נפצעת? כל מה שצריך לדעת על גובה הפיצוי עקב תאונות אישיות או פגיעה בעבודה



תאונה אישית או פגיעה בעבודה יכולה להיות מינורית או להשבית אותנו מעבודה למשך הרבה מאוד זמן. כאשר נפגענו, נפצענו, החלקנו, שברנו את הירך או נתפס הצוואר, הנזק עלול להשתקף במלואו לעיתים לאחר זמן מרגע הפגיעה. אם נפצעת, ולא משנה מהן הנסיבות, יתכן מאוד שמגיע לך פיצוי. הפיצוי ישולם רק לאחר הגשת תביעה ולפעמים לאחר דיון או תקופת דיונים בבית המשפט (עם הגעה לפשרה או בהכרעה שיפוטית). הפעם ניגע בשאלה המסקרנת אך גם החשובה, איך נקבע גובה הפיצוי עקב תאונות אישיות או בשל פגיעה בעבודה

depositphoto.com

אין דבר כזה, פיצוי אחיד

לכאורה הגיוני להניח שקיימת איזו שהיא רשימה שבה הנחיות ברורות ומפורטות. למשל, אובדן של אצבע במהלך העבודה יקנה פיצוי של X ₪, התקף לב בשל תנאי עבודה קשים, יקנה פיצוי של Y ₪. אולם למעשה, אין דבר כזה, פיצוי אחיד וזאת מכמה טעמים. נסיבותיה של כל פגיעה שונים הם. גם נסיבות חייו של הנפגע מגוונותוכך השפעת הפגיעה על המשך חייו ועל יכולתו להתפרנס. יתירה מזאת, הגורמים שעשויים להידרש לשאת בעלות הנזק אינם אחידים. לדוגמא, מי שנפגע בשל נפילה במדרגות במקום העבודה ויש ברשותו ביטוח אובדן כושר עבודה, עשוי לקבל פיצוי שונה לעומת מי שאין ברשותו ביטוח שכזה.

המשמעות של גיל הנפגע וגובה הפיצוי

תאונות אישיות או פגיעה בעבודה עשויים לגרור טווח רחב ביותר של פיצויים או דמי פגיעה. במידה מסוימת, עשויה להיות השפעה בשל גובה ההכנסה לפני הפגיעה אך עוד לפני כן, קיימת השפעה של גיל הנפגע. והרי, ככל שהנפגע צעיר יותר, כך השפעת הפגיעה (לרוב) ממושכת יותר. כך, על כל פנים, כאשר הפגיעה בלתי הפיכה. לדוגמא, אובדן יד של מכונאי הקרוב לגיל הפנסיה עשוי לגדוע מספר שנות עבודה. אולם קטיעת יד של מכונאי בגילאי השלושים מביא עימו אובדן של הרבה יותר שנות התפרנסות. כלומר, כאשר גיל הנפגע צעיר יותר, היקף הנזק עשוי להיות מוכר כמשמעותי יותר ולכן, סיכוי רב כי היקף התביעה יהיה גבוה יותר.

גובה הפיצוי עשוי להיות מושפע גם ממשלוח היד של הנפגע. אם משלוח היד הוא כזה שהפגיעה מונעת אפשרות להתפרנס או מורידה את כושר ההשתכרות, הפיצוי יהיה גבוה יותר. לדוגמא, פועל שנעשה משותק ברגליו איבד את יכולתו להתפרנס. לעומת זאת, מתכנתת מחשבים או פקידה יוכלו להמשיך לבצע את עבודתם שהרי היא נעשית, לרוב, בישיבה וללא מאמץ פיזי מיוחד.

גובה הפיצוי ומספר הגורמים שאפשר לתבוע

פיצוי עקב תאונת עבודה או תאונות אישיות ניתן לתבוע מגורם אחד ולעיתים מכמה גורמים במקביל. כאשר ניתן, בנסיבות המקרה, להגיש תביעה במקביל מכמה גורמים, עשוי הנפגע לקבל פיצוי ניכר יותר. כמובן, כאשר היקף הנזק ואחוזי הנכות גבוהים יותר, לרוב הדבר ישוקלל עם פיצוי כספי משמעותי יותר. גורמים שניתן לתבוע לאחר פגיעה בתאונה יכולים להיות אחד או יותר מאלה:

  • ביטוח החובה, אם מדובר בתאונת דרכים. חברת הביטוח יכולה להיות של הנהג הפוגע, של נהג מונית שבו נסעתם, של חברת הסעות שבה נעזרתם.
  • ביטוח לאומי, לשם נגיש תביעה אם מדובר בתביעת נכות כללית או שמדובר בתאונת עבודה. בתהליך נדרשים לעבור וועדה רפואית, להגיש מסמכים שונים ולמלא טופסי תביעה.
  • פוליסת ביטוח פרטית –כגון ביטוח תאונות אישיות, ביטוח בריאות, ביטוח אובדן כושר עבודה.
  • חברת הביטוח של המעסיק – באם הפגיעה נוצרה בשל התנהגות רשלנית או כאשר מעסיק לא העניק תנאי עבודה נאותים.

נפצעת מתאונה? קבל יעוץ מקצועי מעו"ד סאמי אבו ורדה - עורך דין נזיקין ותאונות אישיות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה