נתקלתם בעובש ובעיות רטיבות בחורף? זה הזמן לקרוא למומחה אינסטלציה



אם בעקבות הגשמים נוצרות בבית בעיות של עובש ורטיבות, זה הזמן לקרוא לאיש מקצוע בתחום האינסטלציה שיבדוק כמה נקודות, כדי להבין מהיכן נובע העובש ונוצרות בעיות הרטיבות

pixabay

בעיות בגג הבניין

אחת הסיבות העיקריות היא גג שאינו אטום כהלכה ולכן מים מחלחלים כלפי מטה ומגיעים לדירות אשר ממוקמות בקומות העליונות. כאשר הגג אטום כראוי, המים אינם זורמים פנימה אלא מוזרמים לכיוון המרזב וכך הם לא מתרכזים על הגג. לעומת זאת כאשר הגג אינו אטום, המים מצליחים לרדת דרך סדקים קטנים כלפי מטה וכך הם מגיעים לקירות בדירות. במקרים רבים מדובר במים מלוכלכים אשר עמדו ימים רבים על הגג ולכן נוצרו בהם מושבות של חיידקים. לכן על הקירות מתפתח עובש ועיתים גם פטריות. הרעלנים הללו מסוכנים מאד לנשימה ולכן יש לקרוא בהקדם למומחה אינסטלציה אשר יבדוק מה קורה על הגג ובמידת הצורך ידאג לאיטום באמצעות זיפות או יריעות ביטומניות.

אופציה נוספת היא בעיה במרזב אשר אמור להוביל את מי הגשמים מהגג לקומת הקרקע כדי לנקז את כל המים ושלא יישארו שלוליות על הגג. לצורך כך חייב להיות מעבר חופשי למים ולכן האינסטלטור עולה לגג ובודק שאין לאורכו של המרזב פריטים אשר חוסמים אותו כמו ענפים, אבנים או כל חפץ אחר. בנוסף לכך האינסטלטור בודק את תקינות מקטעי המרזב, אם כולם שלמים ותקינים. אם קיים ליקוי באחד מהם, מחליפים מקטע זה במקטע חדש בקוטר זהה ומחברים אותו כיאות.

בעיות בקירות החיצוניים

אפשרות נוספת היא שקיימת בעיה בקירות החיצוניים של המבנה. עקב תזוזות הקרקע נוצרים לאורכם של הקירות החיצוניים סדקים אשר גדלים ומתרחבים בעונות הגשומות. דרך הסדקים נכנסת רטיבות לדירה וכך נראה עובש ורטיבות בקירות הפנימיים.

הפתרון לכך הוא איטום ושיקום הקיר החיצוני. אינסטלטור מומחה חייב לבדוק את המקום כדי לקבל החלטה מקצועית. אם מדובר בבעיה נקודתית הקשורה רק לדייר ספציפי, האינסטלטור יכול לתקן זאת באמצעות סולם, לשייף את הקיר, למרוח פריימר, לאטום בחומרי איטום מעולים ולמרוח שוב פריימר כדי לקבל תוצאה מצוינת. אך אם מדובר בקומה גבוהה, הדרך היחידה לבצע זאת היא באמצעות סנפלינג.

אם הבעיה נראית בכמה קומות ולא רק בדירה אחת, יש לבצע עבודת שיפוץ כללית בכל הקירות החיצוניים של המבנה כדי לפתור את הליקוי המהותי בכל הדירות.

בעיות בצנרת

עובש יכול להיגרם גם עקב בעיה באחד מקווי הצנרת בתוך הדירה, אם אחד מחיבורי הצנרת זז ממקומו נוצרת זליגה של מים לתוך הקיר ולא להמשך הצינור. הפתרון הוא שימוש במצלמה טרמית, אשר מאתרת את הנקודה אשר בה יש לחות מרובה המרמזת על הנקודה המדויקת אשר בה קיים הפיצוץ. האינסטלטור שובר את הקיר בנקודה זו בלבד, מגלה את הצינור ומבין את הבעיה, צינור שבור, או חיבור שנפל. בהתאם לכך הוא מבצע תיקון של הצינור, סוגר וצובע את קטע הקיר כך שלא ייראה שבוצע בו תיקון.

את קטע העובש יש לנקות היטב באמצעות אקונומיקה, כדי לקטול את כל הרעלנים ובמידת הצורך גם לאטום.

למידע נוסף אודות איתור נזילות היכנסו לאתר שלנו https://benplumber.co.il/

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה