נסיעה בטוחה החופש הגדול כבר כאן ובשעות רבות משעות היום, הילדים ובני הנוער מחפשים מה לעשות כיוון שמאד משעמם להם. הם אומנם נהנים לשחק שעות על גבי שעות במשחקי המחשב בבית אך לפעמים הם גם נהנים לטייל בחוץ ולהגיע ממקום למקום. כדי לאפשר להם להגיע למקומות שונים ההורים דואגים להם לאופציות של הנסיעה. לעיתים ההורים מסיעים אותם לנקודה זו, לפעמים חברים בעלי רישיון נהיגה, או בתחבורה הציבורית כמו אוטובוסים ומוניות שירות. אך האפשרות הנוחה ביותר מבחינתם של הילדים היא נסיעה בטוחה באמצעות כלי התחבורה האישי שלהם.

נסיעה בטוחה לאורך כל השנה



נסיעה בטוחה
החופש הגדול כבר כאן ובשעות רבות משעות היום, הילדים ובני הנוער מחפשים מה לעשות כיוון שמאד משעמם להם. הם אומנם נהנים לשחק שעות על גבי שעות במשחקי המחשב בבית אך לפעמים הם גם נהנים לטייל בחוץ ולהגיע ממקום למקום. כדי לאפשר להם להגיע למקומות שונים ההורים דואגים להם לאופציות של הנסיעה. לעיתים ההורים מסיעים אותם לנקודה זו, לפעמים חברים בעלי רישיון נהיגה, או בתחבורה הציבורית כמו אוטובוסים ומוניות שירות. אך האפשרות הנוחה ביותר מבחינתם של הילדים היא נסיעה בטוחה באמצעות כלי התחבורה האישי שלהם.

קרדיט: FREEPIK

כך הם נהנים לנסוע על קורקינט חשמלי או על אופניים חשמליים ולהגיע תוך פרק זמן קצר למקומות שונים ברחבי העיר. באחריותם של ההורים ללמד אותם את כל כללי הזהירות כדי שכל משימה תהיה נסיעה בטוחה ועל פי החוקים שקבע משרד התחבורה. את ההגעה ליעד יש לבצע בנסיעה זהירה בכבישים שהוקצו לכך.

נתיבים ייעודיים עבור נסיעה בטוחה

בתל אביב ובערים נוספות נסללו נתיבי נסיעה עבור הקורקינטים והאופניים החשמליים, כולל מערכת רמזורים נפרדת וזאת כדי למנוע מפגש קטלני עם רכבים. כלי התחבורה הללו שרוכביהם חשופים ואין להם הגנה, מחויבים לנסוע רק במסלולים הללו בכל הרחובות שחלק מרוחב הכביש הוקצה למטרה זו לאור ריבוי המשתמשים בכלי הרכב הממונעים הללו. התזמון של הרמזורים מאפשר להם נסיעה בטוחה ואפשרות של הגעה מהירה למחוז חפצם.

עבור בני הנוער זהו פתרון אידאלי, כך הם לא רוכבים בתוואי הכבישים העמוסים ברכבים, דבר שהוא בעל מסוכנות רבה עבורם כיוון שהנהגים לא תמיד רואים אותם ולכן עלולים לפגוע בהם. אך כשהם במסלולים הנפרדים הסיכוי לכך פוחת וכך מצטמצם באופן משמעותי הסיכון ברכיבה על כלי תחבורה חשמליים המותאמים גם לצעירים.

לומדים מטעויות העבר

בעבר כלי התחבורה הללו נעו בשבילים ועל המדרכות, אך עקב מהירות הנסיעה שלהם פגעו לא אחת בהולכי הרגל, דבר שגרם לפגיעות חמורות מאד ואף קטלניות. זו הסיבה שנקבעו לכך חוקי תחבורה חדשים והוקצו לכך דרכים ייעודיות, כדי למנוע עד כמה שאפשר את החיכוך עם כלי תחבורה אחרים.

עומס בכבישים

העומס העצום בתוך הערים, דרבן רבים לרכוש אופניים חשמליים או קורקינט חשמלי. השימוש באחת האופציות הללו מקצר באופן משמעותי ביותר את זמן הנסיעה למקומות קרובים יחסית בתוך העיר. מי שנוסע ברכב שלו נתקע לא אחת בפקקי תנועה משמעותיים ולכן זמן הנסיעה מהמשרד ליעד קרוב עלול לקחת שלושים דקות ואף למעלה מכך כולל זמן חיפוש חניה.

לעומת זאת אם נוסעים בכלי התחבורה האישי, ההגעה ליעד תוך נסיעה בטוחה תהיה של כמה דקות בלבד. זו הסיבה שבמשרדים רבים רכשו קורקינטים חשמליים, או משתמשים בקורקינטים להשכרה כדי לעבוד באופן יעיל ולא לבזבז זמן מיותר בכבישים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה