ניקוי אבנים משתלבות: מחזירים למדרכה את האסתטיקה



כבר עשרות שנים שמרבית השטחים הציבוריים והמדרכות במדינת ישראל מרוצפים באבנים משתלבות, או בשמן המקצועי והמוכר: אבני אקרשטיין. אז באילו מקרים נדרש להן ניקוי מקצועי? הנה כל מה שחשוב לדעת על ניקוי אבנים משתלבות

depositphotos.com

מהן אבנים משתלבות ומדוע הן כל כך נפוצות?

אבנים משתלבות הן אבנים מלאכותיות המבוססות על צמנט ותערובות צבעים, המספקות למדרכים ולמשטחי הליכה את התצורה המעניינת שלהן, בגדלים ובגוונים שונים. אבנים אלו עמידות לאורך שנים, במיוחד לאור השמש החזקה שמאיצה את תהליך הדהייה וחולשת החומרים במקרים אחרים. תהליך ההתקנה שלהן פשוט ומהיר, איננו מצריך חומרי הדבקה אלא רק מצע של חצץ דחוס, שמוזיל את עלויות הבנייה באופן משמעותי.

באילו מקרים יידרש ניקוי אבנים משתלבות?

למרות העמידות המעולה של אבני אקרשטיין, הן בכל זאת לא חפות מלכלוכים רבים שנצמדים למשטח, פוגעים במראה ולעתים גם מונעים עליו את ההליכה הנוחה. לכלוך שמצריך ניקוי אבנים משתלבות יכול להיות לכלוך שנותר כתוצאה משיפוצים או צבע, לכלוך שמותירה שלכת עצים כמו כתמי שרף או נשירה של פירות שלא למאכל שהרקיבו ונדבקו לריצוף, כתמי שמן, כתמים כתוצאה מלשלשת ציפורים, כתמי גרפיטי או סימוני דרך שונים, התיישנות טבעית ועוד.

תהליך הניקוי

פעולת ניקוי אבנים משתלבות היא מומחיות של ממש. כדי להבטיח שהמשטח נותר נקי ואסתטי כחדש לאחר פעולת הניקוי, יש לעבוד בשלבים.

בשלב הראשון, משתמשים במכונת שטיפה בלחץ עוצמתי. ככל שהלחץ יהיה חזק יותר, כך הניקוי יהיה קל יותר. לכן חשוב להשתמש במכונה איכותית מאוד.

בשלב הבא, יש להוסיף חומר ניקיון מקצועי. לא מדובר בסבון או נוזל רצפות סטנדרטי, אלא בחומרים חזקים כמו מסיר שומן תעשייתי או חומרים ממיסים. את החומר (נבחר בהתאם לסוג הלכלוך) יש לקרצף היטב על המשטח המלוכלך עם מטאטא כביש ובסיום, לשטוף פעם נוספת עם מכונת הניקוי בלחץ מים גבוה ובטמפרטורה של 90 מעלות לכל הפחות. בכתמים קשים, יהיה צורך לחזור פעם נוספת על התהליך.

אם הלכלוך איננו יורד, כדאי לשקול עבודת חידוש לאבנים, שתבצע ליטוש בהברשה כולל צביעה או סילר. אם קיימת סבירות גבוהה לכך שהלכלוך עתיד לחזור, כמו למשל בשדרה שבה מקננות מאות ציפורים או חניון שצפויים להצטבר בו שוב כתמי שמן, יש להשתמש בציפוי הגנה חזק במיוחד (סילר), שיאטום את האבנים וימנע מהן לספוג את הכתמים. כך יהיה ניתן לנקות בקלות בפעמים הבאות באמצעות צינור פשוט.

איך בוחרים חברת ניקוי ושטיפה מקצועית?

אם נדרש לכם שירות מקצועי מחברה שמתמחה בחידוש או ניקוי אבנים משתלבות, חשוב שבחירת החברה תתבצע מתוך מספר תנאים:

ציוד מתקדם וחדיש: החברה הנבחרת אמורה להצטייד במכונות הניקוי והפוליש המתקדמות ביותר.

חומרי ניקיון מקצועיים: על החומרים לעמוד בסטנדרטים גבוהים ומוכחים, לרבות תו תקן המוכיח שמדובר בחומרים ידידותיים לבריאות האדם ולסביבה.

המלצות וניסיון קודם: המלצות תמיד יכולות לעזור בבחירת בעלי המקצוע המתאימים, אם כי גם דוגמאות לעבודות קודמות שמשקפות את השינוי יוכלו לעזור בקבלת החלטה על חברה מתאימה.

ניקוי מתקדם למשטחי אבן – המומחים של ננו סטייט לשירותכם

חברת ננו סטייט נמנית עם החברות המומחיות והמומלצות ביותר בישראל לניקוי משטחי אבן מכל הסוגים, לרבות ניקוי אבנים משתלבות עבור לקוחות פרטיים, עסקיים, מוסדיים וציבוריים מכל הסוגים. החברה משתמשת בצוותי ניקיון מקצועיים שהוכשרו לביצוע כל פעולה ומחדשים באופן תדיר את הידע שלהם בתפעול כלים חדישים, בעבודה בטיחותית ובמתן פתרונות למגוון הצרכים הרחב. ננו סטייט משתמשת בציוד הניקיון המתקדם בארץ ובעולם, לרבות מכונות שטיפה עוצמתיות, שואבים תעשייתיים, קומפרסורים, פוליש ועוד. פעולת הניקוי שהחברה מציעה תסייע לאבנים המשתלבות ליהנות ממראה חדיש ונעים לעין, המספק מדרך בטוח וחף מלכלוכים או כתמים שעשויים לגרוע מההליכה ואף לייצר סכנות ותאונות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה