עסקאות נדלן חשוב להיאזר בסבלנות ובאורך נשימה; לא תמיד ניתן לראות רווחים מהירים. מי שהם בעלי אוי שמרני ומסתפקים בתשואה קבועה, גם אם לא גדולה בהכרח, יעדיפו נדלן למגורים בעוד מי שיש לה משאבים רבים ויכולים לספוג גם תקופות מיתון יעדיפו נדלן מסחרי.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה